2015-02-08 | 22:43:47 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "The Day I Tried To Live" 6x13

Detta inlägg innehåller SPOILERS för er som ej sett avsnitt 6x13! 
Anna: Tyckte detta avsnitt var väldigt bra! Tyckte mycket om alla scener och det olika känslor de utspelad. Sorg, kärlek, svek, ilska, empati, ja det var en härlig blandning. Jag tycker mycket om Kai alltså, jag hoppas han är här för att stanna. Vampire Diaries behöver en sådan karaktär nu när alla blir så kramgoa eller för djävulska. Först Damon som blev teddybjörnen istället, men jag måste säga att den gamla Damon kommer fram ibland. Sen var det badboy-Stefan för ett kort tag och ja självklart Klaus. Sedan kom Enzo men som nu blivit helt besatt över att förstöra Stefan och personlighetsförändrats helt. Och nu Kai. Men nog om det, haha. Det var som sagt många känslosamma scener, älskade alla scener när de åkte tillbaka till vår älskade Bonnie. Sista scenen mellan henne och Jeremy var guld och sista sista när hon brassa iväg i bilen och löven flög… kändes som vi såg på James Bond. Älskade det. Hoppas det löser sig och hon får komma tillbaka. Och nu har också Jeremy bestämt sig, han åker. Kommer bli sorgligt, men också nyttigt för honom. Tyler lämnar Liv eftersom hennes svek, får se hur det slutar. Kommer Tyler också lämna Mystic Falls nu? Börja om på nytt? Kommer Liv sticka? Vi får se. Caroline och Stefan hade en riktigt mysig stund tillsammans detta avsnitt, älskar hur de är emot varandra. Hur Stefan verkligen vill få fram Carolines känslor, låta henne vara sig själv. Och ja, nu kommer det. Jag tycker de är väldigt fina tillsammans och även om det kommer kännas jätte konstigt att se dem som ett par, om de nu blir det, så förtjänar de varandra nå enormt och jag vet att det är det bästa. Så jag shippar faktiskt Steroline, och ni får kommentera vad ni vill, jag var emot dem i början och jag kanske inte är 100 % shipper men dem har min blessing, inte för att den behövs men ja. Och slutligen, Delena är nu officiellt tillbaka igen, och nu kommer jag bli negativ. Tycker jag hört det talet från Elena 100 gånger och jag är trött på det. Hon ska alltid förklara att hon skulle valt Damon ändå, ”I knew I choosed Stefan, bla bla” nej förlåt men jag vill ha något nytt när det kommer till Damon och Elena. Trodde Elena först skulle säga att hon skulle gå vidare skapa ett liv för sig själv precis som brorsan, men nej. Aja nu blev det väldigt mycket åsikter från mig, men är passionerad över serien och väntar med spänning på avsnitt 6x14. 
 
 
Emelie: Haha okej Anna! Tack för den lilla åsiktsspalten, min blir betydligt kortare. Jag tyckte att det var ett bra avsnitt som hade lite av varje. Kärlek, sorg, lycka och vrede. Det är så synd om Bonnie! Helt ensam på sin födelsedag - och alla andra dagar. Det var en sån lättnad när Jeremy lyckades öppna porten och rädda henne. Tycker det är jättesynd att han lämnar Mystic Falls. Han har varit en så stor del av serien från start, och nu när Bonnie kommer tillbaka så är han inte där längre. Synd, eftersom att jag shippar dom! Tycker om Kai jättemycket, och kommer nog börja gilla honom mer nu när han är lite mer mänsklig. Är trött på Liv! Tycker hon kan ta sitt pick och pack och lämna staden för gott. Hejsvejs! Och sist men absolut inte minst, måste jag kommentera det här med Steroline!!! O-M-G! Jag shippar dom verkligen mer och mer för varje avsnitt. Det känns lite ovant men ändå så rätt! Dom skulle vara ett fint par tror jag!
 
 
Kommentera gärna era åsikter också, det skulle vara roligt att läsa!
Postat av: Sanna

Ifrån början kändes Steroline konstigt, och jag trodde hela tiden Stefan skulle hitta någon annan någonstans. Men nu känns det bara bättre och bättre för varje avsnitt och det är så fint att se att kärleken växer fram ur deras vänskapsrelation.

Kände faktiskt att det var så lite med Damon och Elena också, deras kärlek växte fram och kom inte bara sådär poff som det gjorde med Stefan. Därför känns den mer äkta. För i verkliga livet blir man inte kär bara sådär oftast, utan man lär känna varandra först och därefter kommer känslorna. Så nu är det precis som det ska vara både för Elena, Damon, Stefan och Caroline.

När det kommer till Bonnie hoppas jag hon verkligen kommer hem snart. Tycker så synd om henne som är ensam där helt själv, och tycker det suger riktigt hårt att Jeremy försvinner. Kommer han komma tillbaka eller är han borta för gott? Hur blir det om och när Bonnie kommer tillbaka när han inte är kvar mer, vem har hon då? Det känns både ledsamt och spännande på en och samma gång.

Håller med när det gäller Liv, hon är riktigt tråkig och jobbig. Tyler känns bara tråkigare och tråkigare han också nu och jag tycker det är dags för en ny person som tittar in i hans liv.

Kram Sanna

Svar: Åh vad roligt att du kommentera, tack för din åsikt! :) kram
Vampire Diaries Blog

2015-02-08 / 23:57:08 / URL: http://mammasvardag.se
Postat av: Emma

Steroline 💕

2015-02-09 / 16:03:18
Postat av: Lisa

Tyckte sådär om Steroline i början.. nu tycker jag bara det är gulligt och skulle vara kul med en fling mellan dom som situationen ser ut JUST nu. Men jag kan ändå inte se dom för evigt! En liten romans, men sen vill jag att Elena blir människa igen innan seriens slut, det är nog då möjligheten för Stelena ökar igen, förhoppningen som jag aldrig riktigt ger upp ;)

Gillar Kai, men han skulle behöva en stor dos känslor och en tjej som smälter hans hjärta så skulle det bli grymt intressant!

Intressant att Bonnie har blivit lite "bas-ass", hon verkar leva på minnet av Damon i sin ensamhet - kan inte ge upp tanken på att hon kanske får känslor för honom någon gång om hon förändrats som hon gjort?? Känns ju lite weird just nu men vem vet :)

Trist att Jeremy lämnar, men han har ändå varit lite ur fokus sista tiden så jag tror inte det kommer bli jättemärkbart annat än att han var en stor del av serien när det begav sig!

Bra avsnitt, 5 av 5 från mig :)

2015-02-09 / 17:24:25
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: