2013-12-31 | 12:00:00 | Kategori: Allmänt

Gott nytt år

 
Är det bara vi eller har 2013 varit både ups and downs för våra skådespelare?  
 
Paul har skiljt sig från sitt 2 års äktenskap, men funnit kärlek hos Phoebe istället. Nina & Ian har gjort slut. Candice har förlovat sig. Kat har lansera en app, där ni bland annat kan lyssna på hennes låtar. Nina har även blivit bästa kompis med Julianne Hough och Nina dejtade också Julianne's tvilligbror, Derek. Joseph gick in i ett förhållande med Persia White, som spelar Bonnie's mamma i serien. Ian Somerhalder har blivit "morfar" i år, då hans hund Nietzsche fått valpar och Kat har även förlovat sig. Men de har också hänt en massa andra saker detta år, så nu är det bara & vänta och se vad de nya året kommer att bjuda på! 
 
Kommer Ian & Nina bli tillsammans igen, kommer Paul & Phoebe hålla? & Är nästa år året då Candice & Kat kommer gifta sig? Ja vi får väl se... 
 
Hoppas ni nu får ett riktigt bra avslut på detta år & en riktigt bra början på nästa! 
Från oss alla till er alla, GOTT NYTT ÅR!
 & Tack för att ni ännu ett år hängt med på våran blogg resa.
 
2013-12-29 | 19:16:21 | Kategori: Skådespelarna

Kat Graham - Ridiculousness

Kat Graham medverka i början av detta året i en show kallad Ridiculousness & jag tänkte snart är 2013 över så här kommer en lite tillbaka blick på vad Kat Graham har haft för sig i början av detta år, haha
 
 
2013-12-28 | 09:11:00 | Kategori: Dagens bild

Dagens bild

 
2013-12-27 | 22:44:09 | Kategori: Videoklipp

Candice Accola om skådespeleriet

Candice Accola pratar om skådespeleriet och rollen som Caroline.
 
2013-12-27 | 22:36:00 | Kategori: Skådespelarna

Nina Dobrevs jul

Nina spenderade julen hos sina vänner Julianne och Derek Hough.
Under tiden dök det upp en hel del roliga julhälsningar på instagram! Se nedan.
 
 
 
2013-12-27 | 19:36:28 | Kategori: Skådespelarna

Julfest på vita huset - Nina Dobrev

 
Nina bar den vackra klänningen, Light Pink Lace Application Dychesse Midi Dress, från Dolce & Gabbana till ett julfest i vita huset i Wahington D.C den 19 december.
 
2013-12-27 | 12:02:00 | Kategori: Skådespelarna

Kat Graham - Spotlight of the Week

Kat Graham blev spotlight of the week i Just Jared, där hon bland annat blev fotograferad och intervjuad.
Ni kan läsa hennes intervju här
 
2013-12-24 | 22:33:22 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 24 - GOD JUL!

GOD JUL ALLIHOPA!
2013-12-24 | 10:54:38 | Kategori: Allmänt

Vinnaren av halsbandet är...

Grattis och god jul säger vi till Nellie - och självklart till alla andra läsare!
Tack för alla roliga tävlingsbidrag, det var riktigt kul att läsa och det är så synd att vi bara kan välja en vinnare. Ni alla förtjänar ett!
 
 Nellies motivering:
Vi skickar ett mejl till dig under dagen.
2013-12-24 | 06:00:00 | Kategori: Allmänt

God jul alla läsare!

2013-12-23 | 07:00:00 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 23

2013-12-22 | 22:05:00 | Kategori: Skådespelarna

Abs Like Nina Dobrev

Vill ni få lika snygga magemuskler som Nina Dobrev?
Följ då XHIT Daily's video där hon hjälper er på vägen till en lika snygg mage som Nina Dobrev!
 
2013-12-22 | 21:50:00 | Kategori: Skådespelarna

Nina Dobrev med mini Nadia

Nina med ett skådespelaren Ashlyn, som spelar Nadia som liten.  
 
2013-12-22 | 21:44:00 | Kategori: Allmänt

Rösta gärna på oss!

Vi har blivit nominerade till Blog Awards hos TheOriginalsSwe!
Om ni vill får ni jättegärna gå in och rösta på oss genom att klicka på bilden ovanför eller HÄR.
 
Stort tack!
2013-12-22 | 10:42:08 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 22

2013-12-22 | 09:58:10 | Kategori: Dagens bild

Dagens bild

 
2013-12-21 | 15:27:00 | Kategori: Spoilers

500 years of solitude - Vad har vi att vänta?

 Om avsnitt 11 av säsong 5 "500 Years of Solitude" (det 100:onde avsnittet av TVD) har vi fått veta att vi kommer så besök av flera bekanta ansikten, det kan även komma en potentiell död, och en hel del av Katherinedrama. Men TVDs exekutiva producent Julie Plec lovar mer.

 

"Börjat prata med WBTV och CW om roliga pressidéer och promo-planer för #TVD100. Ni står inför en massa godsaker! Starta nedräkningen till 23 januari." Twittrade Julie igår . Visst, hon gav oss inte några specifika detaljer men vi antar att "promo-planer" kommer innehålla många inblickar i vad som händer i avsnittet - kanske till och med några ledtrådar om vilka "bekant ansikten" som kommer att återvända?

 

Hittills vet vi att episoden kommer att bli en "nostalgitripp", särskilt om 500-åriga Katherine Pierce. Det är inte bara titeln som är en ledtråd för oss, vi har nämligen hört från flera källor att detta är en stor händelse för Katherine. Och vi hoppas verkligen att det inte är dags för Katherines död... Vi vet också att vi kommer att få några tillbakablickar till 19th century och förmodligen några fler tillbakablickar från Katherines 500-åriga existens.

 

 

 

2013-12-21 | 14:03:38 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 21

I denna lucka finner ni vinnaren av CaseApp's presentkort värde 300 kr...
2013-12-21 | 14:02:40 | Kategori: Spoilers

Ny relation för Caroline - SPOILERS!

 Ända sedan Tyler Lockwood bröt Carolines hjärta i avsnitt 5 av säsong 5 " Monsters Ball", har vi hållt tummarna och hoppats på det bästa i blondinens kärleksavdelning. Efter en mycket kort fling med Jesse, har hon varit singel - men finns det en ny co-ed som kommer till Whitmore för att intressera Caroline."En ny snygging anländer till Whitmore efter vinteruppehållet!" Berättar E!News. "Och han kommer att tillbringa tid med Caroline!"

 

"Dock är han inte intresserad av henne på samma sätt som Jesse. Han är stilig och rolig men han är homosexuell." Jahapp! Där försvann hoppet för ett nytt kärleksintresse för Caroline. Men kanske är det precis vad vår spända vamp behöver. En GBF (gay best friend). Kanske kommer detta vara början på en vacker vänskap.

 

Källa

 

2013-12-20 | 13:35:00 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 20

2013-12-19 | 23:09:26 | Kategori: Videoklipp

Pick Me TVD

Är ni med & återskapar eran favorit scen från TVD? Om inte... in på Vine eller Instagram och hashtaga #PickMeTVD så har ni en chans att få vara med på Re#ash! Lycka till :) 
 
2013-12-19 | 21:12:21 | Kategori: Dagens bild

Dagens Bild!

Vackra Nina
 
2013-12-19 | 18:24:34 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 19

2013-12-19 | 18:13:00 | Kategori: Skådespelarna

Student vs Teacher - Daniel Gillies

Haha, hittade denna roliga videon på facebook, så jag var tvungen att lägga upp den!
Det är nämligen självaste Daniel Gillies (Elijah) som splear huvudrollen och han är även ett årtal yngre än vad han är idag! 
 
2013-12-18 | 18:58:07 | Kategori: Dagens gif

Dagens gif


 
2013-12-18 | 18:38:49 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 18

2013-12-17 | 21:34:33 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 17

2013-12-17 | 21:15:12 | Kategori: Videoklipp

►The Story Of Katherine Pierce

OBS! Videon innehåller scener från säsong 5!
 
2013-12-17 | 18:51:33 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "Fifty Shades of Grayson" 5x10

OBS! Detta inlägg innehåller SPOILERS för dig som ej sett avsnitt 5x10!
Anna: Tyckte avsnittet var mycket bra, mycket humor, spänning och mycket intressant fakta, som man fick reda på hos både Elena och Katherine. Älskar även hur Stefan var väldigt delaktig med Damon, det känns så länge sen dom arbetade tillsammans för att rädda Elena. Det var även ett STORT + att få se Elena i Stefan's armar igen!! Och Elena och Damon, där på slutet? känns som att vi hört lite av de förr... och då hittade de tillbaks till varandra. Så kan jag verkligen ta detta seriöst? Vi får väl se hur det går, och det med Stefan och Katherine när det stod där och, åh det var så fint! Men sekunden efter när hon fick en hjärtattack(?), vill inte att självaste Katherine ska dö, men vill inte heller se Katherine i en annan kropp, nej! Vill bara se nästa avsnitt nu på engång, orkar inte vänta tills 23 januari :( 
 
Emelie: Älskade det här avsnittet! Det var en perfekt blandning av humor, sorg, spänning och allt det där. Det är så sorligt att Katherine håller på att dö. Hon har ju möjlighet att leva vidare med hjälp av traveler-kniven, men det skulle kännas så fel att se henne i en annan kropp. Tycker inte ni det? Vet inte vad jag tycker är bäst, en ny Katherine eller ingen Katherine? Vi får se hur hon väljer att göra. Något jag också funderar över är Damon och Elena. Har dom gjort slut på riktigt eller kommer dom hitta tillbaka till varandra igen? Och slutligen, kommer vi få se mer utav Enzo? Så många frågor som vi inte kommer få besvarade på flera veckor! Avsnitt 5x11 sänds 23 januari! Kommer inte orka väntaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! :(
 
Joanna: Vilket avsnitt! Katherine är på väg mot sitt slut, och det tycker jag är på tiden. Vill verkligen inte att hon ska vara i någon annans kropp. Riktiga Katherine, eller ingen alls, Tack! Tyckte att det var sååååå gulligt att Stefan räddade Elena, naaaaw, stelena feelings så att det skriker om det! Kanske blir det Stelena igen med tanke på vad som hände i avsnittet, hihi! Det var också kul det där med Enzo, + han är sååå SNYGG! Damn! Ge oss mer Enzo! Och allting man fick veta om allt och alla, så spännande!!! Fast en pik till TVD har jag faktiskt. Det börjar bli liiiite för psyk, gå tillbaka till det gamla stuket, snälla!
 
Jessica, läsare: Bästa avsnittet på säsong 5!  Efter att shippat Delena i säsong 1-4 måste jag säga att det var bra att Damon avslutade det, hans karaktär har ändrat för mycket av personligheten och blivit tråkig! Nu kanske vi kan få tillbaka säsong 1-Damon! Ärligt talat satt jag nästan och hoppades att Elena skulle bli som Jesse, för att göra det mer spännande! Men antar att det kommer bli massa drama ändå, Elena och Damons breakup och Elena känner inte till Steferines natt tsm! Tycker så synd om Aaron, han har sån sjuk otur hela tiden, och undrar vad han ska göra med sprutan? Katherine dog ju för bara några avsnitt sen och återvände och har varit i så många dödliga situationer förut att jag trodde hon aldrig skulle dö, men nu känns det på rikigt!! Med det gråa håret och dålig syn m.m. men om det blir så (precis efter hon pratat med Nadia om att leva!) kommer jag sörja i månader! Mer spännande cliffhanger kunde dom nog inte gjort, januari kan komma nu!!!!
 
Kamilla, läsare: Jag tyckte att avsnittet var riktigt bra! Jag älskar att det är så mycket fokus på Katherine , eftersom hon är min absoluta favorit karaktär. Det är riktigt kul att se hur mycket hon bryr sig om Stefan. Det är också bra att Nadia vill hålla henne vid liv, bäst för dem att de får den där Traveler grejen att funka! Trailern för nästa veckans avsnitt gör mig väldigt nervös, tänk om Katherine dör, på riktigt? Det lilla slutet på Delena kommer nog inte hålla särskilt länge, de har ju inte slutat älska varandra. Men Stelena fanet som jag är, blev jag ändå glad :). Jag tyckte det var bra för Damon att få lite stryk och skuldkänslor av Enzo, hur hemsk får man vara? Nu kan han inte fortsätta mörda alla Whitmores, inte efter det där med Elena!  Det jag saknade i avsnittet var Caroline och Bonnie! Det skulle vara roligt att se dem, och jag hade längtat efter att få se Elenas reaktion på Steferine. Men det kom inte, så jag blev lite besviken. Annars älskar jag säsong 5! 
 
2013-12-16 | 20:51:52 | Kategori: re#ash

Re#ash "Fifty Shades of Grayson" 5x10

 
2013-12-16 | 19:34:00 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 16

I samarbete med CaseApp har vi fått möjligheten att tävla ut ett presentkort värde 300kr till er!
caseapp.se kan du designa ditt eget iphoneskal eller samgsungskal.
 
För att ha chans att vinna ska du gilla CaseApp på facebook - HÄR!
Öppna luckan genom att klicka på bilden för mer detaljer!
 
AVSLUTAD
2013-12-15 | 21:49:00 | Kategori: Frågestund

Svar på frågestunden - Del 1

 
Kommer Klaus, Elijah och Rebeckah komma tillbaka till TVD?
Svar: Dom kommer komma under avsnitt 5x11!

Kan man vara häxa och vampyr samtidigt?
Svar: Nej. 

Vad tycker ni om Elijah?
Anna: Jag slutade tycka om Elijah efter han valde att rädda Klaus den gången i säsong 2! Tycker han även är lite tråkig också...
 
Emelie: Jag tyckte om honom förut, men nu stör jag mig lite på honom. I don't know why?
 
Joanna: Jag gillar Elijah, speciellt nu i spin-offen The Originals. Då ahn har fått lite mer karaktär!
 
Vad tycker ni om Klaus?
Anna: Tycker bra om Klaus, en skön snubbe det där! 
 
Emelie: Klaus är nice, hehe.
 
Joanna: KIaus är Klaus, dvs typ världens bästa!
 
Vad tycker ni om Caroline?
Anna: Caroline är den aboslut bästa tjej karaktären i Vampire Diaries. 
 
Emelie: Så sööööt!
 
Joanna: Söt och en stark tjej men liiiiite dryg på sistone, hehe. Men jag förstår henne! Stackarn har gått igenom en HEL DEL!
 
Vad tycker ni om Stefan?
Anna: Jag kan inte ens beskriva vad jag tycker om Stefan, för den kärlekes texten skulle ni aldrig orka läsa, haha! 
 
Emelie: Jag älskar Stefan! Världens snällaste och snyggggg!
 
Joanna: Stefan är så fin utan och innan! Seriens gosebjörn!
 

vilken orginal är eran favorit?

Anna: Klaus och Rebekah, kan inte bestämma! 


Emelie:
Kan inte bestämma mig för om det är Klaus eller Kol...

 

Joanna: UTAN TVEKAN KLAUS MIKAELSON

 

om ni skulle få vara nån helt ny i TVD/the originals beskriv den personen. typ hur gammal,utseende,om den var vampyr,varulv eller häxa.

Anna: Skulle vilja vara en vampyr runt 18-19 år, skitt snygg se lite ut som en blandning av Elena & Caroline och alla killar skulle vara svaga för min charm, speciellt Stefan ;) 

 

Emelie: Jag skulle vilja vara vampyr runt 20 år och jag skulle nog vilja se ut som mig själv, annars skulle de ju inte vara jag liksom haha. 

 

Joanna: En vampyr, gärna ett kärleksintresse till Klaus, som är ett par hundra år gammal fast blev förvandlad i 20 års åldern. Antaligen skulle den se ut som mig, haha!

 

vem tycker ni är snyggast av originalen?

Anna: Klaus eller Kol. 

 

Emelie: Kol.

 

Joanna: Klaus♥

 

om ni skulle få vara i mystic falls i en vecka vad skulle ni göra? asså som att serien var på riktigt lixom.

Anna: Jag skulle försöka bli förvandlad till en vampyr av Stefan och bli bästa kompis med Caroline så att vi kan jobba tillsammans för att få Stefan att gilla mig! haha. 

 

Emelie: Jag skulle stalka Damon, Stefan, Elena, Caroline och alla andra man känner igen! Jag skulle hänga vid Mystic Grill en hel del och kanske försöka få någon att förvandla mig till vampyr ;)

 

Joanna: Försöka lära känna folket, kanske dricka en bourbon med Damon på Mystic Grill. Det låter inte fel!;)

 

om ni skulle vara i en familj som lillasyster vilken skulle det vara av bennett familjen,Gilbert familjen,Forbes familjen,Miakelson familjen,donovan familjen,salvatore familjen?

Anna: Salvatore eller Forbes! :) 

 

Emelie: Utan tvekan Salvatore-familjen! Brother love♥

 

Joanna: Jag skulle vilja säga Mikaelson, men jag kan ju liksom inte dejta min storebror? Så Salvatore. Fett coolt att vara en sån där dryg men rolig lillasyrra till Damob, haha!

 

Vet inte om det är någon fråga men borde inte Amara ha fått ett barn om nu Katherine och Elena finns? Jag vet att ni inta har svaret men skulle vara kul att höra era tankar om det. Superbra blogg!

Anna: Tack så jätte mycket! Eftersom att dubbelgångarna finns för att skapa balans i naturen, så tror ej att den första dubbelgångaren måste få barn för att det ska komma en till eftersom att de måste finnas för att skapa en balans!! 

 

Emelie: Tack söta du! Enligt källor fick Amara aldrig barn, men eftersom att dubbelgångarna skapades för att skapa balans i naturen så går det nog vidare ändå.

 

Joanna: Inte den blekaste! Men det skulle vara roligt om Amara har ett barn därute som kommer till staden för lite action!

 

Skulle ni villja vara häxa, vampyr, hunter, original eller varulv? Och varför? :)

Anna: Original kanske, dom kan ju ej dö om det inte får en speciel träpåle i bröstet. Men vill kunna betvinga folk och allt som hörtill att vara vampyr. 

 

Emelie: Jag skulle vilja vara vampyr, för att kunna betvinga andra och springa fort! :)

 

Joanna: Original, hihi! 

 

älskar eran blogg ! kollar ni på nån annan serie än TVD?

Anna: Tack så jätte mycket! Jag följer Hart of Dixie, Reign, Awkward och The Carrie Diaries! Sedan halv följer jag, Grey's Anatomy, How I Met Your Mother och New Girl... Det blir en del serier faktiskt, haha!

 

Emelie: Tack så  jättemycket!! Jag följer även New Girl, Grey's Anatomy och Revenge!

 

Joanna: Tackar! Jag följer The Originals, The Carrie Diaries, Awkward, Solsidan och då och då blir det ett avsnitt av Hart of Dixie eller The Lying Game. Tipsar, tipsar!

 

vad tycker ni är bäst av the originals och TVD?

Anna: TVD vinner den omröstning av mig! 

 

Emelie: TO var bättre än förväntat men TVD är the real deal!

 

Joanna: The Vampire Diaries har ALLTID legat mig varmt om hjärtat och kommer alltid vara number one, speciellt säsong 3! Men The Originals är jääävligt bra alltså!

 

vem tycker ni Hayley vara tsm med Elijah eller Klaus?

Anna: Elijah. 

 

Emelie: Hon kan ta Elijah. Klaus ska vara singel tills Caroline kommer :)

 

Joanna: Elijah! Shippar dem sååå mycket! Så söta! Håller med Emelie, Klaus är ämnad för Car!

 

Klaroline eller Stelena?

Anna: Both! :) 

 

Emelie: Båda :)

 

Joanna: Båda! Mina favorit par faktiskt! 

 

vilken karaktär skulle ni vilja vara ?

Anna: Caroline eller Katherine! :) 

 

Emelie: Elena och Katherine (antar att det är okej att jag säger båda eftersom att det inte är samma person, hehe)

 

Joanna: Caroline, eftersom att det är såååå många scener med Klaus. Eller Hayley, med tankte på Klaus och Hayleys sexscen, grrr!

 

om ni skulle dejta en av TVD cast i verkligheten vem skulle det vara?

Anna: Paul helt klart, kan ta lite äldre kött om han skulle knacka på dörren.  

 

Emelie: Rent ådersmässigt skulle jag säga Steven men om jag vore äldre skulle jag gärna dejta Ian ;)

 

Joanna: Joseph Morgan aka Klaus. Visst, han är nästan dubbelt så gammal, men ålder är bara en siffra, right?;)

 


 

Del 2 kommer snart!

2013-12-15 | 17:25:06 | Kategori: Skådespelarna

Joseph Morgan - BTS - Maniac Magazine

 
2013-12-15 | 10:02:00 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 15

2013-12-15 | 01:40:00 | Kategori: Frågestund

Svar på frågestunden - Del 2

Asså när Nadia berättade att hon var Katherines dotter innan sa Nadia att typ Katherine hade dödat Nadias mamma men sen så säger Nadia att Katherine är hennes mamma.

Svar: Det är Katherine som är Nadias mamma, det andra var bullshit! :)

 

Vad menas med att Damon typ är en agustin vampyr?

Svar: Augustinus är en förening med som testar massa saker på vampyrer, och Damon var ett offer förr i tiden.

 

Vad tycker ni om Damon Salvatore?

Anna: Älskar Damon, dock tycker jag att han blev lite tråkig efter han blev tillsammans med Elena... 

 

Emelie: B-Ä-S-T!

 

Joanna: Jävligt snygg och älskar hans kommentarer! 

 

Hur länge har ni följt serien?

Anna: När det sista avsnittet av säsong 2 gick, tror jag det var? Säsong 3 hade iallafall inte börjat. 

 

Emelie: Sedan 2011 någon gång :)

 

Joanna:  Hösten innan bloggen startades tror jag!

 

Någon annan serie ni följer?

Anna: Reign, Hart of Dixie, Revenge, resten kan ni kolla upp i första frågestunden. 

 

Emelie: New Girl, Grey's Anatomy och Revenge!

 

Joanna: The Originals såklart och Awkward, Solsidan samt Carrie Diaries

 

Vilket är eran favorit avsnitt av HELA tvd?

Anna: Oj, svår fråga. Kan inte välja ett favorit avsnitt men två som ligger högt på listan är 3x06 & 3x22. 

 

Emelie: Väldigt svår fråga... Men jag måste ändå säga avsnitt 3x22! Ni vet det när Elena och Matt kör av vägen, Elena dör och vaknar upp i sista sekunden? 

 

Joanna: Ååh fett svårt! Men någon av säsongsavslutningarna antingen 3x22 eller 4x22!

 

Vilken död karaktär saknar ni mest i serien?

Anna: Lexi & Alaric ♥

 

Emelie: Alaric :'(

 

Joanna: Lexi!

 

Favorit filmer?

Anna: Life as we know it ♥.. vet inte hur många gånger jag sätt den! Sen Pearl Harbor, This Means War, alla tjejiga nostalgi filmer och ALLA disney!

 

Emelie: Oj, nu ska vi se här.... Hachiko, Pearl Harbor och This Means War!

 

Joanna: Musses jul! Seriöst finaste filmen någonsin! Har älskat den och sett den hundra gånger om sen barnsben!

 

Vet ni om någon av the originals kommer komma tillbaka till the vampire diaries? :)

Svar: Japp, dom kommer i avsnitt 5x11 som sänds efter jul!

 

hur många avsnitt finns det i säsong 5 ???

Svar: 22 eller 23, det har inte bekräftats än.

 

vem skulle ni vilja vara tsm med utav Elijah,Klaus,Jeremy,Stefan och Tyler?

Anna: Stefan! 

 

Emelie: Stefan, vi är ju lika gamla haha!

 

Joanna: Klaus, grrr!

 

äldras man inte om man är häxa?

Svar: Jo, men man kan sätta en förtrollning som saktar ner åldrandet.

 

vem är den yngsta i tvd?

Svar: Jermey, just nu. 

 

skulle ni bli förvånade om det var med en 12 årig vampyr?haha konstig fråga menmen

Anna: Ja, eller det bror på vad hen skulle haft för roll! 

 

Emelie: Haha, ja det skulle jag nog.

 

Joanna: Eh ah, det passar inte riktigt.

 

Vilka TVD bloggar följer ni?

Svar: Mest utländska som vampire-diaries.net och wetpaint.com/vampire-diaries.

 

Hur länge har ni haft eran blogg?

Svar: Sedan 7 januari 2012! Snart 2 år :)

 

Hur "gick de till" när eran blogg blev så populär? Gick de över en natt eller tog de tid?

Svar: Vi kämpade verkligen för att höja siffrorna och det tog sin lilla tid. För er som ska göra en fansite: sprid bloggen och ge inte upp! De kan ta tid och energi, men det är värt det i slutändan! :)

 

Var de ni som har bloggen som startade den ?

Svar: Japp!

 

Hur är ni som personer?

Anna: En glad liten filur som försöker hålla humörer uppe, men oxå en väldigt lat filur, haha! 

 

Emelie: Jadu... Jag är väl en glad prick med ganska dåligt tålamod.

 

Joanna: Lat som satan därav den dåliga bloggningen från min sida, annars har jag ganska grov humor hehe ;)

 

Hur länge har ni kollat på tvd? Ps. Eran blogg är underbar!!

Anna: Thank you very much! :) Se svaret längre upp!

 

Emelie: TACK!!! :') Jag började kolla på TVD 2011.

 

Joanna: Man tackar! Som sagt, hösten innan bloggen skapades tror jag, eller kanske var det sommaren?

 

Snyggast i tvd?

Anna: Stefan for the win! 

 

Emelie: Damon♥

 

Joanna: Klaus, fast eftersom han numera tillhör The Originals så säger jag Stefan!

 

Er favoritscen i Tvd säsong 1-5?

Anna: S1 | S2 | S3 S3 S3 | S4 S4 | S5 Kan inte bara välja en...

 

Emelie: S1 | S2S3 | S4 | S5 ;)

 

Joanna: S1 S1 | S2  | S3 S3 S3 | S4 S4 | S5

Hejar ni på Stefan+elena eller Damon+elena?

Anna: Stefan + Elena. Dock hejar jag på Elena + random guy just nu, börjar bli lite tråkigt med allt hoppande. 

 

Emelie: Kommer aldrig kunna svara på denna klassiska fråga! 

 

Joanna: Stelena

 

Vem tror ni det är som mister livet i S05E11?

Anna: Tror att dom vill att vi ska tro att det är Katherine, därför tror jag ej det! Men ja kanske Matt, om man måste gissa på någon. 

 

Emelie: Vet inte, hoppas att ingen dör! Julie Plec har sagt att det inte är helt säkert att någon dör.

 

Joanna: Katherine kanske, who knows.

 


 

Det var allt för denna gång. Tack för alla frågor och hoppas att ni är nöjda med svaren!

God jul!

2013-12-14 | 15:43:51 | Kategori: Allmänt

Dags för uppehåll!

Under jul och nyår kommer det att vara ett uppehåll på ungefär 5 veckor från och med nu!
Avsnitt 5x11 kommer sändas den 23 januari 2014. Vi här i Sverige kommer alltså kunna se det den 24/01.
 
När säsong 5 börjar sändas på TV6 är ännu inte bekräftat, men troligen även det någon gång i januari.
 
2013-12-14 | 11:48:03 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 14

2013-12-14 | 09:53:16 | Kategori: Promos

PROMO "500 Years of Solitude" 5x11

 
2013-12-14 | 09:53:00 | Kategori: Allmänt

Kolla hit

Som ni vet drog vi en ny vinnare till "Gissa avsnitt & säsong", men eftersom att det var mid seson finale så beslutade vi här på bloggen att ta med båda läsarnas åsikter angående avsnittet!
- Kamilla & Jessica in och kolla mejlen! -
 
2013-12-13 | 15:48:36 | Kategori: Tävlingar

"Gissa avsnitt & säsong" NY VINNARE

...som blir den NYA vinnaren utav "Gissa avsnitt & säsong"!!
Vi skulle gärna vilja att du mejlar oss så fort du kan, så vi kan förklara hur det kommer gå till!
2013-12-13 | 06:25:00 | Kategori: Avsnitten

"Fifty Shades of Grayson" 5x10 (Mid season finale)

 
Klicka på Watch as Free User sedan Start Video Now.
 
Fungerar inte klippet ovan? Prova dessa länkar:
http://www.putlocker.com/file/0D0C1CB7A02FBF48
http://www.vidxden.com/qo2sgy71eruo
http://www.vidbux.com/5hcizs3mjcps
 
 
 
2013-12-13 | 06:00:00 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 13

2013-12-12 | 20:56:56 | Kategori: Om avsnitten

Nästa avsnitt: Amerikansk takt

 "Fifty Shades of Grayson" 5x10 (Mid season finale)

DAMON’S PAST RETURNS TO HAUNT HIM — Damon inser att Elena är i fara och ber Stefan om hjälp att försöka hitta henne. Bröderna vänder sig till Aron (gäststjärnan Shaun Sipos), och Damon chockar Stefan genom att avslöja sin förstahandskunskap om Aarons familj. I ett försök att stoppa Damon, tar Dr Wes (gäststjärna Rick Cosnett) till med hans hemliga vapen, nämligen att tvinga Damon att ta itu med en del av sitt förflutna som han trodde var borta för alltid. Samtidigt blir Elena skrämd av Dr Wes bekännelser om den mörka historien om Whitmore College och hans eget slutmål. Slutligen vänder sig Katherine till Matt för att få hjälp, tills hon inser att Nadia (gäststjärnan Olga Fonda) kan vara den som kan lösa hennes problem.
 
 
 
2013-12-12 | 20:45:00 | Kategori: Tävlingar

Vinnaren utav "Gissa avsnitt & säsong"

...som blev vinnaren utav "Gissa avsnitt & säsong"!!
Vi skulle gärna vilja att du mejlar oss så fort du kan, så vi kan förklara hur det kommer gå till!
 
- Rätt svar var; 4x16 “Bring It On" 
2013-12-12 | 20:38:26 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 12

2013-12-12 | 20:20:00 | Kategori: Dagens bild

Dagens bild

 
2013-12-11 | 17:33:39 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 11

 
Igår kund ni tävla om en länk. Det ni skulle göra var att gissa vem som gömde sig bakom paketen.
Rätt svar var såklart Matt ochvinnaren blev http://cajsajennefors.blogg.se/ - Så in och kika på Cajsas blogg nu allihopa!
2013-12-10 | 19:48:11 | Kategori: Webclip

"Fifty Shades of Grayson" 5x10 - Webclip #2

 
2013-12-10 | 19:32:04 | Kategori: Videoklipp

stefan + caroline | if i lose myself

 
2013-12-10 | 19:27:48 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 10

2013-12-10 | 19:24:38 | Kategori: re#ash

Re#ash - 5x09 "The Cell"

 
2013-12-09 | 18:25:00 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 9

2013-12-08 | 11:40:03 | Kategori: Tävlingar

Gissa avsnitt & säsong

Vill du vara med och dela dina åsikter om fredagens avsnitt i vårt traditionella "Våra åsikter" inlägg? Tävla!
 
För att vinna ska ni: Gissa säsong och avsnitt och en av de som svarar rätt får alltså skriva sina åsikter i ett vårt inlägg här på bloggen.
2013-12-08 | 09:21:00 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 8

2013-12-08 | 06:00:00 | Kategori: Skådespelarna

HAPPY BIRTHDAY IAN!

Idag fyller vår underbara Ian 35 år! HAPPY BIRTHDAY HANDSOME!
2013-12-07 | 11:51:37 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "The Cell" 5x09

OBS! Detta inlägg innehåller SPOILERS för dig som ej sett avsnitt 5x09!
 
Anna: Avsnittet var helt otroligt bra, det hade spänning, romantik, action.. ja allt, helt klart bästa avsnittet på säsong 5! Älskar hur man fick veta mer om vad Damon har gått igenom och vad som har satt spår i honom, kanske därför han blev så "hatisk" där ett tag eftersom att han "tror" att han dödat sin cell-buddy, vilket han var galet snygg dessutom. Sen tycker jag om denna idén ändå med vampyr tortyr, det blir lite spänning och det känns äntligen som det kommer hålla sig till en skurk nu, vilket är skönt. Frågan är om det bara blir Wes eller om Aaron också hoppar in i skurk gänget, vi får la se! Men nu till det bästa...Stefan & Katherine, I LOVED IT! Alltså hoppas verkligen att det blir något nu & att Elena blir lite avis ;) 
 
Emelie: STEFAN & KATHERINE! Så himla kul! Nu har bröderna ett varsitt exemplar. Nej, men jag tycker avsnittet var väldigt bra i alla fall och scenerna mellan dom kryddade upp hela avsnittet! Man fick även veta lite mer om Damons förflutna och hans tid i cellen. Tydligen var Elenas pappa en av medlemmarna i Augustine, det måste ju kännas hemskt för henne. Och chockad blev man när Enzo fortfarande var vid liv, och alla dessa år i fångenskap verkar ha gjort honom psyk. Undra hur han kommer reagera när han träffar Damon igen, som lämnade honom att dö (han hade dock inget val)... Så nu har dr. Wes både Enzo, Elena och Damon. Vad har han planerat för dom? Ska bli så himla spännande att se hur det går för dom!!
 
Joanna: Gosh vilket bra avsnitt! Var sååå spännande (och hjärtskärande) att få veta om Damons 5 år som försökskanin, och om hans vän Enzo (måste bara tillägga att han var SÅ snygg). Men någonting jag inte riktigt fattade var om han verkligen dog där inne eller om han kommer hämnas på Damon? Hoppas på det sistnämnda så att det blir lite mer spänning ;) På tal om ingenting, STEFAN OCH KATHERINE! Olalala! Love is in the air! Jag börjar faktiskt gilla Katherine mer och mer, och det här var ett stort plus för Stefan förtjänar lite kärlek och eftersom att Elena trånar efter Damon (som inte går så bra för henne i nuläget, eftersom hon är just nu försökskanin till Whitmore)... men hon kan ju få reda på lite om exempelvis sin pappa, om hon snokar runt lite! 
 
Tea, läsare: Jag tyckte att avsnittet var bra, men lite långtråkigt ibland gällande Damon's historia, förutom i slutet när han blev fri. En av dom bästa sakerna med avsnittet var när Damon sa till Elena att han skulle få ut henne därifrån. Men jag tror att Caroline och Stefan kommer att förstå att något har hänt eftersom varken Damon eller Elena svarar när dom ringer. Jag gillade inte det här med att Damon hade dödat alla i Whitmore familjen förutom en varje generation. Men jag förstår också att han vill hämnas på dom.   Jag gillade när Katherine och Stefan låg i "järnskåpet" när hon fick honom på banan igen, och när dom kysstes på slutet. Har en känsla av att det kommer handla mycket om Augustine, vilket jag redan har tröttnat på. (Följ Teas tvd-konto @klausbloodline på instagram). 
2013-12-07 | 10:44:25 | Kategori: Skådespelarna

Candie Accola i The Frays nya musikvideo!

Candice dyker upp vid 1:20!
 
2013-12-07 | 10:00:00 | Kategori: Dagens bild

Dagens Bild

 
2013-12-07 | 09:15:00 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 7

2013-12-07 | 09:07:42 | Kategori: Låtlista

Låtlista "The Cell" 5x09

 
2013-12-07 | 08:49:17 | Kategori: Webclip

Webclip "Fifty Shades of Grayson" 5x10

 
2013-12-06 | 21:33:00 | Kategori: Promos

extended promo "Fifty shades of Grayson" 5x10

 
 
2013-12-06 | 21:29:00 | Kategori: Åsikter

Citat "The cell" 5x09

 
 
Damon: Listen, how I got this amazing body has nothing to do with science
 
Katherine [till Stefan]: That's why I need you not to get mad at me. Because when you get mad, you get anxious and violent and you rip people's head's off. But I'm gonna help you fix that
 
Katherine: Deep thoughts, mortal coil, blah, blah, blah. Ugh. My hand's tired
 
Damon: You know, most people would buy me dinner first
 
Elena: Damon, I love you. I love you and these people tortured you for five years. Whatever you had to do, I don't care.
 
Katherine: Although, don't forget you loved me before you hated me
 
Enzo: Ahh, welcome. I'm 12144. My name is Enzo
 
2013-12-06 | 09:23:00 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 6

2013-12-06 | 06:08:00 | Kategori: Avsnitten

"The Cell" 5x09

 
Klicka på Watch as Free User sedan Start Video Now.
 
Fungerar inte klippet ovan? Prova dessa länkar:
http://www.vidxden.com/4l3nllhgggi1
http://www.vidbux.com/5qwzhvk0vqn6
 
2013-12-05 | 22:48:07 | Kategori: Tävlingar

Vinnaren utav "Gissa avsnitt & säsong"

...som blev vinnaren utav "Gissa avsnitt & säsong"!!
Vi skulle gärna vilja att du mejlar oss så fort du kan, så vi kan förklara hur det kommer gå till!
 
- Rätt svar var; 3x06 “Smells like teen spirit" - 
 
Men ni andra ska inte hänga läpp, ni har chans och vinna nästa fredag, då det kommer komma en liknade tävling!
2013-12-05 | 20:28:04 | Kategori: Om avsnitten

Nästa avsnitt: Amerikansk takt

 "The Cell" 5x09
   
SYNOPSI - Stefan fortsätter att erbjuda Katherine sitt stöd samtidigt som han försöker dölja sin egen smärta, tills Caroline dyker upp med en ovanlig form av terapi. Efter att ha försökt gottgöra Caroline, blir Elena allt mer orolig över Damon och sig till Aron (gäststjärnan Shaun Sipos) för att få hjälp. Senare berättar Damon för Elena om en fruktansvärd upplevelse i hans förflutna som han har hållit hemlig i årtionden och då delar hon med sig upprörande information hon just fått veta om sin egen familj. Slutligen tar Aaron hastiga beslut ett desperat agerande efter ett samtal från Dr Wes (gäststjärnan Rick Cosnett).
 
 
2013-12-05 | 20:08:48 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 5

2013-12-04 | 10:26:00 | Kategori: Om avsnitten

100:e avsnittet - Kommer Klaus återvända?

 

Avsnitt 100 av The Vampire Diaries kommer att bli ett sjujävla avsnitt — men kommer avsnittet ha med The Originals Klaus? Vi saknar att se "Big bad" strosa i staden, och TV Guide har bekräftat att han kommer återvända till Mystic Falls i något avsnitt i Säsong 5. Kan det vara i Säsong 5, Avsnitt11 “500 Years of Solitude”

 

Ja - alla kommer tillbaka

 

Från det lilla vi har hört talas om, om det 100:e avsnittet (filmteamet har valt att hålla tyst om handlingen hittills), så vet vi att det kommer att innehålla många bekanta ansikten från tidigare säsonger. Detta är ett av de största skälen varför vi tror att Klaus kommer att återvända till det 100:e avsnittet: ja, eftersom alla andra gör det. Det här avsnittet är ägnat till fansen, och det är väldigt svårt att föreställa sig att ett fan-vänlig avsnitt av TVD inte skulle ha med en av seriens mest älskade karaktärer.

 

Ja - men bara i en tillbakablick

 

Så här ligger det till: det faktum att många döda kommer att återvända i detta avsnitt, får oss att undra om det kommer vara en hel del återblickar. Den här teorin är bara stöttad av nyheterna som är Katherine-centrerad och att avsnittet heter “500 Years of Solitude” (aka en anspelning på Katherines 500åriga existens. Vi tror att avsnittet kanske kommer att handla om berättelsen av Katherines liv. Klaus och Katherine har känt varandra väldigt länge. Det finns en god chans att om Klaus kanske dyker upp i det hundrade avsnittet kommer det att vara i en återblick. Även om detta är lite utav en besvikelse, så kommer det vara intressant att lära sig om deras dynamik genom åren. Klaus jagade Katherine över hela världen i århundranden, fast besluten för att straffa henne för att förvandla sig själv till en vampyr så att hennes dubbelgångareblod är oanvändbart för honom. Var de fiender hela tiden? Vi vill veta alla detaljerna!

 

Nej - han kommer dyka upp i ett annat avsnitt

 

Även Klaus har varit upptagen i New Orleans med allt som makt spelar roll, bitande svek och baby drama, så har han en stark koppling till Mystic Falls. Nej, vi pratar inte om stadens pittoreska torg, inte heller deras förkärlek till kostymbaler, vi hänvisar till en viss fröken Caroline Forbes. Desto mer bortkopplad Klaus blir från hans familj och s.k. "vänner" i de franska kvarteren, desto mer förväntar vi oss att han ska besöka hans favorit Vampyr Barbie — om han så bara får den ärlighet som Caroline alltid är redo och villig att ge. Låt oss inse det: Klaus har förlorat perspektiv, och de flesta av hans allierande likaså. En resa bort från stan skulle göra honom gott. Med tanke på att det 100:e avsnittet kommer vara fullproppat med andra besökare från andras förflutna, tror vi att TVD kanske sparar Klaus återvändo till ett annat, mindre upptaget avsnitt. Trots allt, om han återvänder,förtjänar han lite allvarliga scener. Och hans återkomst kommer att ha lite mer betydelse än för alla andra gamla karaktärer som kommer tillbaka till avsnitt 11 dvs det 100:e avsnittet!

 

2013-12-04 | 10:00:00 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 4

2013-12-03 | 21:48:00 | Kategori: Citat

Citat "Dead man on campus" 5x08

 
 Elena: First rule of being a vampire is realizing how awesome you are.
 
Bonnie: He’s my best friends little brother, he’s still in high school, and I think I’m madly in love with him.
 
Aaron: Wow no offense, but usually I’m the biggest freak in the room.
 
Caroline: I am teaching him the art of sublimating vampire hunger via grain alcohol.
 
Jeremy: We could always sneak back to my place.
 Bonnie: You mean Damon’s house? While we’re at it, why don’t we just have sex in his bathtub, or maybe — maybe Katherine could watch.
 
Elena: Jesse feeds on … vampires?
Damon: That’s what Doogie said, and apparently once he starts, he can’t stop.
 
Katherine: You have two options, Stefan. You either deal with this now, or you run, but either way, it’s going to catch up to you.
 
2013-12-03 | 12:19:18 | Kategori: Tävlingar

Gissa avsnitt & säsong

Vill du vara med och dela dina åsikter om fredagens avsnitt i vårt traditionella "Våra åsikter" inlägg? Tävla!
 
För att vinna ska ni: Gissa säsong och avsnitt och en av de som svarar rätt får alltså skriva sina åsikter i ett vårt inlägg här på bloggen.
2013-12-03 | 11:12:57 | Kategori: @twitter

@Ninadobrev - TVD Twerk

 
 
2013-12-03 | 10:00:00 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 3

2013-12-02 | 21:14:00 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 2

2013-12-02 | 20:11:00 | Kategori: Julkalender 2013

Julkalendern - Lucka 1 (Försenad)

Klicka på bilden för att öppna luckan.
2013-12-02 | 20:09:31 | Kategori: Dagens bild

Dagens bild

Candice med pojkvännen Joe King.
2013-12-02 | 11:14:00 | Kategori: Allmänt

Ang. Julkalendern

 
Vi har fått flera kommentarer om Julkalendern. Kommer det någon det här året?
Vi hade beslutat oss för att inte göra någon detta år, men nu har jag tänkt om! Det blir en julkalender även detta år.
Resultatet kanske inte blir det bästa, men vi ska göra så gott vi kan. Lucka 1-2 kommer upp så fort som möjligt!!
 
2013-12-01 | 21:35:09 | Kategori: Spoilers

TVD'S 100:onde avsnitt - Kärt återseénde!

För några veckor sedan firade TVD-castet att de spelat in hela 100 avsnitt! Julie Plec har tidigare avslöjat att de 100:onde avsnittet (5x11) ska bli något alldeles extra, men hon sa aldrig vad. Nu har det dock bekräftats att vi kommer få besök från flera saknade karaktärer - döda som levande. Bland annat kommer vi få träffa moster Jenna!
 
 
ETonline befann sig på The Vampire Diaries 100th Episode Party och grillade castet med frågor angående avsnittet. Det var bland annat Zach Roerig som avslöjade att några bortgångna karaktärer, inklusive Jenna, återvänder till Mystic Falls. “You’re going to be very impressed and happy about some of the folks that come back to town,” said Zach. “For example, the girl to my right, the very talented and lovely Sara Canning.”
 
Någon eller några kära vänner från New Orleans kommer även besöka staden.Som att inte det vore nog har även Julie berättat att vi kommer få oss en rejäl gråtstund och en chock. “Death is knocking at the window in the 100th episode, but I’m not going to say if death is successful or with whom.” “It's coming "a nice, big, juicy cry and a nice, big, juicy shocker,”
 
Källa
2013-12-01 | 13:36:01 | Kategori: Skådespelarna

Vem kan mest?

Vem i TVD castet kan mest Vampire Diaries citat..? 
 
2013-12-01 | 13:33:00 | Kategori: Instagram

Uncle Paul - Instagram

För tre dagar var det som ni kanske vet Thanksgiving runt om i världen.
Paul la då upp denna bild på instagram med texten "Happy thanksgiving from uncle Paul and max".
 
Riktigt söt bild, eller vad tycker ni? 
 
2013-12-01 | 13:22:00 | Kategori: Frågestund

AVSLUTAD

 
AVSLUTAD!
2013-12-01 | 11:26:03 | Kategori: @twitter

Skådespelarna sörjer Paul Walker


 
2013-12-01 | 10:05:02 | Kategori: Spoilers

SPOILERS - Nina Dobrev om Katherine - E!Online

Efter att Katherine tog botemedlet har hon drabbats av hemska konsekvenser. Hon har börjat åldras.
Nu är frågan vi alla ställer oss - Vad kommer hända med henne framöver? E!Online frågade Nina, som gav oss dessa hintar:
 
"Samtidigt som Katherine blir svagare, kämpar Nadia för att ta hand om henne och hålla henne vid liv," spoilar Nina Dobrev.. "Man märker att [Katherine] vill ha nån slags relation med henne, men hon sabbar det hela tiden." Men det verkar inte som att Dobrevs arbetsbelastning minskar, eftersom att hon även avslöjar: "Nu är de en fjärde dubbelgångare på gång. Men vi har inte börjat med något än, så jag kan inte garantera er att det kommer hända."
 
Källa