2013-11-03 | 10:04:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "Monster's Ball" 5x05

OBS! Detta inlägg innehåller SPOILERS för er som inte sett avsnitt 5x05! 
 Anna: Katherines lilla spädbarn har verkligen vuxit på sig, tycker det är en kul idé att hon kommer tillbaka och konfronterar Katherine lite granna, för man fick ju aldrig veta vad som händer med det lilla barnet. Sen när man fick se hur rörd Katherine blev och det såg nästan ut som hon höll på att börja gråta, så vackert! Sen där på slutet... trodde det nästan var 'The End' för henne men hon hade gudarna på sin sida för nog är Katherine Petrova en survivor. Men jag undrar om hon fortfarande är en människa, för vad skulle hon annars vad? Om hon inte fick vampyr blod utav sin "dotter" innan? No idé, vi får väl helt enkelt vänta & se! För att hoppa till något helt annat, Caroline och Tyler. Hur mycket smärta ska Caroline få uppleva utav alla killar hon fått till det med, jag menar seriöst Ty, what are you doing? Jag som trodde på det förhållandet, men ej är det inte över tror jag. Nej, trött är jag också på Stefan eller den "nya" Stefan. Han går runt och är så tjurig jämt, och jag vill banne mig ha tillbaka lite utav hans gamla jag, helts allt! Känner att det måste börja fixa till saker nu, tillexempel bli av med Qetsiya och Silas och ta tillbaka Bonnie, We need our witch back!
 
 
Emelie: Varje gång ett avsnitt slutar får jag ångest, haha. Jag orkar inte vänta en hel vecka!! Detta avsnitt slutade med att Damon väckte Silas genom att döda Katherine! Jag satt där chockad över att hon var död, när hon plötsligt vaknade upp igen. Nu är hon förmodligen vampyr eftersom att botemedlet är borta från hennes system. Jaha, då är vi tillbaka där vi började! Men tror faktiskt att Katherine kommer mjukna lite nu när hon fått träffa sin dotter. Förhoppningsvis funkar Damons plan så att Bonnie kan komma tillbaka! Och Stefan kämpar med sina minnesluckor och jag bara väntar på att han ska få sitt minne tillbaka och börjar bli orolig att det inte kommer ske? Shit alltså! Nu till något helt annat, Tyler kan ärligt talat bara gå och dö! Jag är så sur på honom (och jag brukade shippa Forwood). Kunde dom inte ha gjort slut innan Klaus beslöt sig för att sticka från Mystic Falls? Blir så trött! Hoppas Caroline finner lycka hos någon annan snart! Kanske Jesse?
 
 
Joanna: Jag kan ju börja med att säga: jag HATAR Tyler och det har jag nästan alltid gjort! Men nu har jag faktiskt en stor anledning att göra det. Han tar Caroline för givet och det är nå fuffens på gång verkar det som, någon hämnd mot Klaus kanske? Men det var såååå bra när Car sa: "You know what Tyler, for someone who hates Klaus, you certainly sound a lot like him". Och det stämmer så himla bra, och som vi alla vet så finns det bara EN Klaus so platsar hos Caroline ;) Aja nog om detta! Katherine hann dö och återuppstå precis innan avsnittet slutade vilket var väldigt oväntat enligt mig, trodde hon skulle få vara människa ett tag till iallafall och likaså med Silas han typ dog och återuppstod han med. Så båda är "back on track". Damon verkar ha någon plan om att få tillbaka Bonnie, som jag inte riktigt förstår mig på, men han verkar vilja byta Silas mot Bonnie på något hokus pokus sätt och Jeremy är såklart med på det! Elena går runt och deppar som vanligt, alltid något nytt att deppa över, stackarn! Men jag tycker det är dags att hon tar sig i kragen och börjar vara till nytta istället, kanske ta reda mer om den dära professorn? MEN någoting som stör mig VÄÄÄÄLDIGT MYCKET är att jag kan inte hålla reda på vem som är Silas och vem som är Stefan. Jag kanske är lite efter, men jag tycker att det borde synnas tydligare för tittaren!
 
Paulina, läsare: Åh, så mycket som har hänt! Var ska jag börja? Det kändes så skönt att Elena var tillbaka på skolan, men vad var det Dr. Maxfield sa? Att hon borde åka tillbaks till Mystic Falls igen? Hm… Och Aaron, han döljer något alltså. Har han något att göra med Megans död?Och Jessie, kommer han bli en vampyr nu? Oj oj oj… Jag har så många frågor! Jag tänkte att Nadia hade någon slags koppling till Katherine och så var Nadia hennes dotter. SHIIIT! Och på tal om Katherine så fick ju Silas hennes blod. Så nu är han antagligen en häxa, men jag undrar vad som hände med Katherine efter det?! Hon vaknade ju upp igen och bara: ”Am I in hell?” Nu kan man ju hoppas på att Silas kan vara så godhjärtad så att han kan föra Bonnie tillbaka, samtidigt som han dödar sig själv, om han nu kommer göra det…Och så stackars lilla Caroline. Hon som väntat så länge på Tyler och verkligen inte gett upp om att han ska komma tillbaka. Och när han äntligen kommer, så är det för att säga hej då. Ah… Snyft! Avsnittet var som vanligt jättebra, men jag hade ju hoppats på att få se Elena och Stefan tillsammans på något sätt. Hihi… Jag väntar bara tills den dagen då de blir tillsammans igen, för den dagen kommer!
Postat av: Anonym

Det var så elakt att Stefan och Elena inte snackade alls med varandra. Kom igen Julie! Ge stelenashippers något!!!

Svar: Känner samma! - Anna
Vampire Diaries Blog

2013-11-03 / 19:32:04
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: