2016-10-31 | 15:58:09 | Kategori: Åsikter

Mina Åsikter "Today Will Be Diffrent" 8x02

Detta är inget vanligt "mina åsikter" inlägg. Utan jag har tagit in en gäståsikt. Det är ingen mindre en vår föredetta bloggmedlem Joanna! Hon har äntligen sett ikapp allt och kunde glädjeligen ge en recension på avsnittet. Jag har också funderat om jag ska ta in en gäståsikt varje vecka? Alltså att någon av er läsare fick ge sin åsikt, vad tycker ni om det? Kommentera gärna hur ni vill göra för bollen är hos er nu! Nu får det vara slut snackat, här kommer åsikterna för avsnitt 8x02...
 
 
Anna: Tyst minut för hon som var den sista kvarlevande, då menar jag levande, Salvatore medlemmen. Deras släktträd har nu tagit slut om inte Stefan & Damon, på något mirakulöst sätt, lyckas avla av sig. Vila i frid Sarah! ♥ Stefan klarade att breakthrough hos Damon, men sen kommer Sybil och förstör allt. Förstår ni vad hon faktiskt har gjort? Bytt ut Elena mot sig själv i Damons minnen. Undra om han ens nu vet vem Elena är eller att de haft en relation? Jag tycker verkligen inte om den kvinnan. Tror det är som Georgie säger, om hon nu var i helvetet, att Sybil är satan. Hon lyckades även få reda på vem det egentligen var Enzo undanhöll för henne * my heart broke*. Jag trodde jag redan shippade Enzo & Bonnie till 100% men efter detta avsnitt, shit jag är uppe i 110%. Jag hoppas verkligen de får vara tillsammans igen snart, även om jag gillar att deras kärlek sätts på spel och hur Enzo kämpar för att hålla Bonnie undan men ändå saknar henne och älskar henne så. Ett annat par som också tycks älska varandra väldigt mycket är fästmön Caroline och fästmannen Stefan. Det tycks bli ett junibröllop iallafall. Även om jag tyckte det var en väldigt fin scen kändes det lite konstigt att han friade och firade samma dag som hans sist levande släkting blev mördad mitt framför hans ögon. Men det är ju TVD. Tycker dock det känns lite konstigt att dem ska gifta sig. Känns lite påfluget, jag menar kommer dem bjuda Klaus? "If anyone can show just cause why this couple cannot lawfully be joined together in matrimony, let them speak now or forever hold their peace" kommer Klaus då ställa sig upp och säga "I intend to be your last" och mörda Stefan? Jag vet inte, men det kommer bli väldigt spännnade och se, har dock på känn att bröllopet inte kommer bli så smärtfritt. Men jag kanske har fel. 
 
 
 Joanna: Nu har jag äntligen tagit mig tiden att kolla ikapp. Har tagit mig från mitten på säsong 6 till detta avsnitt på väldigt kort tid. Kan erkänna att serien fortfarande är lika beroendeframkallande som förr. Att TVD fortsätter att leverera är faktiskt sjukt! Hur som helst, i detta avsnitt hände det vääääldigt mycket. Fortfarande chockad över att denna varelse som fanns i valvet var en siren, det hade jag aldrig kunna förutspå. Jag älskar att Sybil är en siren som precis som i enlighet med sagorna förför människor med hennes vackra sång och attraktiva utseende. Men det allra bästa med hela detta avsnitt är kärleken mellan Bonnie och Enzo, de ger aldrig upp på varandra och det är så fint. Damon, å andra sidan, är jag sjukt trött på. Han fortsätter göra massa dåliga val och skyller på att han är inte sig själv utan Elena. Så töntigt att inte kunna stå för sina aktiva val och till och med döda deras enda kvarlevande släkting. Fine, han är Sybils tjänare men jag såg inte ett enda tecken på att han kämpade emot i den scenen. Jag hoppas att han har en mer långsiktig plan som gör att han måste lyda henne nu för att sätta en kniv i ryggen på henne senare. Så länge inte hans aktiva val leder till ett helvete för Bonnie så kan jag låta han hållas. Men med tanke på att det hela slutade med att Sybil fick reda på Enzos kärlek till Bonnie så vet jag att hon svävar i fara. Även Elena som är helt ovetandes om detta kan sväva i fara, speciellt med tanke på att Sybil tagit sig in i Damons huvud och bytt ut henne själv mot Elena i deras första möte. Vi får se hur allt kommer gå helt enkelt, men är ganska säker på att TVD inte kommer göra oss besvikna!
 
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: