2014-11-29 | 19:49:18 | Kategori: Skådespelarna

Nina Dobrev - Thanks(friends)giving

Nina spendera sin Thanksgiving och Friendsgiving i Dallas med sin bästa vän Jessica Szohr och även Chace Crawford. Förutom att spendera Friendsgiving besökte även vänner The Dallas Cowboys fotbolls match och de verkade ha en väldigt rolig tid tillsammans. 
 
2014-11-27 | 09:41:59 | Kategori: Dagens bild

Dagens bild

2014-11-26 | 12:24:26 | Kategori: re#ash

Re#ash 6x08 "Fade Into You"

2014-11-23 | 22:46:19 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "Fade Into You" 6x08

Detta inägg innehåller SPOILERS för dig som ej sett avsnitt 6x08!
 
Anna: Jag tyckte detta var ett bra avsnitt, hade faktiskt minna misstankar på att Jo och Kai redan var syskon i avsnitt 06, då jag hade läst en teori om det. Så när jag fick det skrivit på papper blev jag inte så värst förvånad. Men något jag däremot inte hade någon aning om var att även Liv och Luke hörde till den syskonskaran. Roligt när något som varit med i tidigare säsonger hänger ihop med det nya i en ny säsong. Det var även intressant och få se hur det egentligen gick till när Kai gick lös på sin familj och höra om deras galna familjedrama. Sedan måste jag även erkänna och säga att jag börjat stötta Damon och Elena faktiskt, nu när det tillsammans ska hjälpas åt att hitta Bonnie. DOCK har jag tröttnat på allt Steroline drama, låt killen vara han gillar henne inte på det sättet. Jag älskar Caroline och jag älskar Stefan men jag gillar inte idén om de två ihop, jag är trött på att alla ska bli tillsammans. Plus att jag tror att Stefan förgått gett bort sitt hjärta till Elena Gilbert. End of story. Någon jag saknade i detta avsnitt var Mr. Lorenzo hans brittiska humor som värmer mitt TVD-hjärta ;) Sedan tycker jag att vi fått veta väldigt lite om Sarah, tjejen som faktiskt är släkt med Damon och Stefan, jag vill veta mer!
 
Emelie: Jag blir tokig på hur det kan gå så himla fel hela tiden! Nu har Kai lämnat Bonnie helt öde och stuckit iväg med den där mackapären och magin som behövs för att komma tillbaks. Det gäller att hon hinner få tag på honom innan nästa solförmörkelse, och han kan vara överallt i hela världen, så det blir en utmaning. Vill självklart att Bonnie ska komma tillbaka till sina vänner och Jeremy, men det är samtidigt ganska spännande och följa kampen på "den andra sidan", och nu måste erkänna att det skulle bli spännande om Kai lyckades komma tillbaks till livet? En ny bad guy, som det inte riktigt funnits på ett tag. Från det ena till det andra, så är jag sjukt glad att Elena dissade Liam och väljer att satsa på Damon nu. Jag förstår dock inte varför dom inte bara sätter henne i en stol och plågar henne haha? Om det är det ända som funkar och Elena är villig att göra det så kör!!
 
2014-11-23 | 12:10:00 | Kategori: Videoklipp

My Dinner Date With... Steven R.Mqueen

2014-11-22 | 13:59:27 | Kategori: Avsnitten

Länk till 6x08 Swefilmer

Tryck på bilden för att se avsnittet med svensk undertext.
 
2014-11-22 | 13:48:00 | Kategori: Allmänt

Vampire Diaries tillbaka 4 december

Vampire Diaries kommer nu att ha ett uppehåll så avsnitt 6x09 "I Alone" kommer dessvärre inte sändas förens 4 December. 
2014-11-22 | 13:36:08 | Kategori: Låtlista

Låtlista - 6x08 “Fade Into You"

 
1. Wild Party - When I Get Older
2. Peter Bradley Adams  - Full Moon Song
3. Counting Crows - Mr. Jones 
4. Soul Asylum - Runaway Train  
5. Andrew Ripp - When You Fall In Love
2014-11-22 | 11:15:00 | Kategori: Stillbilder

Stillbilder 6x09 "I Alone"

2014-11-22 | 11:00:00 | Kategori: Promos

Promo "I Alone" 6x09

2014-11-21 | 06:04:00 | Kategori: Avsnitten

"Fade Into You" 6x08

Tryck på det gråa lilla "x" sedan på den röda playknappen.
 
Fungerar inte klippet ovan? Prova dessa länkar:
http://www.movshare.net/video/d5e4273319d16
http://www.nowvideo.sx/video/d58e79a64d333
 
2014-11-20 | 17:23:00 | Kategori: Om avsnitten

Nästa avsnitt: Amerikansk takt

 "Fade In To You" 6x08
FRIENDSGIVING AT WHITMORE COLLEGE / FLASHBACKS TO KAI’S MURDEROUS PAST — När Caroline och Elena förbereder en Friendsgivingmiddag på studentrummet, får de lite hoppfulla nyheter av Alaric och Stefan, som har rest till Portland för att få information om Gemini Coven. Tyler är fast besluten att hjälpa Liv (gäststjärnan Penelope Mitchell) när hon och Luke (gäststjärnan Chris Brochu) avslöjar en del oroande uppgifter om deras härstamning och de planer som finns. Under tiden tar middag en drastisk vändning när Jo (gäststjärnan Jodi Lyn O'Keefe), som har avslöjat några smärtsamma detaljer om hennes förflutna, hamnar i kamp för sitt liv och ber Alaric om hjälp på avstånd. Slutligen gör Kai (gäststjärnan Chris Wood) en farlig upptäckt som tar honom ett steg närmare friheten.
 
2014-11-20 | 00:14:15 | Kategori: Webclip

Webclip 6x08 "Fade Into You" #1

2014-11-20 | 00:12:50 | Kategori: Promos

Inside: "Fade Into You" 6x08

2014-11-19 | 08:48:04 | Kategori: re#ash

Re#ash 6x07 "Do You Remember The First Time"

2014-11-18 | 11:48:07 | Kategori: The Originals

The Originals - 2x07 Avsnitt

Tryck på "Close ad and continue as Free User" och sedan på play. 
2014-11-17 | 20:19:00 | Kategori: The Originals

The Originals - Uppdatering 2x07

2x07 "Chasing The Devil's Tail" 
 
  
Synopsi: 

GOING AFTER EVERYTHING ESTHER LOVES - Klaus upptäcker att Elijah har blivit drabbas av Esther's magi och han åker till Bayou på jakt efter ett motgift, men inser snabbt att han inte är ensam. Beväpnade står även Aiden och Hayley på hans sida. Marcel, Cami och Josh kommer upp med en plan och tar ner Vincent genom att utnyttja hans enda svaghet. Esther är fast besluten att genomföra sin plan och Vincent och Kaleb tvingas se över deras strategier. Fascinerad av Davina's envisa försök om att skapa en obrytlig trollformel, belönar Kaleb henne med några hemligheter från sitt förflutna och tar henne till en plats som han besökte 1914. 

 
Stillbilder: 
   
   
2014-11-17 | 13:44:59 | Kategori: Promos

Extended Promo 6x08 "Fade Into You"

2014-11-16 | 20:30:16 | Kategori: Stillbilder

Stillbilder 6x08 "Fade Into You"

2014-11-16 | 11:39:00 | Kategori: Allmänt

Snostilen - Caroline Forbes

(OBS. Vi vet inte säkert om sidan är säker, så var källkritiska innan ni köper något)
Tyckte ni om Carolines klänning i avsnitt 6x07, ni hittar den HÄR för cirka 416kr. 
2014-11-15 | 16:47:21 | Kategori: Låtlista

Låtlista - 6x07 “Do You Remember the First Time"

 
 
1. George Ezra - Budapest
2. Yellowcard - MSK
3. Nina Nesbit - The Hardest Part 
4. Cary Brothers - Belong 
5. Sharon Jones & The Dap-Kings - How Long Do I Have To Wait For You? 
6. Christina Novelli - Concrete Angel (Acoustic) 
7. Tom Odell - Another Love 
8. Grizzly Bear - Two Weeks 
2014-11-15 | 16:29:16 | Kategori: Promos

Promo "Fade Into You" 6x08

2014-11-14 | 07:36:58 | Kategori: Avsnitten

"Do You Remember The First Time" 6x07

Tryck på det gråa lilla "x" sedan på den röda playknappen.
 
Fungerar inte klippet ovan? Prova dessa länkar:
http://www.movshare.net/video/1b470a9526637
http://www.nowvideo.sx/video/fbba60fefae8a
http://www.divxstage.to/video/b0924d56e9968
2014-11-13 | 15:32:00 | Kategori: Frågestund

Svar på frågestunden - Del 2

Fortsättning på frågestunden. Del 1 kan ni läsa här om ni inte redan gjort det!

 

 

Brukade ni inte vara 3 st som uppdaterade bloggen förr??

Svar: Jo det stämmer, men Joanna (vår tredje kompanjon) har fullt upp i skolan och kan därför inte uppdatera i nuläget. 

 

Vem shippar ni utav Stelena/Delena? och motivera varför.

Anna: Stelena, även fast jag känner att deras tid förmodligen är över och jag kännde ett starkare kärleksband och hopp om dem i de tidigare säsongerna så känner jag att jag inte riktigt kan ge upp hoppet helt om dem. Det finns verkligen så fina scenerna mellan dem, och Stefan var så himla lycklig och glad under tiden han var med Elena och det gjorde mig så himla glad. Och scenen då Klaus inte lyckas - till en början - att betvinga Stefan att bita Elena, då hans kärlek för henne var så stark att han lyckades stå emot och alla fina romantiska stunder men även de mörkare studerna det haft. Nej jag vet inte riktigt hur jag ska motivera mig, men jag älskar Stelena och kommer alltid att göra det, haha :) 

Emelie: Delena. Jag älskar hur lycklig Elena gör Damon + att dom är så himla fina tillsammans.

 

Vad tror ni händer mellan Elena och Damon?

Anna: Jag tror de kommer att hitta tillbaka till varandra, som det alltid gör. Slut. Nej förlåt, men är lite trött på hur det hela tiden uppstår något mellan dem och de börjar tvivla på kärleken och sen blir det tillsammans igen och så börjar det om. Det är aldrig någon lugn stund om ni förstår vad jag menar. 

Emelie: Jag vet inte, men jag hoppas innerligt att Elena får tillbaka sina känslor för honom på ett eller annat vis. 

 

Tror ni Elena och Damon kommer träffas i nästa avsnitt, eller vad kommer hända?

Anna: Nu har det förra avsnittet redan varit, men jag trodde att det skulle träffa på varandra faktiskt och det gjorde dem men vi får vänta och se hur det gick. 

Emelie: Ja, de träffades. Men vi fick bara se typ en sekund av de mötet och jag är så spänd på att se fortsättningen! Det kanske blir som säsong 2 all over igen. Han är kär i henne men hon hatar honom... stackars Damon i så fall.

 

Vad tror ni kommer hända med Stefan?

Anna: Jag hoppas han tar sig i kragen och blir lite glad igen, börjar skratta och lever livet med sin bror. 

Emelie: Ja, i början av denna säsong var han bra deppig, men nu när Damon är tillbaka verkar det ordna upp sig och jag tror att han kanske kommer göra allt i sin makt för att bli förlåten av Caroline, kanske till och med överväga att börja dejta henne? Eller kanske inte? "Caroline, you and me, it's not gonna happen." Står han fast vid det eller ej? 

 

Kommer det bli Staroline?

Anna: Jag hoppas inte på det, men i nuläget verkar det faktiskt inte som att Stefan har de känslorna. Så tror inte heller det kommer att ske, men vi vet aldrig. 

Emelie: Som jag skrev innan, jag tror han kanske kommer överväga det i ett desperat försök att bli förlåten av henne, eftersom det är den ända han kan lita på för tillfället. Men dock tror jag att det inte kommer fungera.

 

Tror ni att Steroline (Stefan & Caroline) kommer hända? Eller tror ni att de är fast i "friendzone" under hela säsongens gång?

Anna: Nej jag tror inte det, jag tror att det kanske blir en kyss men inget mer. Men känner inte för att det ska bli nå Steroline vill att det ska vara bästa vänner men inget mer än så faktiskt. 

Emelie:  Som sagt, jag tror de kommer ge det ett försök någon gång under säsongen. Men efter en kyss kommer de båda inse att de är bättre som kompisar.

 

Blir det romans mellan Jeremy och Sarah (äkta känslor) vad händer då om bonnie kommer tillbaka?

Anna: Det tror jag inte, om han inte nu "släpper" taget om Bonnie och går vidare, men tror inte det blir Sarah då heller. Då skulle jag nog snarare tippa på Sarah och Matt ;) 

Emelie: Jag tror att Jeremy endast har ögon för Bonnie under en väldigt lång tid fram över. Det andra är bara tidsfördiv. 

 

Vem tror ni kommer dö i säsong 6?

Anna: Har en dålig magkänsla... jag skulle kunna tro Caroline eller Stefan. 

Emelie: Kanske Jeremy? Bonnie kanske inte kommer tillbaka, det kanske Jeremy som kommer till henne?

 

Tror ni ryktena stämmer om att Paul, Nina eller Ian kommer att lämna showen? De har ju bara kontrakt för sex säsonger... Jag vet att Julie Plec minst ville ha sju säsonger men jag undrar om hon får göra det utan en av huvudrollerna...

Svar: Nej, jag tror att de kommer ställa upp för fler säsonger än sagt om det nu önskas av Julie eller fansen. Nina har sagt att de kommer fortsätta så länge som vi tittare gör det möjligt.

 

Skulle Tyler kunna bli en vampyr igen om han omvandlade sig, eller skulle han bara dö pga varulvsgenen? Om han kan bli vampyr kan han bli hybrid då igen genom att döda honom?

Svar: Det borde inte gå för Tyler att bli hybrid igen eftersom att de då krävs att han dör med Klaus blod i sitt system, och Klaus är ju inte där. Man vet inte om vanligt vampyrblod kan trigga igång genen, men han kan väl kanske testa? Men för att slutföra förvandlingen måste han även dricka dubbelgångarens blod, och jag tror att denne måste vara mänsklig för att det ska fungera. Så då är det nog kört. Han får nog fortsätta livet i konstant skräck och försöka att inte döda någon. 

 

Tror ni att Bonnie kommer komma tillbaka och kanske även ta med sig Kai? Om Kai kommer tillbaka, tror ni att man kommer få se mer av honom då?

Anna: Ja tror att både hon och Kai kommer tillbaka, det känns för enkelt annars. Vi kan inte bara glömma dem. 

Emelie: Jag tror ju att Bonnie kommer lyckas komma tillbaka, det skulle vara konstigt annars. Det skulle även bli lite kul om Kai kom tillbaks, han är en kul prick. Psyksjuk men kul. 

 

Skulle de inte kunna be Elijah, Klaus eller Rebecca compella tillbaka Elenas minne av Damon?

Anna: Jag tänkte också på det, det borde de väl kunna? Eller?

Emelie: Kanske, men jag tror att Alaric sa till Elena att hon skulle glömma allt tills HAN SJÄLV sa att hon skulle börja minnas honom igen. Så då kanske det inte funkar med någon annan? Men vi kan ju testa! Jag ringer Klaus på direkten!

 

Hur tror ni tvd kommer sluta? Villa kommer vara tillsammans? Och tror ni några mer kommer bli vampyrer/varulvar? (Matt,alaric, Jeremy osv)

Anna: Jag har verkligen ingen aning. Vill inte att det ska ta slut :(. Skulle vara kul om det sluta med som jag nämt tidigare, att Elena vaknar upp och allt bara var en dröm och sedan stöter hon på Stefan i skolan precis som i säsong 1 och då vet vi som sitter hemma i TV-soffan precis vilken resa hon har framför sig. Men dock tror jag det blir ett väldigt epic slut, vågar inte tippa på några par eller något sådant men det skulle vara kul om det blev Caroline och Klaus i slutet ändå! 

Emelie: Jisses vilken svår fråga! Jag har inte den blekaste aning men de känns som att de kommer sluta med att nån dör. Typ Elena? Och sen får hennes berättarröst avsluta serien. Typ "My name is Elena Gilbert. I'm dead. Once I met a guy and fell in love, it was epic..." osv och sen visar dom upp massa scener som en fin sammanfattning av hennes liv. Åååh, det skulle väl vara fint? Hemskt men fint! Men ja, jag vet inte alls vilka som kommer vara ett par och sånt. Det får visa sig!

 

För att elena ska få tillbaka sina minnen, borde inte hon kunna gå in i mystic falls och vara där tillräckligt länge för att inte dö men ändå bryta compulsionen?

Svar: Du menar att man kan bryta compulsions av att plågas? För i så fall borde de ju gå rent tekniskt, men det kanske finns andra bättre sätt?

 

Vad har ni tyckt om säsong 6 än så länge? Tror ni det kommer bli en bra säsong? 

Anna: Väldigt blandat bra och dåligt måste jag säga. Men till mesta dels bra, tycker att kamera och ljuda är väldigt bra om man ska vara sån, haha. Men tycker att både säsong 4 och 5 inte var så värst bra, så har lite hopp om säsong 6. Men jag måste säga att en så länge har det inte direkt hänt något. Nästa avsnitt är ändå 7, så jag känner att nu är det ändå dags att hitta på något som sätter serien i riktigt rullning. 

Emelie: Det är till och från. Över lag tycker jag att TVD blivit lite sämre med åren, även fast det fortfarande är bra. Om man kollar på säsong 6 så har några avsnitt varit jättebra och andra mindre bra, men så är det väl alltid. Denna säsong tror jag kommer bli och redan är något helt nytt från de tidigare säsongerna. Trubbel för Delena. Flammor för Steroline? Bonnie är fast med en seriemördare någonstans. Alaric och Tyler får pröva svårigheter i livet som människa och massa saker är helt annorlunda, och det tror jag kan bli ganska kul att följa faktiskt.

 


 

Det var alla frågor, hoppas ni är nöjda med svaren! Har ni fler frågor är det bara att mejla eller skriva en kommentar.

2014-11-13 | 15:22:57 | Kategori: Om avsnitten

Nästa avsnitt: Amerikansk takt

 "Do You Remember The First Time?" 6x07
 
 
MEMORIES FROM ANOTHER TIME — Elena tvingas möta sina problem när hennes förflutna hemsöker henne. Efter en natt på den årliga Whitmore Medical Center Fundraiser öppnar Jo upp sig för Alaric och berättar om sitt eget förflutna. Samtidigt tvingas Stefan, Matt och Enzo ta till med extrema åtgärder när Tripp försöker dölja information om hans vampyrdödarplaner, och Caroline tävlar mot klockan när Sheriff Forbes råkar hamna i en farlig fälla. På andra håll kommer Tyler och Liv allt närmare, och Damon snubblar på en  häpnandsväckande ledtråd som väcker nytt hopp.
 
2014-11-11 | 14:15:50 | Kategori: The Originals

The Originals - Avsnitt 2x06

Tryck på "Close ad and continue as Free User" och sedan på play. 
2014-11-11 | 14:12:06 | Kategori: re#ash

Re#ash 6x06 "The More You Ignore Me, The Closer I Get"

2014-11-10 | 09:22:51 | Kategori: The Originals

The Originals - Uppdatering 2x06

2x06 "Wheel Inside The Wheel"
 
Promo & Webclip 
 
Inside: "Wheel Inside The Wheel" 
 
Synopsi:
A FAMILY BUILT ON SECRETS AND LIES - Esther fortsätter med sina federala upptåg, och Klaus blir allt mer upprörd och kräver att hon frigör Elijah, som hon tagit till fånga. Men Esther avslöjar då mörka hemligheter från Klaus förflutna, för att sedan föreslå ett erbjudande han inte kan neka. Oliver hamnar i en farlig sitatuion, vilket får Hayley att återknyta kontakten med Jackson som har startat ett nytt liv i The Bayou. Cami som fortfarande tror att bäbisens Hope's död var hennes fel, går ihop med Marcel och Gia efter hon misstänker hennes rådgivare Vincent. Tillsist, en överraskande vänding kommer Klaus stå ansikte mot ansitke med en besökare från hans förflutna. 
 
Stillbilder 
 
 
 
2014-11-09 | 12:50:55 | Kategori: Frågestund

Svar på frågestunden - Del 1

Tack så mycket för alla frågor! Vi har delat upp svaren i två olika inlägg, så om din fråga inte är med här så vet du varför.

Del 2 kommer att publiceras inom en snar framtid. Hoppas ni är nöjda med svaren!

 

 

Hej, jag gillar verkligen denna blogg för att ni lägger alltid upp avsnitten snabbt. Hur får ni tag på avsnitten? Från vilka sidor, snälla svara, blir så tacksam. 

Svar: Tack snälla du!! :) Vi använder olika sidor. Länkar nedanför:

http://www.couchtuner.me/

http://www.primewire.ag/

http://www.tvmuse.com/

http://watchseries.ag/

 

Vad tycker ni om delena & stelena? Vilken tycker ni mest om?

Anna: Jag har varit väldigt kritisk emot Delena, men jag måste erkänna att de är väldigt fina tillsammans och Elena har verkligen fått Damon att tycka om sig själv och också fått honom till det bättre, men också lite åt det tråkigare hållet. Damon har fått Elena att utveckla sig till det starkare och hon vågar stå upp för sig själv. Men, en gång Stelena shipper, alltid Stelena shipper ;) 

Emelie: Till en början var jag Stelena shipper, som dom allra flesta kanske var, och va de ganska länge efter Damon kom in i bilden. Men sen när Stefan försvann med Klaus i slutet av säsong 2 och Damon och Elena kom allt mer närmare varandra så blev jag väldigt svag för Delena. Dom är så himla fina tillsammans! Så just nu shippar jag Delena. Det skulle nog kännas konstigt om Stefan och Elena började dejta nu?

 

Tror ni Klaus kommer tillbaka till TVD?

Anna: Jag hoppas, men tror tyvärr inte det. I så fall kanske i det sista avsnittet på sista säsongen eller något. 

Emelie: Vet faktiskt inte. Det skulle ju vara kul! Kanske kommer han tillbaks i nåt avsnitt i slutet av serien?

 

Vem är er favorit karaktär?

Anna: Stefan. 

Emelie: Damon!

 

Tror ni att Damon och Elena blir tillsammans igen?

Anna: Ja det tror jag, annars kommer alla fans go craaaazy. 

Emelie: Tror och hoppas!

 

Tror ni Bonnie kan komma tillbaka någon gång?

Anna: Ja det tror jag, jag hoppas iallafall att det kommer försöka få tillbaka henne och inte bara ger upp. 

Emelie: Ja, det blev ju ett väldigt tvärt avslut på allt det, så jag hoppas att vi kommer få följa Bonnie (och Kai) ännu mer och att hon lyckas komma tillbaka. För tjugonde gången haha! Stackars Jeremy skulle verkligen behöva henne...

 

Vilken skådespelare från TVD gillar ni mest ?

Anna: Paul och Ian :) 

Emelie: Tycker att Ian är en underbar person som bryr sig om allt och alla, så därför är de min favvis!

 

Vet ni hur många säsonger av TVD som kommer komma ut?

Svar: Det är ingenting som bekräftats. 

 

Vilket par shippar ni mest?

Anna: Just nu, Carenzo :) 

Emelie: Eftersom att det är lite kallt på Delena-fronten just nu så måste jag säga Caroline & Enzo!

 

Vilken säsong tycker ni har varit bäst än så länge?

Anna: Säsong 3 tycker jag slår alla säsonger! 

Emelie: Säsong 3. Guld!

 

Tror ni att Katherine kommer tillbaks?

Anna: Nej det tror jag inte i sånna fall i tillbakablickar eller i sista säsongen. 

Emelie: Nej, hon är nog borta för alltid.

 

 

Vilka två karaktärer gillar ni mest (en kille & en tjej)?

Anna: Stefan och Caroline :) 

Emelie: Damon och Caroline, tror jag...

 

Vem är eran kändiscrush av skådisarna?

Anna: Paul, Ian och Nina, hon är så jäkla snygg att man blir frustrerad haha! 

Emelie: Ian. Sen har jag även en wc på Nina. She is stunning!

 

Vad tror ni kommer hända i fortsättningen?

Anna: Oj, jag vet inte. Menar du i allmänhet eller i sista säsongen? Men jag hoppas iallafall att Julie sitter på någon mäster plan för säsongen, lite nytt känner jag för. Lite Carenzo hoppas jag på och kanske till och med någon Bamon kyss? oh-oo ;) 

Emelie: Jadu, allt jag inte vill ska hända haha! Men jag hoppas på att Caroline och Enzo kan få till en liten fling och även att Elena och Damon kan hitta tillbaks till varandra. Sen hoppas jag att Alaric får bli lycklig med Jo!

 

Kommer Bonnie komma tillbaka och kommer Elena ta tillbaka sina minnen om Damon?

Anna: Jag tror Bonnie kommer tillbaka och nu när Alaric blivit människa tror jag inte Elena kommer få tillbaka sina minnen faktiskt eller jag tror att dem kommer att avbryta det på något annat vis.  

Emelie: Tyvärr är det inget vi har svar på, men min teori är att Bonnie lyckas komma tillbaka och att det uppstår kärlek mellan Damon och Elena på ett eller annar vis. Tråkigt svar. Men det är det jag tror, och hoppas på. 

 

Är det här den sista säsongen?

Svar: Nej, det är inte bekräftat som sista. 

 


 

Del 2 kommer snart...

2014-11-09 | 11:30:33 | Kategori: Stillbilder

Stillbilder 6x07 "Do You Remember The First Time?"

2014-11-09 | 02:09:00 | Kategori: Intervjuer

Intervju: How Will Elena React To Damon's Return?

Ian Somerhalder och Nina Dobrev delar med sig om deras karaktärers känslor och situatioen mellan Damon och Elena nu när han är tillbaks.
2014-11-08 | 23:38:58 | Kategori: Videoklipp

My Dinner Date with Candice Accola

2014-11-08 | 19:27:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "The More You Ignore, The Closer I Get" 6x06

 Detta inlägg innehåller SPOILERS för dig som ej sett avsnitt 6x06!
 
Anna: Tyckte detta avsnittet var ett av de sämre faktiskt, Damon är tillbaka men det blev inte direkt något ståhej om det. Det tyckte jag var lite synd, var lixom som allt bara gick tillbaka till det vanliga. Dock tyckte jag avsnittet hade spänning, hoppade till några gånger och bet lita på naglarna när saker gick snett. Tillexempel när Damon, Enzo, Alaric och Stefan var nära döden. Speciellt Alaric, har nog aldrig varit så frustrerad på en människa som jag var på Jo när hon inte drog honom över "gränsen". Och Elenas ord, "I want my emotions back" gick inte i uppfyllelse då Alaric numera är människa tack vare och på grund av Jo. Jag ska vara ärlig och säga att jag fortfarande inte vill att Elena ska ta tillbaka sina känslor, då jag vill ha lite nytt. Tror det blir en mer epic lovestory om de hittar tillbaka till varandra även fast hon är compelled, än om hon bara skulle få tillbaka dem på ett silverfat. Det blir även roligare att följa då. Vi har även fått på papper att Caroline har känslor för Stefan, då hon faktiskt sa det till honom personligen. Men vill fortfarande inte att det ska bli något mellan dem, Caroline och Enzo ska det vara. Jag måste även nämna den fina och känsloladdade scenen då Damon ringde Bonnies telefonsvarare, bara för att få höra rösten på henne. Och att bero på det, tycker inte han ska ljuga om att hon inte var där med honom, förstår inte varför, tycker han snarare ska ta tag i kragen och försöka få tillbaka kvinna som hjälpte han hem. 
 
 
Emelie: Detta avsnitt gjorde mig riktigt frustrerad! Jag satt på helspänn hela tiden och ville bara hoppa in i rutan och ta sakerna i egna händer. Till exempel, varför kunde inte bara Jo lyssna på Alaric och hjälpa honom över gränsen. NEJ. Då ska hon försöka rädda honom på "vanligt" vis. Nu fungerade ju de i och för säg, men Elenas minne om Damon är ett nu ett minne blott. Eller? Vi fick en riktigt smart kommentar utav en läsare. Hon påminde oss om gången då Elijah betvingade Katherine att stanna kvar i graven, och när han sedan dog försvann alla compulsions. Därför borde de ju bli samma sak nu. Original-Alaric dog och därför borde alla tvång försvinna, eller hur? Men vi fick ju dock se Elena efter de att Alaric dog och hon verkade ju fortfarande vara betvingad, så ja, jag vet inte? Hon kanske bara behöver träffa honom igen för att "aktivera" känslorna eller något! Men återigen, säger promon något annat. Och jag har nog aldrig varit så besviken på serien som nu. Om Elena inte får tillbaks sina känslor för Damon... Då vet jag inte vad jag gör. Och även om hon skulle falla för honom på nytt, skulle de aldrig bli samma sak...
 
2014-11-08 | 17:47:43 | Kategori: Låtlista

Låtlista "The More You Ignore Me, The Closer I Get" 6x06

  
  
 
1. Hank Williams - Why Don't You Love Me
2. Dark Waves - I Don't Wanna Be In Love
3. David Gray - Last Summer
4. The Garden District - Last Night of Summer 
5. Jamie Scott - Unbreakable
6. John the Conqueror - Lucille by 
2014-11-08 | 12:11:19 | Kategori: Promos

PROMO 6x07 "Do You Remeber The First Time?

2014-11-08 | 12:09:00 | Kategori: Frågestund

Frågestund - AVSLUTAD!

Nu kör vi igång en frågestund! Har du några frågor om serien, våra åsikter eller annat kring TVD? Ställ din fråga i detta inlägg.
OBS! Vi besvarar inte frågor gällande The Originals. 
 
 
 
SISTA DAGEN ATT STÄLLA EN FRÅGA. 
2014-11-07 | 22:50:50 | Kategori: Allmänt

Länk till 6x06 på swefilmer

Klicka på bilden för att komma till avsnittet.
2014-11-07 | 06:06:00 | Kategori: Avsnitten

"The More You Ignore Me, the Closer I Get" 6x06

Tryck på det gråa lilla "x" sedan på den röda playknappen.
 
Fungerar inte klippet ovan? Prova dessa länkar:
 http://www.thevideo.me/h4ouvjpfsj5t
2014-11-06 | 14:25:25 | Kategori: Om avsnitten

Nästa avsnitt: Amerikansk takt

 "The More You Ignore Me, The Closer I Get" 6x06
   
A RESCUE IN THE NIGHT — När Alaric inser att Jo inte kan bli betvingad, ber han Elena att gräva lite i hennes förflutna. När Caroline, Matt och Stefan får reda på att Enzo har tillfångatagits av Tripp, hjälps dom åt att rädda honom innan Tripp får reda på att de alla är vampyrer. Sarah har fått ny information från sitt förflutna och vänder sig till Tripp för hjälp, och hon blir förvånad när hon träffar på Matt där. Samtidigt tvingas Elena att ta itu med konsekvenserna av sina handlingar, och Jeremy når botten. Slutligen är Damon fast besluten att ta saken i egna händer när han får höra upprörande nyheter.
 
2014-11-06 | 11:05:22 | Kategori: Webclip

Webclip 6x06 "The More You Ignore Me, The Closer I Get " #2

2014-11-05 | 19:23:45 | Kategori: Webclip

Webclip 6x06 "The More You Ignore Me, The Closer I Get "

2014-11-05 | 19:15:32 | Kategori: Videoklipp

Inside: "The More You Ignore Me, The Closer I Get" 6x06

2014-11-05 | 12:36:00 | Kategori: Allmänt

Vampire Diaries - People Choice Awards

 
People's Choice Awards 2015 är äntligen öppen och Vampire Diaries och castet har blivit nominerade till 5 genrers.  
 
TVD – Favorite Network Sci-Fi/Fantasy TV Show

Paul Wesley – Favorite Sci-Fi/Fantasy TV Actor

Ian Somerhalder – Favorite Sci-Fi/Fantasy TV Actor

Nina Dobrev –  Favorite Sci-Fi/Fantasy TV Actress

Nina Dobrev and Ian Somerhlader – Favorite TV Duo

 

Rösta kan ni göra HÄR

2014-11-05 | 12:18:00 | Kategori: Spoilers

Säsong 6 SPOILERS - E! Online

 

Sara Sabulsky: Några nyheter om eller hur Elena och Damons återförening kommer att gå till? Och hur Stefan kommer hantera att hans bror är tillbaka? #broment 

 

Direkt svar från Vampire Diaries drottning Julie Plec: "Nu när Damon äntligen är tillbaka, kommer han inte att slösa en enda sekund utan Elena. Men med hennes känslor borttagna, är hon inte så entusiastiskt till att spendera tid tillsammans. Stefan kände sig vilse, men hans ansiktsuttryck när Damon kom tillbaka säger allt. Bandet mellan bröderna är starkare än någonsin." Julie fortsätter, "När det kommer till Damon, fokuserar Elena en hel del på det onda hon upplevt med honom, men att inte veta hela historien bakom deras förhållande börjar gnaga på henne och hon måste bestämma sig om det är någonting hon kan leva med." 

 

Danielle: Nu när Bonnie har skickat hem Damon, har vi sätt det sista av Kai då? 

 

Christopher Wood, den helt friska - och snygga - killen bakom mass-mördaren och familje-mördaren Kai, berätta för oss att vi kommer att få veta mer om Kais forntida liv. "Vi vet att skälet till att han är instängd i "fängelset" är för att han massakrerade hans familj”, Wood fortsätter. "Men vi vet inte riktigt hur han var som person innan hans hemska utförande. Var han god? Var han normal? Hände någonting honom? Eller var han alltid svår och utmanade och detta var bara en av massa saker han gjort? Vi kommer lära oss mer om det under seriens gång." 

 

Theresa: Jag är ganska rädd för hur mycket jag älskar Kai. Men vad är det han egentligen har i kikaren? 

 

Vi har undrat exakt samma sak, så vi vände oss direkt till mass-mördaren och psykopaten själv! "För mig är det roligaste delarna av Kai att lära sig vad han kan, kan inte och försöker att göra." Wood berättar för oss. "Ingenting är vad det ser ut som hos Kai och jag tror att vad han vill göra och planerar att göra när han kommer ut från hans fängelse kommer vara väldigt spännande för fansen att se." 

2014-11-05 | 12:08:00 | Kategori: Allmänt

Katerina Petrova - Fanbild

Vi fick en kommentar av ett kreativt TVD-fan som tipsade om en illustrator-bild hon gjort på självaste Katerina Petrova. Vi blev riktigt imponerande och bilden är väldigt lik och väldigt snygg. Så vi kände att vi måste dela med oss av bilden här på bloggen. 

 

Om ni vill se mer av skaparen utav av bilden och se mera verk, så tycker jag att ni ska gå in på hennes blogg på en gång, som ni hittar → HÄR ←

Vill ni också dela med er av en fanbild ni gjort på någon i castet eller som är relaterad till TVD?

Skicka gärna på mejl ([email protected]) eller kommentera!

2014-11-05 | 09:40:37 | Kategori: Stillbilder

Stillbilder - "The More You Ignore Me, the Closer I Get" 6x06

2014-11-04 | 17:25:00 | Kategori: The Originals

The Originals - Avsnitt

2x05 "Red Door".Tryck på det gråa "x" i hörnet och sedan på "Close ad and continue as Free User".  
 

Förlåt att jag ej har lagt upp promo & webclip samt stillbilder och synopsi för detta avsnitt, varit en ganska stressig vecka. Men det blir ändring på det till denna vecka! 
2014-11-03 | 21:13:01 | Kategori: re#ash

Re#ash "The World Has Turned and Left Me Here" 6x05

2014-11-03 | 13:06:00 | Kategori: Dagens bild

Dagens Bild!

 
2014-11-02 | 20:47:48 | Kategori: Veckans fråga

Veckans fråga - Så har ni röstat!

Anna: Ja absolut! | Emelie: Ja absolut!
2014-11-02 | 16:03:00 | Kategori: Skådespelarna

Nina Dobrev = Captain Canada

Nina Dobrev igår på halloween party, klädde som Captain Canada.
2014-11-02 | 14:02:39 | Kategori: Videoklipp

Dinner date with Zach Roerig - CW

2014-11-01 | 17:22:00 | Kategori: Videoklipp

Inside: The World Has Turned And Left Me Here 6x05

2014-11-01 | 17:20:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "The World Has Turned and Left Me Here" 6x05

Detta inlägg innehåller SPOILERS för dig som ej sett avsnitt 6x05!
Anna: Åh vilket avsnitt, Damon är tillbaka och han var tillbaka med bravur, en av dem finaste scenerna som varit. Stefan, som blivit ner trampad hela dagen, talar ut om sina riktiga känslor och talar ut om hur mycket han saknar sin bror att han känner sig vilse. Sen står han där, Damon fina Damon och så kramas dem och Stefan gråter och jag gråter och alla gråter. Nej usch den scenen var känslosam. Sen har vi Bonnie, som offra sig för Damon. Dem byggde verkligen upp en starkare vänskap och sen gav hon upp sin "biljett" hem och är nu fast kvar med Kai. Hoppas hon kommer tillbaka hem snart. Men Elena, någon som en så länge är helt omedveten att hennes "kärlek" har kommit hem, hon är fullt upptagen med hennes nya flört, Liam. Vad kommer hända när hon får reda på att Mr.boyfriend is back? Och Tyler höll på utveckla sin varulvsgen, men Liv rädda honom. Alltid varit emot dem men nu kanske jag har ändrat mig, det var i vilket fall som helst en väldigt fin scene och väldigt snällt gjort av henne. Men vart var Jeremy detta avsnitt? Jeremy och Sarah "Salvatore", vill veta mer om det! Sen tycker jag att Enzo ska räddas snart, saknar våran brittiska komiker. 
 
Emelie: Alltså jag har bara en sak att säga, JAAAAAAAAA! Äntligen, stunden vi alla väntat på! Damon är tillbaka och det är fasiken en av de finaste scenerna jag sett genom tiderna. Han och Stefans reunion var så himla fin, och så låten (M83 - Wait) som spelades i bakgrunden, får mig alltid att gråta. Det var ett perfekt avslut! Bonnie är kvar i "helvetet" med Kai, och offrade sig själv. Finaste Bonnie. Hoppas hon också får komma tillbaka snart, det förtjänar hon efter allt hon gjort för alla andra. Jag har även ändrat uppfattning om Liv. Jag har alltid ogillat henne men efter det hon gjorde för Tyler, så shippar jag faktiskt dom. Tror jag? Som grädden på moset har Elena börjat komma allt närme Liam. Vad ska hända på Delena-fronten? Jag får lite smått panik. Vill se nästa avsnitt nu!
2014-11-01 | 17:18:13 | Kategori: Bilder

Nina Dobrev som Tatia

2014-11-01 | 10:13:51 | Kategori: Promos

Prmo 6x06 "The More You Ignore Me, The Closer I Get"