2016-09-24 | 12:38:32 | Kategori: Allmänt

Mina topp 10 par

Under dessa 7 säsonger som varit, har det varit så mycklet kärlek. Så många par, vissa har man gillat lite extra och andra lite mindre. Men jag tyckte det skulle vara roligt och ta fram min topp tio av de par som varit hittills. Kommentera gärna era topp 10.
 
10. På plats tio har vi... Bonnie & Jeremy. Detta par hade jag lite svårt för till en början, eftersom Jeremy är Bonnies bästa vän Elena's lillebror. Men dem var ju så fina tillsammans. Även om de under deras relation typ aldrig sågs eftersom de dog 100 gånger var... De var tillsammans länge också, från typ säsong 2 till säsong 6. Tror faktiskt de är det paret som varit tillsammans längst i tvd.
 
9. På plats nio kommer... Alaric & Jenna. Detta par, det var så länge sedan. Dem två människorna behövde verkligen varandra. Jag var ett stor fan utav Jenaric, eller vad nu deras shipname var. Men som vi alla vet slutade deras kärlekshistoria med stor sorg, då Jenna blev mördad av Klaus.
 
8. På plats åtta är det inga mindre än... Matt & Caroline. De var ju hur söta som helst. Har nog aldrig sett Matt så lycklig som han faktiskt var då. Men parets historia tog tyvärr slut, då Matt inte klarade av att Caroline's nya livsstil som vampyr.
 
7. På plats sju kommer... Damon & Rose. Vet att de kanske aldrig riktigt var ett par men jag ser dem ändå lite så. Iallafall har nog detta par det vackraste och ett av det sorgligaste av avslut. Tror ingen har glömt den scenen. När Damon sitter där med Rose som är så sjuk av varulvsbettet. Den scenen tycker jag är den första scenen man verkligen får se Damon sårad och ledsen. 

6. På plats nummer sex presenterar... Stefan & Caroline. Vet att många av e förmodligen skulle sätta detta par högre på deras lista. Men det blir plats nummer sex på min lista. Tycker jättemycket om detta par, dem är så fina emot varandra. Men jag gillar inte att Stefan älskar någon mer än han älska Elena. Känns fel på något sätt. Tycker inte Stefan riktigt passat med någon som han gjorde med Elena… Eller har jag bara svårt att acceptera det.

 
5. På plats nummer fem har vi... Damon & Elena. Detta par känner jag en sådan hatkärlek för, älskar de Elena tar fram hos Damon, men jag har ändå så svårt att "acceptera". Men de finns med på listan och toppar topp fem till och med.
 
4. På plats fyra kommer... Bonnie & Enzo. Ett nytt par vi fått lära känna under säsong 7, och jag kan inte annat än att älska dem. Har länge väntat på att Enzo ska finna kärleken och äntligen har han fått gjort det med Bonnie. Tycker de passar som två pusselbitar, så jag hoppas Enzo snabbt kommer tillbaka i sig själv och tillbaka i famnen hos den han älskar.
 
3. På plats nummer tre kommer ingen mindre en...Caroline & Tyler. Jag har alltid haft en svag punkt för detta par. De har haft så starka och vackra scener ihop. Caroline hjälpte Tyler under hans varulvs utveckling, hon satte sitt liv i fara hörrni. Girlfriend of the year. Upp & ned har det gått i deras förhållande, många motgångar, De tar den tredje välförtjänta platsen på min lista.
 
 2. På plast nummer två presenterar jag... Caroline & Klaus. Ett par jag hade så svårt för till en början, eftersom jag avskydde Klaus efter allt elakt han gjort samt att han splittra Forwood. Men nu i efterhand och alla scener som kon därefter, han är ju så himla godhjärtad mot henne. Så snäll och kärleksfull. Det märks så tydligt att han är kär i den färgglada Caroline. Och mitt hjärta slog volter när hon åkte till New Orleans i säsong 7 och frågade efter Klaus och när de pratade i telefonen och han fick henne att verkligen ta mamma rollen. Hoppas fortfarande på detta par, som Klaus sa "He was your first love. I intend to be your last. However long it takes."
 
1. Slutligen och äntligen på plats nummer ett har vi... Stefan & Elena. Kanske inte förvånar er, men detta par alltså. Så många tårar jag fällt, fäller fortfarande, över detta par. Så många gånger mitt hjärta svullna upp av kärlek och brustit i sorg. Stelena, det mest vackra, kärleksfulla och cheesy par som finns (enligt mig). Får inte nog av detta par, det hitta varandra när de behövde varandra som mest. Så många fina scener det finns, som de har hjälpt varandra, stötta varandra, älskat varandra. Min absoluta favorit scen med detta par är när Stefan lyckas stå emot Klaus besvärjelse, "The only thing stronger than your craving for blood. Is your love for this one girl", den meningen refererar hela deras relation enligt mig. Kan prata om min kärlek för detta par i evigheter, men det kommer alltid toppa min lista iallafall!
Postat av: Sanna

Min lista ser ut såhär:
10. Stefan & Caroline
9.Caroline & Matt
8. Damon & Rose
7. Bonnie & Enzo
6. Alaric & Jenna
5. Caroline & Tyler
4. Stefan & Elena
3. Caroline & Klaus
2. Bonnie & Jeremy
1. Damon & Elena

Kram Sanna

Svar: Kul att få läsa din lista! :)
Kram, VampireDiariesBlog Anna
Vampire Diaries Blog

2016-09-25 / 16:57:13 / URL: http://mammasvardag.se
Postat av: Emelie

ÅHHH jag håller i princip med dig. Hade nog bytt plats på Bonnie och Jeryem och Stefan och Caroline.
Men jag ÄLSKAR Elena och Stefan, sedan dag ett.
Jag har typ börjat "godkänna" Elena och Damon, men NEJ det är inte helt rätt. Och jag HATAR att Stefan och Caroline är tillsammans, det är bara så himla fel.
Så mitt perfekta slut skulle vara ifall Stefan och Elena blev tillsammans igen, tyvärr blir det nog inte så eftersom att det blev en stor hitt att Damon och Elena blev tllsammans :/

Svar: Ja tror tyvärr också att det nog blir Damon & Elena i slutet. Med allt som hänt skulle det kanske kännas lite konstigt om det blir Stelena. Men vem vet, kanske blir en total vändning. :)
/ VampireDiariesBlog Anna
Vampire Diaries Blog

2016-10-06 / 23:27:18
Postat av: Emelie

Ja man vet aldrig. För om hon kommer tillbaka så kommer hon tillbaka som människa och som människa var det Stefan hon älskade... :'D

Svar: Du har helt rätt i det! Håller tummar & tår :)
Vampire Diaries Blog

2016-10-11 / 00:50:23
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: