2017-03-19 | 10:16:06 | Kategori: Allmänt

The End.

Nu har det gått lite mer än en vecka sedan sista avsnittet sändes. Behövde smälta avsnittet några dagar innan jag lämna en rättvis åsikt kände jag. För min direkta åsikt, direkt efter avsnittet, var liter vis med tårar och svårtydda skrik som löd något i stil med, "VAD GÖR NI? *gråt* INTE MIN STEFAN! *snor & gråt*" och det höll på ett tag. Nu efter en dryg vecka känner jag fortfarande samma MEN har också en annan förståelse. Jag är nöjd med hur serien slutade, det var ett vackert men väldigt sorgligt slut. Det var väldigt trevligt att träffa på Katherine Petrova/Pierce en sista gång. Gillade slutet med att Damon offrade sig själv och compelled Stefan att gå där ifrån, då grät jag alltså. Sen tog den scenen en vändning. Extremt mycket mer tårar då vill jag säga, så pass mycket att jag börja hyperventilera. Stefan är verkligen min all time karaktär kärlek. Besviken på Elena dock, tyckte hon skulle sörja mer att Stefan offrade sig själv för både Damon och hennes skull. Tyckte inte Stefan fick ett rättvist farväl av de hans omgivning. Ville ha mera tårar och sorg, haha. Men Stefan hittade iallafall tillslut fred med sig själv tillsammans med hans bästa vän, som jag saknat henne, Lexi . Älskade att Alaric och Caroline (även Jeremy var närvarade) öppnade skolan för supernatruals. Med bidrag av KLAUS såklart, det vad det bästa med hela avsnittet enligt mig. Hoppas verkligen hon är med i The Originals eller att den biten med skolan får en egen serie i sig. Jag är väldigt glad att Bonnie inte dog och vilken stark scen det var med henne, hennes mormor och alla starka kvinnor i Bennet släktet. Då fick jag gåshud. Jag gillade att Elena utbildade sig till läkare och jag hoppas, trots mitt stora Stelena hjärta, att hon och Damon fick ett långt lyckligt liv som gifta. Gillade även slutet när det återförenades med deras familjer, så vi fick se Stefan igen *mer gråt*. Men överlag är jag väldigt nöjd över sista avsnittet, man hade verkligen för första gången ingen aning om vad som kunde ske, vem som helst kunde ha dött och man satt på hel spänn genom hela avsnittet...

Men nu är det slut, förgått. Efter åtta år är nu serien över vilket betyder att det nu efter dessa 5 år är dags att ta farväl av VampireDiariesBlog. Jag vill tacka ALLA som läst, kommenterat, deltagit i tävlingar, kommit med idéer, gästbloggat, svarat på veckans fråga helt enkelt följt oss genom detta äventyr, världens största tack! Det har varit så otroligt roligt att få driva denna blogg hade aldrig trott att bloggen skulle "leva" enda till slutet av serien. Men nu får den gå i frid lika som Stefan. Önskar er alla allt gott i livet och hoppas ni hittar en serie som kan fylla igen det tomrum älskade The Vampire Diaries nu lämnat efter sig.


Från djupet av mitt hjärta vill jag tacka TVD för alla dessa år och tack alla skådespelare som satt liv i dessa älskvärda karaktärer och tack till Julie & Kevin för ni gjort detta möjligt.

På återseende,
- Anna
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: