2013-08-27 | 14:13:46 | Kategori: Frågestund

Svar på frågestunden: Del 2

Vad vill och tror ni händer i säsong fem? 
Anna: Jag tror att de kommer upptäcka att Silas inte är Stefan ganska snabbt och sedan kommer det gå in i ett litet äventyr för att hitta honom. Sedan tror jag det kommer vara lite kämpigt mellan Damon och Elena och det kommer att ha det tufft för att försöka att få deras realtion att fungera. Vilket kommer leda till att Elena förhoppningsvis kommer söka sig lite tillbaka till Stefan och vem vet det kankse händer något där. Tror allas kärlek kommer sätta sig på spel under denna säsong, både för Elena, Damon & Stefan men även mellan Caroline, Tyler och Klaus (?)  och Bonnie och Jeremy och massa andra i serien. Men jag tror till största del att det kommer föröska hitta Stefan och utplåna Silas. 
 
Emelie: Jag vill att dom ska hitta Stefan fort som attan! Jag vill att dom ska döda Silas och att Bonnie kommer tillbaka. Jag VET att dom kommer hitta Stefan (såklart) och jag tror även att dom kommer kunna övervinna Silas på ett eller annat sätt. Vad det gäller Bonnie så känns det som att hon kommer komma tillbaka? Dom måste ju ha en häxa, eller? Men vi får se vad som händer.
 
Joanna: Jag vill mer än gärna se en fight mellan Silas och TVD-gänget. Shit vad spännande! Mycket ondska ska det vara, mohahaa. Men även mycket kärlek, STELENA TACK! Och så hoppas jag att det inte blir någon "comeback" för Forwood.
 
Om man var tvungen att ta bort en huvudkaraktär från serien vilken skulle ni ta bort? 
Anna: Oh no, you didn't! Det går inte att ta bort någon! 
 
Emelie: Asså nej... Kan inte svara på denna. Vill inte ta bort nån!
 
Joanna: Asså jag skulle välja Elena, men när man tänker efter så skulle det inte vara en bra serie utan henne?
 
Vilken karaktär skulle ni vilja kommer tillbaka? 
Anna: Hm, Lexi! :) 
 
Emelie: Förut var det Jeremy, men nu när han är tillbaka vill jag ha tillbaka... Lexi tror jag! Stefan är ju så ensam, han skulle behöva sin polare!
 
Joanna: Utan tvekan LEXI! Stefan behöver henne mer än någosin!
 
Vilken är eran favorit och eran minst favoritkaraktär?
Anna: Stefan är en stor favorit även Caroline och Lexi. En jag person jag känner att jag har tröttnat lite på är Matt, men det är ingen direkt jag hatar, just nu, eller förutom Silas-apan då! :)  
 
Emelie: Favoriten är Damon och den jag minst tycker om är nog, hm... asså det finns inte direkt någon jag hatar av dom som är med nu, men jag gillar nog minst... Förlåt, men kan inte välja!
 
Joanna: Klaus är min absoluta favorit, men numera tillhör ju han The Originals. Så i The Vampire Diaries är det nog Stefan, gotta love him! Den jag gillar minst är Tyler. Han förstör bara för Klaroline och tillför inget bra i serien.
 
Vilka par tycker ni passar bäst ihop?
Anna: Stelena! ♥ 
 
Emelie: Alla! Haha..
 
Joanna: Klaroline och Stelena♥
 
Vilket par tycker ni passar sämst ihop? 
Anna: Hm, ingen direkt. Men det skulle väl vara Delena då (Stöttar bara Damon i det förhållandet) 
 
Emelie: Måste jag välja så blir det nog Matt & Rebekah (även fast jag tycker dom är söta tillsammans!) haha.
 
Joanna: Forwood (Tyler och Caroline). Förlåt Forwood-shippers men Caroline tillhör Klaus.
 
Vilken karaktär har bäst personlighet och sämst personlighet enligt er? 
Anna: Tycker att Caroline har en rakt igenom underbar personlighet, hon är snäll, positiv och tänker på andra människor! :) Medans jag tycker att Elijah har en väldigt konstig och knäpp personlighet, han tänker aldrig steget före utan han bara tänker i nuet och det slutar alltid, alltid dåligt då! ( T.ex den gången med Klaus, när han gav bort botemedlet mm.) 
 
Emelie: Hm... Jag tycker nog att Caroline har bäst personlighet med tanke på att hon alltid är positiv och omtänksam. Sämsta personligheten har nog Katherine eftersom att hon alltid är egoistisk och kaxig.
 
Joanna: Bäst personlighet har nog Stefan. Seriöst, finns det någon goare och givmildare än honom? KNAPPAST! Sämst är kanske Bonnie, hon är så envis och gör alltid som hon själv vill och ska alltid klara sig själv, det stör mig...
 
Vem tycker ni Elena ska vara ihop med, Stefan eller Damon?
Anna: Stefan, helt klart!
 
Emelie: Jag vet inte, har aldrig vetat och kommer aldrig att veta vad jag tycker om det.
 
Joanna: Just nu har jag Stelena-feels och om jag ska vara ärlig har jag nog aldrig haft Delena-feels. Men oftast är jag ganska neutral i den här frågan, känns som att det är fööör mycket hysteri om Delena & Stelena.
 
Favorit karaktär och varför?
Anna: Stefan & Caroline! Två helt underbara & vackra personer! Älskar dom! men favorit, favorit är Stefan, helt klart! 
 
Emelie: Damon! Älskar hans kommentarer och han är bara så underbar haha. Snygg är han också!
 
Joanna: Klaus. Han har liksom hela paketet. Dialekten, utseendet, charmen, leendet och självklart hans lite mer badass sida tänder ju alla tjejer på ;)
Men om jag bara får välja ur nuvarande TVD så väljer jag Stefan bara för att han är svärmordsdrömmen, helt perfekt!
 
Har ni läst TVD böckerna?
Svar: Nope.
 
Favorit av The Originals och varför?
Anna: Klaus och Rebekah, härliga personer det där! haha! 
 
Emelie: Kol! Jag älskar hur han pratar och så är jag svag för Nate (som spelar Kol) också, hehe!
 
Joanna: Som jag skrev ovan, Klaus. 
 
Vilken annan serie rekommenderar ni förutom TVD?
Anna: Revenge, How I Met Your Mother (världens roligaste serie) & ja pll om man gillar lite psyk och spänning! 
 
Emelie: Revenge, Grey's Anatomy, Vänner & New Girl. (TVD är dock bäst!)
 
Joanna: The Lying Game ÄR ETT MÅSTE ATT SE PÅ, seriöst såååå himla bra! Tyvärr slutade serien mitt i säsong 2 så att man får inte veta hur den slutar, men den är fett sevärd ändå!
 
Gillar ni Twilight? 
Anna: Tycker det kan vara överdrivet, ganska överdrivet faktiskt. Men det går att titta på! :) 
 
Emelie: Jag älskade Twilight förut. Sen kom TVD...
 
Joanna: Jag gillar bara Breaking Dawn Part 2, de andra filmerna är sååå B (förlåt Twilight-fans).
 
Gillar ni Twilight mer en TVD?
Anna: "No,no,no,no stick to the stuff you know!" 
 
Emelie: Nej,nej!
 
Joanna: Absolut inte!
 
Favorit säsong? 
Anna: Säsong 3! 
 
Emelie: Säsong 3 tror jag.
 
Joanna: Säsong 3, rättare sagt slutet av säsong 3!
 
Vilken karaktär gillar ni som inte är huvudkataktär?
Anna: Caroline & Lexi! :) 
 
Emelie: Caroline!
 
Joanna: Ååhh Caroline och sen är jag lite småkär i Matt, hihi!
 
Vad heter ni som driver bloggen? 
Svar: Anna, Emelie & Joanna.
 
Hur gamla är ni?
Svar: 16-17.
 
Vart bor ni!
Svar: En bit utanför Västerås.
 

Tack för oss, hoppas ni blev nöjda med svaren!
Postat av: :)

tidligare skrev ni hur ni trodde TVD ska sluta , her är vad jag tror ; Klaus och de andra original dödas , så att alla vampyrer dör.

Svar: Ja kanske de! Men då måste the originals komma tillbaka till TVD först... Vi får se hur det blir! :)
Vampire Diaries Blog

2013-09-02 / 15:11:04
Postat av: Lisa

Hej! Jag hittade just er blogg och jag har en fråga jag har undrat jätte länge. Kommer Klaus inte vara med i the Vampire diaries längre? Älskar verkligen hans karaktär och vill verkligen att Caroline och han ska vara tillsammans. :)

2013-10-12 / 06:12:54
Postat av: lina

kan ni ha frågestund igen?

Svar: Det kan vi ordna! Kommer nog upp inom några dagar :)
Vampire Diaries Blog

2013-11-28 / 17:47:41
Postat av: emmy

har några frågor
1.Kommer Klaus,Elijah och Rebeckah komma tillbaka till TVD?
2.Kan man vara häxa och vampyr samtidigt?
3.Vad tycker ni om Elijah?
4.Vad tycker ni om Klaus?
5.Vad tycker ni om Caroline?
6.Vad tycker ni om Stefan?

Svar: Svarar på detta i frågestuden! :)
Vampire Diaries Blog

2013-11-28 / 17:54:45
Postat av: johannna

jag undrar vart man frågar frågor till frågestunden?
och när kommer den upp?

Svar: Vi har ej en frågestund för tillfället :) Den där frågestunden är gammal.
Vampire Diaries Blog

2013-11-28 / 18:50:52
Postat av: emma

kan ni ha frågestund på eran the originals blogg?

2013-11-29 / 17:54:24
Postat av: alice

skulle ni kunna lägga upp frågestund idag eller imorgon?har ganska många frågor

2013-11-29 / 17:55:28
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: