2013-10-05 | 16:57:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter 5x01

Detta inlägg innehåller SPOILERS för dig som inte sett avsnitt 5x01!!
Anna: Så jag har längtat och äntligen är dagen D här! Tyckte avsnittet var grymt och mycket som hände under dess gång. Det fanns både Delena & Stelena, kankse lite för mycket Delena för min smak dock, haha! Lite sorgligt dock att Klaus med familj inte kommer vara med direkt, kommer sakna det, speciellt nu när varken Tyler eller Klaus är i stan för att uppvakta Caroline, vilket hon verkar ha tagit väldigt hårt på snuttan! Det är även många frågor som snurrar i mitt huvud och den största är nog SILAS, han kan alltså styra över en hel stad nu om jag förstod rätt? och det betyder att han är väldigt farlig, sedan ett annat frågetecken just över Silas är varför han vill åt Kathrine. Mycket frågor inga svar...än så länge. Sedan har vi ännu ett stort frågetecken just vid college, vem är det som egentligen är vampyren? och vad var det för hemlighet deras dödarumskompis hade och bilden på henne och Elenas pappa, måna pussel bitar där! Att bropå döda rumskompisar, Bonnie, tycker det är så sorgligt, och hennes pappa som blev döda av F*tt-Silas? Så där helt plötsligt! Feel bad for that girl... Sen har vi ju detta med Matt, som jag inte riktigt hängde med på. Då de tog in honom i någon återvändsgränd och så växlade hans ögon till svart och sedan tillbaka igen, så fråga är, är Matt någon slags demon nu eller?, haha förstod ej någonting riktigt... Nej nu känner jag att de inte ska ta hand om några av deras problem innan de först och främst hitta Stefan, min fina lilla Stefan, serien behöver goa, snygga Stefan! HITTA HAN NU! 
 
Emelie: ÄNTLIGEN! Nu är det här, avsnittet som vi väntat på så länge! Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om det. Det hände så mycket hela tiden. Jag gillade verkligen att det kändes så nytänkande, Delena, college och Silas. Allt har liksom förändrats. Damon och Elena är ju jättelyckliga och kära, vilket är roligt att se efter allt deppigt dom gått igenom tidigare. Och nu har Elena och Caroline lämnat Mystic Falls för college, och det ska bli spännande att se vad som kan hända på den fronten. Vem var egentligen Megan, och vem dödade henne? Hon verkade ju ha koppling till Elenas pappa, så kanske vill mördaren åt Elena? Så många frågor! Och stackars lilla Caroline, som blev totaldissad av Tyler. Så fult gjort, han sätter alltid sina varulvar före sin flickvän, så tycker nästan att han inte förtjänar henne längre. Och nu ska jag hoppa till ännu en ny punkt, Katherine. Så kul att hon är så liten och klen just nu, men självklart är hon inte mindre besvärlig för de, utan dödade nästan Jeremy. Tur att Damon dök upp och räddade honom! SIST men inte minst, Stefan. Lilla gubben. Håll ut och stäng inte av dina känslor för guds skull! Silas går lös i staden och han verkar kunna ta över allt och alla... Och allt detta hände på bara ett avsnitt, så ska bli riktigt spännande att se vad framtiden bjuder på!
 
 
Joanna: Vad ska man säga... Avsnittet var mycket att ta in, det var helt klart en pangstart på säsong 5. Alltifrån att Matt som inte har haft en tjej på urminnestider har det mysigt med två damer till att Silas ränner runt som Stefan i stan. Hela avsnittet överlag var vääääääldigt oväntat och jag kan inte riktigt ta in allt som hänt! Men jag ser verkligen fram emot nästa avsnitt MÅSTE veta vad som kommer hända härnäst på College!
 
 
Marika, läsare: Jag vet inte riktigt vad jag ska börja, det hände så mycket på 40 minuter! Men vi kan väl börja med den stora händelsen, Silas! OMG, han påminner lite om ripper Stefan fast ändå inte. Det kommer bli spännande att se vad dom gör med karaktären och jag gillar honom starkt. Serien behöver en ny bad guy sen Klaus lämnade och Paul Wesley gör det så bra! Tycker dock det var tråkigt att dom listade ut det så fort, skulle vara kul och se vad han skulle gjort som Stefan. På tal om Stefan, tänk att ligga dag ut och dag in i 3 månader och drunkna, tycker så synd om honom :( Hoppas han kommer ut snart och att han har glömt Elena och går vidare. Nu kommer jag nog få endel haters men Damon och Elena? Gäsp! Tråkigt att kolla på och vad hände egentligen med Damon? Han har aldrig varit någon favorit men vilken mes han har blivit. BORING! Hoppas att deras förhållande tar slut fort. Sen tänkte jag skriva lite kort om forwood med, Caroline och Tyler, det var på tiden att Caroline fick ett lite wake up call. Vad skulle hon förvänta sig efter ca 6 månader? Hoppas hon glömmer Tyler fort och springer till New orleans ;) Tyvärr verkar det som vi inte får något Klaroline än men jag hoppas att det nångång kommer hända! Sammanfattat tycker jag avsnittet var bra, lite segt i början men blev bättre och bättre!
 
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: