2013-02-13 | 17:39:00 | Kategori: Frågestund

Svar på frågestunden: Del 2

Hej tjejer! först vill jag bara tacka er för en sån underbar blogg! om ni var fasta på en öde ö ,och ni bara fick ha med en karaktar på tvd vem skulle det vara?
Anna: Tack så jätte mycket! :) Hm.. jag skulle nog vilja ha med mig Stefan han skulle nog klura ut något och sen är han ju så snygg så jag skulle ju ha något att kolla på medans jag väntar på att komma därifrån ;) haha
 
Emelie: Tack själv, det värmer verkligen! :) Jag skulle nog ta med mig... Damon. Han är så smart jämt!
 
Joanna: Tackar! :) Klaus men bara om jag fick vara hans Caroline, hihi! Då skulle vi kunna sitta där på stranden och bara mysa ...
 
Kan ni tippsa om något bra ställe man kan köpa 'tvd-iphone skal' ?
Svar: Vi kan tispa om CaseApp, där kan man design sitt egna iPhoneskal till 4/4S/5.
Annars kan du kika in dessa länkar: Länk 1, Länk 2 
 
Om ni var elena ,vem skulle ni ha valt av killarna?
Anna: Ingen av dem, jag skulle vilja vänstra lite med båda, haha nej men Stefan skulle det nog vart :) 
 
Emelie: Det är ju så svårt att säga, men utifrån det vi har sett, skulle valet nog falla på.... Nej jag vet inte, hehe.
 
Joanna: Stefan. Visst, Damon är lite mer spännande och badboy. Men Stefan är faktiskt helt perfekt!
 
Säg en ''rolig'' replik ´ni verkligen kommer ihåg och gillar av vilken karaktär som helst, det spelar ingen roll vilket avsnitt :P
Anna: "I think the term you're searching for is omg..." av Elijah.
 
Emelie: "Dear Diary, a chipmunk asked me my name today I told him it was Joe. That lie will haunt me forever." -Damon
 
Joanna: "How could you? You betrayed me and fled England before I could even give you the details. But.. I did find your birthplace and I slaughtered your family. So I guess we`re cool." - Klaus. Haha, han är så klipsk, Niklaus!
 
Vilka serier kollar ni mer på än tvd?
Anna: Pretty Little Liars, sen funderar jag på att börja kolla på Teen Wolf. 
 
Emelie: Grey's Anatomy, Vänner (har sett alla 10 säsonger 3 gånger... sjuuukt). Älskar serier och kollade på flera stycken förut! Har dock minskat nu, tror att TVD klassade ut allt.
 
Joanna: Pretty Little Liars, Underemployed, Awkward och en hel del andra bra serier. Följde Desperate Housewives slaviskt förut, hehe!
 
caroline vs bonnie ?
Anna: Caroline tycker jag om, Bonnie är väldigt cool, men jag är häldre en vampyr än en häxa! 
 
Emelie: Caroline är så härlig men Bonnie är ju så cool nu med sina mörka krafter, så valet är extremt svårt!!   
 
Joanna: Caroline. Bonnie är galen och så himla läskig, man vet inte alls vad hon kan åstadkomma!
 
Vad tycker ni om att Rebekah och Stefan är ett par igen. Stefan är sårad :( Börja gråta när Elena skulle hälsa på Damon Och Stefan och bråkade. Vad tycker ni TVD bloggen skappare nånting ? Vad tycker ni om att Rebekah och Stefan jag leggat med varandra ?
Anna: Jag tycker väl inget specielt längre, först var jag alldeles "NEEEJ STEFAN" nu bryr jag mig inte så mycket längre för jag vet att det ändå inte är något specielt och Rebekah ska väl och också få lite omtanke! 
 
Emelie: Ja, alltså dom är ju inte ett par, ÄN. Men det kommer kanske utveklas till det senare? Och det skulle jag verkligen inte gilla! Stefan ska vara med någon som gör honom lycklig, och jag tror inte att Rebekah är bra för honom.
 
Joanna: Åh, jag älskar det! Jag är en hardcore Stebekah shipper, helt klart! 
 
 
Om ni fick vara med i TVD, vem skulle ni vilja spela? :D
Anna: Elena eller Caroline, båda har snyggingar runt om dem och det är vampyrer, hur coolt är inte det?!
 
Emelie: Elena. Hon är liksom en vampyr, och så har hon dessutom två Salvatores som älskar henne. Perfekt!
 
Joanna: Caroline. Hon har ju Klaus efter sig? Tänk er att ha Joseph som motspelare, omg...
 
 
Konstig fråga kanske, men om ni var tvugna att välja bort någon av salvatore-bröderna vem skulle ni vilja lämna serien?
Anna: Nej men gud, det går inte alls. Usch nej jag kan inte! haha. Det var en svår fråga..

Emelie:
Ingen! Ingen serie utan Damon, ingen serie utan Stefan. Punkt.  
 
Joanna: Det går liksom inte. Serien behöver Damons klockrena kommentarer och Stefans underbara närvaro. Det bara är så ...
 
 
Vem tycker ni klär sej finast i Vampire diaries?
Anna: Kathrine eller Caroline :) 
 
Emelie: Jadu... Katherine tror jag.
  
Joanna: Stefan :)
 
 
Vem har finast hår i Vampire diaries tycker ni?
Anna: Elena/Kathrine eller Caroline!
 
Emelie: Elena/Katherineeee
 
Joanna: Hayley (Phoebe Tonkin)
 
 
Hur många säsonger kommer det komma?
Svar: Tror att det kommer komma 6 st säsonger!
 
 
Hur många Vampire diaries böcker finns det?
Svar: Vi är inga bokexperter! Men vi gissar på 5, som på bilden nedan :) Någon bokmal får gärna rätta oss!
 
 
 
Hur många gånger har ni sett säsong 1 av Vampire diaries?
Anna: en ändaste gång faktiskt. 
 
Emelie: 2 eller 3 gånger.
 
Joanna: 2 gånger! Blir kanske en tredje snart ...
 
 
Kollar ni ofta på Bloopers från Vampire diaries?
Anna: Ja någon gång i bland :) 
 
Emelie: Det är ju alltid roligt, så ibland händer ju det att man slår på lite bloopers om man har tråkigt!
 
Joanna: Inte ofta, men de är riktigt roliga!
 
 
vem väljer elena till sist?stefan eller damon?
Anna: Stefan tror jag eller ingen av dem :) 

Emelie:
Helt omöjligt att säga! Det kan hända så mycket fram tills dess.

Joanna: 
Ingen av de! Vem vet hon kanske går tillbaka till Matt?
 
 
Hej :D Älskar eran blogg ! Har sett många bilder på Elena och stephan när dom har bröllops kläder.. Kan inte komma på att jag har sett något avsnitt där dom har det eller så.. ?  Jag som är trög? Tacksam för svar! :)
Svar: Först och främst, tack!! Skulle tro att det är fejkade bilder, photoshop you know!
 
 
Vad kommer hända mellan Caroline och Klaus?
Svar: Vissa tror att dom kommer bli ett par, andra tror att Caroline kommer hålla ihop med Tyler. Det är inte lätt att veta i nuläget.
 
 
Kommer Bonnie och Kol bli tillsammans?
Svar: Tror knappast det... (Svaret finns ju i avsnitt 4x12)
 
 
kan inte ni som skriver göra en video om er själva?
Svar: Vi har gjort en liten "presentation" som ni kan hitta HÄR
 
Men vet ni vem som kommer ta botemedlet?
Svar: Nej, men det får vi förhoppningsvis reda på snart!
 
 
kommer Tyler hämnas på Klaus för att han dödade tyler mamma? och det var mina frågor hoppas ni kan svara på dem :D
Svar: Vet inte, det får vi se.
 
 
Meredith är ju med i bilden som ni har som header och den är ju för säsong 4 eller hur? Men hon har ju inte synts någonting än, vet ni om hon kommer tillbaka?
Svar: Jadu, det har vi också undrat. Hon bara förvsann helt plötsligt och vi vet inte när hon kommer tillbaks.
 
 
om Jeremy fullbordar "Hunter's mark" och någon/några hittar botemedlet så kommer ju Silas att "stiga" då kom jag ju på att Michael och orginal häxan kommer ju att komma tillbaks, blir ju inte bra för klaus eller någon annan nu när det finns en "white oakstake" som inte kan förstöras.. och ni sa ju att det kommer att vara någon "älskvärd" i serien som kommer dö, jag tror tyvärr att det är Jeremy eller matt vem tror ni kommer dö?
Anna: Jag tror också de kan vara någon av dem faktsitk, tyvärr... 
 
Emelie: Det finns jättemånga rykten och spekulationer kring det här och det är jättesvårt att "välja" vem man tror ska dö. Något jag har hört är att den som dör kommer återuppstå i avsnitt 21? Sant eller inte, vet jag inte. Men om det är så kan vem som helst dö! Till och med Elena.
 
Joanna: Jag tror Bonnie dör (men kanske kommer tillbaka?). Hon kommer säkert dö av magi och det kommer vara Shanes fel! Men eftersom att hon är häxa så kommer hon nog aldrig dö 'helt'. 
 
 
Vet ni om de stämmer att de är Damon som kommer dö i säsongsfinalem!!!??? Läste de nån stans :''''(
Svar: Nej vi vet inte om det stämmer eller ej. Hoppas verkligen inte det!
 
Ifall ni var tvunga att döda någon i serien vem skulle de vara?
Anna: Oj, oj jag skulle nog välja, nej du jag kan inte välja någon, skulle du fråga mig för två veckor sedan skulle jag valt Matt men nu vet jag inte längre..
 
Emelie: Haha, oj vad groteskt. Vill inte döda någon men om jag måste välja så... Rebekah.
 
Joanna: Kanske Tyler. Han står bara i vägen för Klaroline. Eller Shane, har aldrig tyckt om honom riktigt ...
 
 
Vilken är favroit karaktär?
Anna: Caroline! :) 
 
Emelie: Damon!
 
Joanna: Klaus, the one and only!
 
 
Vart har Meredith tagit vägen?
Svar: Har ni letat på sjukhuset? Hehe nejdå, men vi vet faktiskt inte. Det undrar vi också :)
 
 
Vilka shippar ni?
Anna: Stelena och Forwood! 
 
Emelie: Delena, Stelena (Du kan ju inte shippa båda? Jo de kan jag visst!) Beremy och Forwood!
 
Joanna: Klaroline och Stebekah. Sen hoppas jag liiiiite på Beremy också!
 
 
Skulle ni vilja bli vampyr?
Anna: Abslout!
 
Emelie: Jajämensan!
 
Joanna: Ja, utan tvekan!
 
 
Vad tycker ni om stephans och Rebecas Relation?
Anna: Tycker det är bra att Rebekah får lite fin uppmärksamhet. 
 
Emelie: Jag tycker nog att jag hatar den.................................
 
Joanna: I'm lovin it! Jag har aldrig tyckt om Rebekah så mycket som jag gör nu och de två är ju så söta tillsammans!
 
 
Kollar ni vampire Diaries i Svensk takt också ? Kram :D
Anna: Jodå! :) 
 
Emelie: Ja, de kan du skriva upp! :)
 
Joanna: Nej tyvärr inte. Tro det eller ej, men här hemma så finns inte TV6!
 
 
Vet ni något om Elijah kommer tillbaks nu i säsong 4 ?? Saknar honom ! ps: Älskar eran blogg, läser varje dag !
Svar: Åh, tack så mycket! Vet inte om Elijah kommer tillbaks, men han brukar ju göra det den lilla busen!
 

 Äntligen är del två uppe! Jag får ursäkta mitt sölande! Det är, som sagt, mycket i skolan just nu! Hoppas ni har fått svar på alla era frågor! Frågestunden Del 1 kan ni läsa HÄR! Om ni har fler frågor har vi våran Blogresponse!
 
 
Postat av: Stina

Såg erat svar om böckerna, de första böckerna som skrevs var bara 4 sen har det tillkommit fler senare. Det finns i varje fall 8 stycken att köpa i Sverige med engelsk text(har alla dem) Sen tror jag även det ska komma två till, de kanske redan kommit det vet jag inte. Om jag inte minns fel är de 3 senaste böckerna skriven av en spökskrivare, inte av L.J. Smith, men jag kan ha fel. Men minst 8 böcker i varje fall.

Svar: Tack så mycket! :)
Vampire Diaries Blog

2013-02-13 / 19:05:28 / URL: http://www.distansstina.bloggplatsen.se
Postat av: Olivia

kommer det komma en 5 säsong?? när?

Svar: Ja det kommer det :) den kommer komma efter säsong 4 är slut ;)
Vampire Diaries Blog

2013-03-29 / 18:51:13
Postat av: Frido011

Jag vill inte att Liz ska dö :((((

Svar: inte vi heller :(
Vampire Diaries Blog

2015-03-10 / 09:50:22
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: