2014-11-13 | 15:32:00 | Kategori: Frågestund

Svar på frågestunden - Del 2

Fortsättning på frågestunden. Del 1 kan ni läsa här om ni inte redan gjort det!

 

 

Brukade ni inte vara 3 st som uppdaterade bloggen förr??

Svar: Jo det stämmer, men Joanna (vår tredje kompanjon) har fullt upp i skolan och kan därför inte uppdatera i nuläget. 

 

Vem shippar ni utav Stelena/Delena? och motivera varför.

Anna: Stelena, även fast jag känner att deras tid förmodligen är över och jag kännde ett starkare kärleksband och hopp om dem i de tidigare säsongerna så känner jag att jag inte riktigt kan ge upp hoppet helt om dem. Det finns verkligen så fina scenerna mellan dem, och Stefan var så himla lycklig och glad under tiden han var med Elena och det gjorde mig så himla glad. Och scenen då Klaus inte lyckas - till en början - att betvinga Stefan att bita Elena, då hans kärlek för henne var så stark att han lyckades stå emot och alla fina romantiska stunder men även de mörkare studerna det haft. Nej jag vet inte riktigt hur jag ska motivera mig, men jag älskar Stelena och kommer alltid att göra det, haha :) 

Emelie: Delena. Jag älskar hur lycklig Elena gör Damon + att dom är så himla fina tillsammans.

 

Vad tror ni händer mellan Elena och Damon?

Anna: Jag tror de kommer att hitta tillbaka till varandra, som det alltid gör. Slut. Nej förlåt, men är lite trött på hur det hela tiden uppstår något mellan dem och de börjar tvivla på kärleken och sen blir det tillsammans igen och så börjar det om. Det är aldrig någon lugn stund om ni förstår vad jag menar. 

Emelie: Jag vet inte, men jag hoppas innerligt att Elena får tillbaka sina känslor för honom på ett eller annat vis. 

 

Tror ni Elena och Damon kommer träffas i nästa avsnitt, eller vad kommer hända?

Anna: Nu har det förra avsnittet redan varit, men jag trodde att det skulle träffa på varandra faktiskt och det gjorde dem men vi får vänta och se hur det gick. 

Emelie: Ja, de träffades. Men vi fick bara se typ en sekund av de mötet och jag är så spänd på att se fortsättningen! Det kanske blir som säsong 2 all over igen. Han är kär i henne men hon hatar honom... stackars Damon i så fall.

 

Vad tror ni kommer hända med Stefan?

Anna: Jag hoppas han tar sig i kragen och blir lite glad igen, börjar skratta och lever livet med sin bror. 

Emelie: Ja, i början av denna säsong var han bra deppig, men nu när Damon är tillbaka verkar det ordna upp sig och jag tror att han kanske kommer göra allt i sin makt för att bli förlåten av Caroline, kanske till och med överväga att börja dejta henne? Eller kanske inte? "Caroline, you and me, it's not gonna happen." Står han fast vid det eller ej? 

 

Kommer det bli Staroline?

Anna: Jag hoppas inte på det, men i nuläget verkar det faktiskt inte som att Stefan har de känslorna. Så tror inte heller det kommer att ske, men vi vet aldrig. 

Emelie: Som jag skrev innan, jag tror han kanske kommer överväga det i ett desperat försök att bli förlåten av henne, eftersom det är den ända han kan lita på för tillfället. Men dock tror jag att det inte kommer fungera.

 

Tror ni att Steroline (Stefan & Caroline) kommer hända? Eller tror ni att de är fast i "friendzone" under hela säsongens gång?

Anna: Nej jag tror inte det, jag tror att det kanske blir en kyss men inget mer. Men känner inte för att det ska bli nå Steroline vill att det ska vara bästa vänner men inget mer än så faktiskt. 

Emelie:  Som sagt, jag tror de kommer ge det ett försök någon gång under säsongen. Men efter en kyss kommer de båda inse att de är bättre som kompisar.

 

Blir det romans mellan Jeremy och Sarah (äkta känslor) vad händer då om bonnie kommer tillbaka?

Anna: Det tror jag inte, om han inte nu "släpper" taget om Bonnie och går vidare, men tror inte det blir Sarah då heller. Då skulle jag nog snarare tippa på Sarah och Matt ;) 

Emelie: Jag tror att Jeremy endast har ögon för Bonnie under en väldigt lång tid fram över. Det andra är bara tidsfördiv. 

 

Vem tror ni kommer dö i säsong 6?

Anna: Har en dålig magkänsla... jag skulle kunna tro Caroline eller Stefan. 

Emelie: Kanske Jeremy? Bonnie kanske inte kommer tillbaka, det kanske Jeremy som kommer till henne?

 

Tror ni ryktena stämmer om att Paul, Nina eller Ian kommer att lämna showen? De har ju bara kontrakt för sex säsonger... Jag vet att Julie Plec minst ville ha sju säsonger men jag undrar om hon får göra det utan en av huvudrollerna...

Svar: Nej, jag tror att de kommer ställa upp för fler säsonger än sagt om det nu önskas av Julie eller fansen. Nina har sagt att de kommer fortsätta så länge som vi tittare gör det möjligt.

 

Skulle Tyler kunna bli en vampyr igen om han omvandlade sig, eller skulle han bara dö pga varulvsgenen? Om han kan bli vampyr kan han bli hybrid då igen genom att döda honom?

Svar: Det borde inte gå för Tyler att bli hybrid igen eftersom att de då krävs att han dör med Klaus blod i sitt system, och Klaus är ju inte där. Man vet inte om vanligt vampyrblod kan trigga igång genen, men han kan väl kanske testa? Men för att slutföra förvandlingen måste han även dricka dubbelgångarens blod, och jag tror att denne måste vara mänsklig för att det ska fungera. Så då är det nog kört. Han får nog fortsätta livet i konstant skräck och försöka att inte döda någon. 

 

Tror ni att Bonnie kommer komma tillbaka och kanske även ta med sig Kai? Om Kai kommer tillbaka, tror ni att man kommer få se mer av honom då?

Anna: Ja tror att både hon och Kai kommer tillbaka, det känns för enkelt annars. Vi kan inte bara glömma dem. 

Emelie: Jag tror ju att Bonnie kommer lyckas komma tillbaka, det skulle vara konstigt annars. Det skulle även bli lite kul om Kai kom tillbaks, han är en kul prick. Psyksjuk men kul. 

 

Skulle de inte kunna be Elijah, Klaus eller Rebecca compella tillbaka Elenas minne av Damon?

Anna: Jag tänkte också på det, det borde de väl kunna? Eller?

Emelie: Kanske, men jag tror att Alaric sa till Elena att hon skulle glömma allt tills HAN SJÄLV sa att hon skulle börja minnas honom igen. Så då kanske det inte funkar med någon annan? Men vi kan ju testa! Jag ringer Klaus på direkten!

 

Hur tror ni tvd kommer sluta? Villa kommer vara tillsammans? Och tror ni några mer kommer bli vampyrer/varulvar? (Matt,alaric, Jeremy osv)

Anna: Jag har verkligen ingen aning. Vill inte att det ska ta slut :(. Skulle vara kul om det sluta med som jag nämt tidigare, att Elena vaknar upp och allt bara var en dröm och sedan stöter hon på Stefan i skolan precis som i säsong 1 och då vet vi som sitter hemma i TV-soffan precis vilken resa hon har framför sig. Men dock tror jag det blir ett väldigt epic slut, vågar inte tippa på några par eller något sådant men det skulle vara kul om det blev Caroline och Klaus i slutet ändå! 

Emelie: Jisses vilken svår fråga! Jag har inte den blekaste aning men de känns som att de kommer sluta med att nån dör. Typ Elena? Och sen får hennes berättarröst avsluta serien. Typ "My name is Elena Gilbert. I'm dead. Once I met a guy and fell in love, it was epic..." osv och sen visar dom upp massa scener som en fin sammanfattning av hennes liv. Åååh, det skulle väl vara fint? Hemskt men fint! Men ja, jag vet inte alls vilka som kommer vara ett par och sånt. Det får visa sig!

 

För att elena ska få tillbaka sina minnen, borde inte hon kunna gå in i mystic falls och vara där tillräckligt länge för att inte dö men ändå bryta compulsionen?

Svar: Du menar att man kan bryta compulsions av att plågas? För i så fall borde de ju gå rent tekniskt, men det kanske finns andra bättre sätt?

 

Vad har ni tyckt om säsong 6 än så länge? Tror ni det kommer bli en bra säsong? 

Anna: Väldigt blandat bra och dåligt måste jag säga. Men till mesta dels bra, tycker att kamera och ljuda är väldigt bra om man ska vara sån, haha. Men tycker att både säsong 4 och 5 inte var så värst bra, så har lite hopp om säsong 6. Men jag måste säga att en så länge har det inte direkt hänt något. Nästa avsnitt är ändå 7, så jag känner att nu är det ändå dags att hitta på något som sätter serien i riktigt rullning. 

Emelie: Det är till och från. Över lag tycker jag att TVD blivit lite sämre med åren, även fast det fortfarande är bra. Om man kollar på säsong 6 så har några avsnitt varit jättebra och andra mindre bra, men så är det väl alltid. Denna säsong tror jag kommer bli och redan är något helt nytt från de tidigare säsongerna. Trubbel för Delena. Flammor för Steroline? Bonnie är fast med en seriemördare någonstans. Alaric och Tyler får pröva svårigheter i livet som människa och massa saker är helt annorlunda, och det tror jag kan bli ganska kul att följa faktiskt.

 


 

Det var alla frågor, hoppas ni är nöjda med svaren! Har ni fler frågor är det bara att mejla eller skriva en kommentar.

Postat av: Anonym

Kan inte ni göra ett inlägg om Tyler? Fattar inte riktigt vad han är just nu? :)

Svar: Tyler är människa, men om han dödar någon så utvecklas han varulvs gen och han blir varulv, precis som han var i säsong 2-3.
Vampire Diaries Blog

2014-11-13 / 17:30:59
Postat av: Anonym

Hej!Jag fattar inte riktigt en sak,om man är varulv eller häxa åldras man inte då?
Skulle vara kul om ni svarade.

Svar: Hej! När man är häxa/varulv så åldras man som vanligt, men det kan gå lite saktare. Häxor kan sätta en förtrollning på sig som gör att dom åldras väldigt sakta. Varulvar tror man åldras lite saktare än vanligt, men man vet inte riktigt! :)
Vampire Diaries Blog

2014-11-14 / 19:46:13
Postat av: Anonym

Har tänkt på en sak! kan de inte göra som i The Originals när Davina tog tillbaka Camilles minnen efter att hon hade blivit "compelled" av Klaus? så får Elena tillbaka sina minnen om Damon

Svar: Hej! Tyvärr kollar ingen av oss bloggare på The Originals så vi vet inte vad du menar :/ men det har du säkert en poäng i, det borde ju gå på något sätt! :)
Vampire Diaries Blog

2014-11-15 / 19:41:14
Postat av: Emelie

Detta är väll inte sista säsongen?

Hatar att inte elena minns, vill ha ett sånt här moment när alla minnen kommer tillbaka och dom får ha de jätte bra åtminstonde ett halv avsnitt ;) har inte gått nå vidare bra för Damon och elena senaste tiden :) tack för en bra blogg!

Svar: Det är inte bekräftat hur många säsonger det blir, men detta är troligtvis inte den sista! Jag håller med dig, det är riktigt irriterande att hon inte minns. Det är verkligen synd om Damon :( Kul att du gillar vår blogg, och tack själv för att du läser den! :)
Vampire Diaries Blog

2014-11-16 / 21:17:58
Postat av: Anonym

Tyler, han vill bara inte bli varulv igen eller händer något om han blir det? :)

Svar: Han vill inte bli det. Eftersom att det är en sådana smärta han får ta sig igenom under varje fullmåne då han transformeras intill en varulv. Och att han sedan inte kan kontrollera sig själv när han är en varulv, vilket leder till att han kan skada sina vänner! / Anna :)
Vampire Diaries Blog

2014-11-17 / 19:48:16
Postat av: Anonym

Kommer kluas bli pappa i någon säsong?

Svar: Hej! Klaus följer vi numera i The Originals, spinn off serien till Vampire Diaries. Och i den serien kan du följa Klaus nya äventyr i New Orleans och i den serien är det inte omöjligt att Kluas blir pappa! :) / Anna
Vampire Diaries Blog

2015-07-27 / 23:25:11
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: