2012-05-30 | 17:37:23 | Kategori: Frågestund

Svar på frågestunden




1. När börjar den nya sesongen igen?

Svar: Inget datum är officiellt bekräftat, men det sägs börja i oktober.

2. Dom säger ju att om Katherine ska komma tillbaka måste Klaus försvinna, vem vill ni helst ha i serien, Klaus eller Katherine ?

Anna: Jag tycker mycket om båda karaktärerna, men det blir nog Katherine. När hon är med vet man aldrig vad som kan hända. Hon har ju nästa ändå varit som en av huvudrollerna. Det finns nog fortfarande lite saker som vi inte riktigt vet om tror jag.

Emelie: Jag gillar inte Klaus, jag gillar inte att han är så himla självisk jämt (förutom mot Caroline). Det är något med Katherine som jag gillar, och jag saknar henne faktiskt, så jag vill helst ha dubbla exemplar av Elena i kommande säsong ;)

Joanna: K-L-A-U-S! Det är han som har gjort säsong 3 fenomenal, medans Katherine knappt gjort någonting! Men jag hoppas att Katherine kan tuffa upp sig och komma tillbaka till Mystic Falls fast Klaus är i krokarna! Fast ärligt talat har jag knappt tänkt på Katherine, hon är inte direkt saknad! Det duger nog gott och väl med "Vampyr-Elena" ;)

3. vilken tjej och vilken kille gillar ni mest av karaktärerna, i serien ?

Anna: Elena eller Caroline, sen blir det Stefan.

Emelie:
Min killfavorit är, utan tvekan, Damon! Men när det kommer till tjejerna är det både Caroline och Elena.

Joanna: Min absoluta favorit är KLAUS! På tjejfronten är det tajt mellan Elena och Caroline, båda är enormt duktiga!

4. Har dom sagt hur många säsonger det kommer komma?

Svar: Det säg att det ska komma 6 stycken säsonger, men Paul Wesley har pratat om en säsong 7. Dock är ingenting bekräftat ännu.

5. När blev Nina och Ian tillsammans ?

Svar: Dom har varit väldigt hemlighetsfulla med sitt förhållande, så vet inte när dom blev ett par. Men det var under inspelningen av The Vampire Diaries.

6. Tycker ni Nina och Ian passar bra ihop, i verkligheten ?

Anna: Så klart!

Emelie: Ja absolut!

Joanna: Ja, de är så söta tillsammmans!

7. Vilket är erat favoritavsnitt ?

Anna: Oj, jag har många men jag gillar verkligen det här sista avsnittet. 3x22

Emelie: Alla avsnitt är bra, men några är bättre än andra... Mitt absoluta favoritavsnitt är "The Departed" 3x22. Jag blev verkligen rörd av avsnittet och det var så fint, sorgligt och allt där till! Tycker också det var roligt att få se scener ur Elenas tidigare liv. Underbart!

Joanna: Säger som Anna & Emelie - Säsongsavslutningen är nog den bästa utav alla! Har aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv! Fast 3x21 (Before Sunset) var bra den också - älskade Klaroline scenen!

8. När kan man köpa säsong 3 ?

Svar: Man kan köpa boxen i september, så det är en lång väntan. Men om man vill kan man boka eller bevaka produkten HÄRHÄR

9. Vad gillar ni för andra serier utöver TVD?

Anna: 90210

Emelie: Jag älskar serier! Min favoritserie är TVD såklart, men gillar även Grey's Anatomy, Vänner och O.C. (som Paul Wesley har en mindre roll i.)

Joanna: 90210, The Secret Life Of The American Teenager, Desperate Housewives, Awkward, One Tree Hill och en hel drös med mer serier. Jag är en serie-älskare! Tipsar om alla! Men mina absoluta favorit är The Vampire Diaries!

10. Är det sant att det kommer någon till säsong 4 som heter Tatia eller något?

Svar: Vet inte riktigt, men det pratas ju om det. Och för er som inte vet: Tatia är den första dubbelgångaren som både Klaus och Elijah var förälskade i.

11. Hur långa är Nina, Ian och Paul?

Svar: Nina - 168 cm
Ian -  177 cm
Paul - 180 cm

12. Är ni team Stelena eller Delena?

Anna: Stelena! Jag står fast, men... jag är nästan lite på tråden. Men jag tycker ändå att Damon ska vara lite badboy. Inte smörboy ;)

Emelie: Allt och inget, mohaha. Nej men jag vet inte vad jag tycker. Min åsikt ändras hela tiden. Vill nästan inte att hon ska välja någon. Jag vill inte se någon Salvatore bli sårad.

Joanna: Åh, jag var team Stelena, men nu när hon vaknar upp som vampyr hoppas man mer på Delena. Men ärligt talar tycker jag det ska vara lite "fight" mellan Salvatore bröderna!

13. Vem av Stefan och Damon är snyggast tycker ni? Och ni får bara säga en.

Anna: Någon ska ju vara värst... S.♡.T.♡.E.♡.F.♡.A.♡.N   S.♡.A.♡.L.♡.V.♡.A.♡.T.♡.O.♡.R.♡.E

Emelie: D-A-M-O-N   S-A-L-V-A-T-O-R-E ♥      (Anna din härmapa! Jag skrev mitt svar först...hehe)

Joanna: Stefan! Utöver Salvatore-bröderna så är Klaus en riktig heting!

14. Vet ni någon affär i Sverige där man kan köpa TVD prylar eller plancher eller nåt? :)

Svar: Vet ingen affär som direkt säljer prylar, men Gallerix har i alla fall posters på Damon och Stefan. Det finns även svenska internetsidor man kan beställa affisher från tex: discshop.se.

15. Tror ni att Elenas val (Stefan/Damon) är över?

Anna: Har faktiskt ingen aning, men jag hoppas att det blir Stefan som lär henne att vara en vampyr. Precis som han gjorde med Caroline.

Emelie:
Nej, valet är nog inte över ännu. När människor blir vampyrer kommer dom ihåg allt som hänt i deras undermedvetna, till exempel att de blivit betvingade. Nu när Elena blivit det, kommer hon komma ihåg att hon träffade Damon före Stefan (som var en av anledningarna till hennes val) och att han höll "talet" om hur han älskade henne.

Joanna: Valet är inte över (tror jag). Hon kommer ju förändras som person när hon vaknar upp, så ingen vet säkert. 

16. Hur tror ni att Elena kommer vara som vampyr?

Anna: Kanske lite som Katherine, fast snällare. Har faktiskt ingen aning. Vi får se helt enkelt.

Emelie: Jag tror inte hon kommer förändras så mycket, förutom att hon kanske kommer att ha lite starkare psyke och ha starkare känslor för både Damon och Stefan.

Joanna: Hon kommer nog veta vad hon vill och kommer nog knappast vilja ha hjälp från andra. Hon kommer nog vara envisare och aggresivare, men även känna mer medkänsla - om hon inte "stänger av" känslorna.

17. Har ni någon teori om vem nästa "villian" i serien kommer vara?

Anna: Kanske Jeremy eller Matt. Jeremy har ju faktiskt Gilbert blod och vi vet vad den släkten tycker om Vampyrer...

Emelie: Ingen aning, tror det blir en helt ny karaktär.

Joanna: Jag vet inte alls, men tror lite grann på Matt/Rebekah/Jermey... Matt har ju alltid haft någonting emot vampyrer och så har jag fått för mig att han ska team:a med Jeremy eftersom även han har något emot vampyrer. Sen så kanske Rebekah dyker in på ett hörn, eftersom hon verkar lite förälskad i Matt och har förkunskap om vampyrer. Men vem vet? :)

18. Säg en positiv sak med serien och en negativ :D:D

Anna: Den var svår, en positiv sak är hela vampire diaries serien. En negativ sak är att Jenna är borta och alla uppehåll jag förstår att dom måste spela in, men om man ska säga en negativ sak är det nog det.

Emelie: Gud vad svårt! Allt är ju positivt, och jag kommer typ inte på en enda negativ sak... Men en positiv sak är, att när man kollar på ett avsnitt, så blir man HELT BESATT! Man blir liksom slukad in och lever i en annan värld, haha ;) Och en negativ sak är när serien har uppehåll! (Vet att det inte har något med serien i sig att göra, men kommer inte på nå annat.)

Joanna: Positivt är ALLT! Har aldrig varit så besatt av någon serie - någonsin! Negativt är väl... hmm... Den var riktigt svår! Men jag HATAR när det är paus så det är ju negativt!

19. Lyssnar ni på Kat Grahams (Bonnie) musik något?

Anna: Jag lyssnar på "Put your graffiti on me" ibland. Hon gör väldigt cool musik tycker jag.

Emelie: Inte så mycket, men lite på hennes nya "Put your graffiti on me" och även "Sassy".

Joanna: Nej det har inte blivit så, Men hon är riktigt bra!



20. Vad tycker ni om hennes musik och henne som artist?

Anna: Hon är väldigt begåvad, fast första gången jag såg henne som artist var jag chockad eftersom hon är helt annorlunda gemfört med serien. ;)

Emelie:
Hon är jätteduktig!

Joanna: Hennes musik är jättebra och hon är jätteduktig som artist!

21. Är hon bättre som artist eller bättre som skådespelare?

Anna: Hon är bäst som skådespelare men duktig som artist!

Emelie: Hon är bra inom båda delar, men eftersom att jag är mer bekant med Bonnie än artisten Kat, så måste jag säga skådespelerska.

Joanna: Hon är bäst som skådespelare!

22. Har ni sett andra filmer som hon är med i?

Anna: Nepp!

Emelie: Ja, en film! The Roomate. Även Nina Dobrev är med i den.

Joanna: Nej :)

24. Vem tror ni får Stefan, Katherine eller Elena?

Anna: Elena, helt klart. Jag hoppas Damon får Katherine, hehe.

Emelie: Har inte tänk något alls på "Satherine" direkt... Så Elena tror jag.

Joanna: Man hoppas ju inte på Katherine, känner jag. Men vem vet TVD är ju oförutsägbart!

23. Är ni Stelena-fans eller Delena-fans?

Anna: Stelena, fast det är något där med Delena som jag gillar lite mer. Man kan säga att stelena håller på att dö ut lite. Hon är duktig inom båda delar, men eftersom att jag är mer bekant med Bonnie än artisen Kat, säger jag skådespelare.

Emelie: Som jag sa tidigare, jag är neutral på den fronten.

Joanna: Jag är nog bägge delarna, men förut var jag Stelena-fan.

25. Vem är er favoritkaraktär?

Anna: Elena,Stefan & Damon + caroline.

Emelie: ···••••Damon••••···

Joanna: KLAUS! Vad skulle serien vara utan Klaus?

26. Vem tycker ni är det bästa karaktären i serien?

Anna: Vad skulle serien vara ut Elena,Stefan eller Damon... Jo urdålig.

Emelie: Asså menar du favoritkaraktär igen eller vem som har typ bäst personlighet/gör bäst val? För min favvokaraktär, vet ni ju är Damon. Och när det kommer till bäst personlighet/gör bäst val eller hur jag ska förklara, måste det bli... hm... Caroline. Jag tycker att hon alltid gör bra val och beteer sig vettigt. Ja det blev lite långt där, men hoppas ni förstod någorlunda ;)

Joanna: Som sagt, Klaus! Men vad skulle serien vara utan Damon.

27. Jag tycker att Nina ska välja Paul.Vem tycker ni att Nina ska välja?!!!!

Anna: Jag tycker Nina ska fortsätta vara "tillsammans" med Ian. Paul passar bra med sin fru. Fast i TVD tycker jag Elena & Stefan.

Emelie: Asså i verkligheten? Då tycker jag att hon ska vara tillsammans med Ian. Dom är supersöta ihop och Paul har ju fru som passar honom perfekt!

Joanna: Nian är ju det perfekta paret, om du menade i verkligheten. Om du menar deras roller i serien så är jag tveksam på den fronten!

28. Varför är ni så besatta av serien?

Anna: För att den är - Bäst,spännande,underbar,otrolig,oförutsebar, romantisk, sorglig, rolig. Den är nog allt som en serie kan vara! Därför är jag besatt!

Emelie: För att den är underbar! Den har både spänning, sorg, lycka, kärlek och hat. Den har liksom allt! Och jag älskar vampyrer ;)

Joanna: Den är så JÄVLA spännande! Man kan inte få nog av den, man typ lever sig in i den. Man är på topp när man får se ett nytt avsnitt!

29. Vilken är eran favorit karaktär?

Anna: Elena, Stefan och Damon. kan inte välja!


Emelie:
Damon :)

Joanna: Klaus!

30. Vilken person skulle ni helst vilja ha som kompis?

Anna: Oj, Nina Dobrev eller Michael Trevino (Tyler).

Emelie: Skulle helst vilja ha hela högen! ;)

Joanna: Nina Dobrev eller Joseph Morgan, men som Emelie sa - Hela högen vore bäst!

31. Vill ni bli vampyrer?

Anna: Haha, nej tror inte det. Men det skulle vara rätt häftigt ;)


Emelie:
Ja, hehe... Vi ska snart ha spexfoto i skolan och jag ska faktist klä ut mig till TVD-vampyr ;)

Joanna: Ja, det kanske låter lite sjukt men jag är rädd för döden så jag skulle hellre leva förevigt som vampyr (fast jag vet att det aldrig kommer funka).

32. Kan ni länka avsnitten?

Svar: Du kan hitta alla avsnitt HÄR. Dom är tyvärr otextade. Eller så kan du köpa tidigare säsonger på box HÄR. (Varje fredag när det kommer ut ett nytt avsnitt så lägger vi även upp den specifika länken på bloggen.)

33. Vem är du ?

Svar: Vi är tre tjejer som bor i en byhåla och driver denna blogg - vampirediariesblog. Vi är alla tre besatta av serien men Emelie är även besatt av Michael Jackson medan Joanna och Anna är besatta av Justin Bieber och One Direction.

Postat av: Fanny

Vad roligt att läsa era svar ! :D Men är ni tre kompisar "på riktigt" så att säga? (:

2012-06-02 / 20:37:02 / URL: http://fantanizer.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: