2013-05-18 | 10:53:00 | Kategori: Frågestund

Svar på frågestunden: Del 2

OBS! Några frågor handlade om säsongsfinalen, och vi svarade på dom innan vi såg avsnittet, men vi hann inte publicera inlägget innan. Så blir det lite konstigt, men det här är i alla fall va vi trodde.
 
Vilka personer gillar ni mest ?  Elena & Katherine / Caroline & Rebekah
Anna: Hade du frågat mig för en säsong sen hade jag valt Elena & Kathrine men nu väljer jag Caroline & Rebekah, men snart kommer det förmodligen landa på Elena & Kathrine igen beroende på om Elena blir sitt vanliga jag igen. 
 
Emelie: Hm... Just nu vill jag säga att det är Caroline & Rebekah, eftersom att jag hatar Katherine och tycker att Elena har förändrats så mycket. Men Elena & Katherine kommer alltid vara the real deal.
 
Joanna: Caroline & Rebekah, iallafall i nuläget. Hatar Vampyr-Elena och har tröttnat lite grann på Katherine. Sedan älskar jag ju Klaroline och The Originals, hehe!
 
När kommer säsong 5 ut ?
Svar: Säsong 5 börjar sändas i höst, september/oktober skulle jag tro :)
 
Tror ni att Elena kommer dö på slutet av säsongs finalen ? 
Anna: Nej det tror jag inte att hon kommer att göra, om hon inte dör blir onaturlit spöke och sedan får botemedlet och kommer tillbaka som människa. Men tror inte att hon kommer att dö i säsongs finalen. 

Emelie:
Nej, jag tror hon tar botemedlet i säsongsfinalen. Det skulle vara ett snyggt avslut, eftersom att säsong 3 slutade med att hon blev vampyr, så skulle det passa med att hon blev människa igen i denna final. (Önsketänkande)
 
Joanna: Nej, eller nu när du säger det så, så kanske hon gör det? Men dock inte att hon "dör" för gott. Men om jag ska vara helt ärlig så håller jag fast vid "nej:et"
 
favo orginal ( Varför ? )
Anna: Rebekah, tycker hon har förändrats väldigt mycket genom seriens gång, sedan har jag aldrig fattat ett större intresse för Klaus så då blir Rebekah favvosen, plus att älskar hur hon verkligen kämpar för att vara så snäll som möjligt nu på senaste tiden. 
 
Emelie: Rebekah. Tror jag i alla fall. För jag tycker verkligen att hon har växt som "människa" hon har blivit så snäll mot alla och bryr sig om Matt så mycket!
 
Joanna: Klaus. Jag tror att vid det här laget vet de flesta läsarna att jag är Team Klaus! Så jag behöver inte säga så mycket mer. Han är perfekt, that's why!
 
Har ni fått reda på fakta lite vad som kommer hända i säsong 5 ?
Svar: Inte så mycket tyvärr! Men vi vet att Elena och de andra ska börja collage. Hon, Caroline och Bonnie ska dela rum.
 
Kommer season 5 av the vampire diaries eller tar det stop här?
Svar: Nej, tack och lov så kommer det en säsong 5, en säsong 6 och förhoppningsvis ännu mer!
 
Vilken karaktärs personlighet gillar ni mest? :)
Anna: Stefans, älskar hans personlighet annars faller det nog på Caroline eller Rebekah just nu! 
 
Emelie: Samma gamla vanliga svar.... Damon! ;)
 
Joanna: Hmm... För att variera lite så ska jag inte svara Klaus. Hmm, nu blev det svårt... Men jag gillar verkligen Stefan, han är den snällaste, den som bryr sig om allt och alla och verkligen visar att vampyrer har känslor och kan vara fina varelser. Han liksom trotsar fördomarna med hans charm och omtänksamhet. Sedan gillar jag även hans försiktighet, som man får se mycket av i Säsong 1.
 
Delena/stelena? Varför?
Anna: Stelena, kärlek i första ögonkastet, vad mer kan jag säga... och sedan allt det har varit med om hur glada de är tillsammans det är TVD:s epic par! ♥
 
Emelie: Vill ni ha min åsikt på riktigt? Vet inte.
 
Joanna: Stelena. Drar till med Klaus klyschiga citat "That kind of love never dies". Nej men ärligt, TVD har testat på "delena-förhållandet" en gång för alla och det var något som inte föll mig i smaken. Förut velade jag mellan Stelena och Delena. Men efter Säsong 4 har jag äntligen bestämt mig för Stelena, det är äkta!
 
Kommer ni ihåg första tanken om Caroline? 
Anna: Den tanken var inte inte den snällaste... Bitch *host* 
 
Emelie: Bitch...
 
Joanna: Attention whore...!
 
Vid vilket tillfälle grät ni mest? 
Anna: Avsnitt 3x22 då Elena dog, den riktigt Alaric kom tillbaka, man fick se att Damon hade träffat Elena först och herre min skapare det avsnittet var tungt!!
 
Emelie: 3x22 - När Elena dog och när Alaric sa farväl till Jeremy och när Damon insåg att hans största kärlek och hans bästa vän hade dött!
 
Joanna: 3x22 när Klaus låg i kistan och hans bröst var i lågor. Jag trodde han var död! Har nog aldrig gråtit så mycket någonsin! 
 
Sorgligaste död?
Anna: Elena... hon är fortfarande saknad. 
 
Emelie: Elena :(
 
Joanna: Elena, men det finns många fler sorgliga dödsfall!
 
Favoritcitat?
Anna: "The only thing stronger than your craving for blood is your love for this one girl" - Klaus. 
 
Emelie: "I used to think the worst feeling in the world was losing someone you loved, but I was wrong. The worst feeling is the moment that you realize that you've lost yourself." - Elena Gilbert
 
Joanna: Antigen ett fint citat som "...and anybody capable of love is capable of being saved" - Caroline / "The only thing stronger than your craving for blood is your love for this one girl" - Klaus eller en lite lustigare som "I think the term you're searching for is OMG" - Elijah.
 
Favoritcitat av elena, Damon, Stefan?
Anna:
Elena "How do you do that? Act like you don't care, like you don't feel anything? Beacuse I can't do that, I feel. I feel everything." 
Damon "It's cool not growing old. I like being the eternal stud."
Stefan "I owe you everything. because through all of this, you are the one thing that has kept me from giving up, from turning it all off."
 
Emelie:
Elena "Trust is earned, I can't just magically hand it over."
Damon "I just have to say it once—you just have to hear it. I love you, Elena... and it's because I love you and...I can't be selfish with you. Why you can't know this—I don't deserve you. But my brother does...God, I wish you didn't have to forget this...but you do."
Stefan "And this will be the second time Damon has tried to kill Jeremy. So I guess nobody's  perfect, right?"
 
Joanna:
Elena "I'll survive. Somehow, I always do"
Damon "Do I look like I know anything about tattoos? Look at my skin. It’s flawless"
Stefan "I'M FREAKING HUNGRY"
 
Det är skitsvårt att hitta bra quotes, haha, alla är så bra på sitt sätt!
 
Vilken original gillar ni bäst?
Anna: Rebekah ♥
 
Emelie: Klaus eller Rebekah.
 
Joanna: KLAUS!
 
Vem tycker ni förtjänar botemedlet mest?
Anna: Rebekah, men vill helst att Elena ska klunka i det. 
 
Emelie: Rebekah. Men vill att Elena ska ta det!
 
Joanna: Utan tvekan Rebekah!
 
Vem gillade ni mest tillsammans med Jeremy? 
Anna: Bonnie!! 
 
Emelie: Bonnie eller Anna :)
 
Joanna: Bonnie!
 
Favorit vänskap?
Anna: Lexi och Stefan ♥ (vet inte vad dom heter tillsammas dock) 
 
Emelie: Dalaric & Steroline :')
 
Joanna: Klefan eller Steroline!
 
Bästa avsnittet?
Anna: 4x23 var ett grymt avsnitt, men annars är det nog 3x07 eller något bal avsnitt.
 
Emelie: 3x22 & 4x23!
 
Joanna: 3x22
 
Karaktär ni gillar minst?
Anna: Silas, för tillfället annars är det nog...om man ska tänka levande.. Elijah faktiskt. 
 
Emelie: Hm... Jag antar att jag måste säga Silas?
 
Joanna: TYLER LOCKWOOD, han kan stoppa upp något där bak! (Ursäkta mitt språk).
 
Favoritkyss genom hela serien?
Anna: Stelena i 1x02 och 3x22 ♥
 
Emelie: Låt oss säga så här, Damon och Elena var på ett motell i Denver..... Sen gick det hett till!
 
Joanna: Klaroline-kyssen som var i säsongsavslutningen! FINASTE JAG HAR SETT, EVER!
 
vad hände med att ni skulle försöka kontakta tv6 så att ni får hit den älskade gruppen hit??snälla försök igen och om ni vill ha hjälp så är det bara att säga till oss för det skulle betyda så mycket ifall ni får hit de!!
Svar: Vi har kontaktat TV6, fler än en gång och dom verkar fast beslutna med att svaret är NEJ i nuläget :( Vi får helt enkelt fortsätta att sprida vår video, mejla och kämpa vidare!!
 
Ja, det var del 2. Hoppas ni är nöjda med svaren!
Snart kommer svaren på alla frågor om Barcelona, Bloody Night Con 3!
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: