2013-08-22 | 20:19:45 | Kategori: Frågestund

Svar på frågestunden: Del 1

De har väl sagt att de inte ska göra för många säsonger av vampire diaries, så tror ni att det kmr bli 6 lr 7 säsonger lr tror ni att den här blir den sista? :)
Anna: Jag tror det blir 7, skulle vilja hoppas på flera men vet inte om jag vågar chansa på det riktigt!
 
Emelie: Jag tror att det minst blir 6 säsonger. Förhoppningsvis ännu fler!
 
Joanna: Precis som Emelie tror jag minst 6! Men jag hoppas på 10!
 
Hej, vet ni om Swefilmer kommer lägga upp avsnitt på The Originals? :)
Svar: Det är privatpersoner som laddar upp filmer/serier till swefilmer, så det beror på om någon vill göra det.
 
Vet ni när dom ungefär kommer börja sända den femte säsongen på TV6 ? :)
Svar: I vinter någon gång skulle jag tro. Slutet av 2013 eller början av 2014.
 
Har ni läst böckerna??? Om ni har det vad tyckte ni  om dom?
Svar: Ingen av oss har läst böckerna, tyvärr!
 
Kommer dom att visa The Originals på TV6 ??
Svar: Det är inget dom planerar i nuläget. Men troligen inte.
 
Skulle ni kunna göra typ sånna inlägg då ni lägger upp bilder\filmklipp\gifs på gamla scener eller nåt? och säga typ`"minns ni?", asså det kan bara vara helt random klipp, det behöver inte vara någon sotr händelse.  Och lägga upp lite random fakta om karaktärerna!
Svar: Vi kan absolut ordna mer sånt! :)
 
Om ni fick vara med i ett tvd avsnitt , vilket avsnitt skulle det vara? och vad skulle ni göra?
asså då menar jag att ni ska vara med i själva serien asså som att det är "riktigt"
haha jag hoppas att ni förstod mina frågot, och förlåt om de va jobbiga! men tack för en toppen blogg, kram!
Anna: Oj vet inte riktigt vilket avsnitt, men skulle nog vilja spela en person som är en blandning av Caroline och Lexi, en snäll, go och vacker person. Som gärna skulle ställa uppför Stefan nu när han är singel eller kanske nu mera Silas, haha! 
 
Emelie: Menar du att vi ska spela en karaktär som redan finns? Eller hitta på en egen karaktär? Förstod tyvärr inte riktigt. Men jag skulle vilja spela en snäll och odryg kompis (typ som Lexi) till både Damon och Stefan haha. Vet inte riktigt vilket avsnitt, men något i den stilen. Hoppas du är nöjd med detta svar!
 
Joanna: Jag skulle vilja vara Klaus heta kärlek, haha... 
 
Jag förstår inte riktigt det här med "The Originals"? Ska det vara en serie eller?
Svar: Ja precis! Originalfamiljen ska få en egen serie. Säsong 1 består utav 13 avsnitt. Säsongspremiär 3 oktober på CW.
 
Vet ni hur många säsonger det kommer av tvd?
Svar: Nej, det vet dom inte riktigt själva heller. Dom har sagt att det kan bli 6 säsonger likväl som 10.
 
Vet ni vem som gjorde slut av Ian & Nina? har undrat jättelänge, hihi.
Svar: Nej dom har hållt uppbrottet väldigt privat, vilket är förståeligt. Dock sägs det att det var ett gemensamt beslut och att dom är goda vänner.
 
Vet ni om den tredje vampire diaries boken finns på svenska? Hoppas ni kan svara på alla frågor, tack i så fall! Ni har en jättefin & bra blogg, kram.
Svar: Tusen tack!! Tyvärr har vi noll koll på bokserien men jag tror det finns två böcker [Bok 1 - Bok 2] som innehåller två delar vardera. Dvs, fyra böcker i två. Men kan ha fel? Om någon vet, kommentera gärna!
 
Var kommer The orginals att sändas på tv? :)
Svar: Troligen inte.
 
Vilka har Ian Somerhalder dejtat/varit ihop med förutom nina dobrev?:) Tack för en grymt bra blogg!:)
Svar: Tack själv! :) Några kända ansikten han har dejtat är Kate BosworthNicky Hilton, Ashley Greene och Maggie Grace.
 
Hej! Vad har ni för åsikt på att dem gör The Originals som en enskild serie? Själv tycker jag det inte låter så bra..
Anna: 
Jag tycker det verkar jätte kul för de skådespelare som spelar the originals karaktärerna. Men själv skulle jag hellre vilja att de höll sig till vampire diaries, för där hör de hemma. :) 
 
Emelie: Jag är inte så såld på idén om jag ska vara ärlig. Men de kanske är bättre än vad jag tror, vem vet?
 
Joanna: Jag är verkligen ASTAGGAD till The Originals! Liksom min favoritkaraktär Klaus får sin egna serie. Kan det bli bättre!?
 
Vilka svenska TVD bloggar läser ni? Eller om Nina eller Ian eller andra skådespelare?
Svar: Vi kikar in på ganska många.
 
Hej! Vet ni om han som spelar alaric (har glömt vad han heter!!) Har varit med i några fler filmer?? 
Svar: Ja! Matt Davis har bland annat medverkat i Pearl Harbor och Legally Blonde. Se hela hans filmografi HÄR.
 
Om ni fick bestämma hur vampire diaries skulle sluta, hur skulle det sluta då?
Anna: Bra fråga, skulle vilja ha ett lyckligt men kanske lite dramatiskt slut, så man blir lite målös kanske. Nej vet inte riktigt, vill iallafall ha ett riktigt jävla bra slut! 
 
Emelie: Att hela gänget blev vampyrer och till en enda stor familj. Sen lämnar dom Mystic Falls och lever lyckligt i alla sina dagar! Haha, nej men gud jag vet inte...
 
Joanna: Åhhh jag får ångest bara jag tänker på att det ska sluta. Men jag hoppas på ett "Stelena happily ever after" faktiskt...

Hur tror ni att serien slutar?
Anna: Jag har lite teorier men det kommer förmodligen inte att sluta så men, ja vem vet det kanske skulle vara lite kul; Att Elena vaknar upp och inser att allt bara var en dröm att hon drömt allt om Stefan, Damon, vampyrer och varulvar och allt därtill. Men dock ska hennes föräldrar fortfarande vara döda och allt men dom har hänt. Men så går hon iallafall till skolan och ja, träffar på Stefan och vi alla vet vad som kommer hända sen. BAM! ;) Haha nej men något sådant. 
 
Emelie: Asså tänk om Elena skulle dö? Det skulle ändå bli ett bra avslut. HEMSKT, men bra. Då blir det liksom rättvist mot båda Salvatorebröderna. För någon gång måste hon ju göra sitt allra sista val, och vem hon än väljer kommer ju hälften av alla fans bli jättesura och andra hälften överlyckliga. Därför är Elenas död en "bra" utväg. De kanske är en teori, eller vad säger ni?
 
Joanna: Som Emelie säger, Elena kanske dör? Eller någon annan som har en stor roll. Död är inget jag hoppas på men det finns en stor risk att det blir så!

Hur många säsonger vill ni att det blir?
Anna: För många! 
 
Emelie: 100!!
 
Joanna: För många. Livet ut helst.

Hur många säsonger tror ni att det blir? 
Anna: Hoppas på 9, :) 
 
Emelie: Cirka... 7 kanske?
 
Joanna: Det känns som att det kommer bli 10, men det kanske bara är lyckönskningar?
 

 
Del 2 kommer snart!
Postat av: Matilda

Ni sa att The Originals skulle få en egen serie någon månadafrån nu men vad tusan är CW? ;D
Haha, lite efterbliven :3

Svar: Förlåt för sent svar! CW är den amerikanska tv-kanalen som sänder TVD! :)
Vampire Diaries Blog

2013-08-23 / 15:38:59 / URL: http://www.theamazingfreaks.wordpress.com
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: