2015-03-26 | 11:16:13 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "A Bird in A Glided Cage" 6x17

OBS! Detta inlägg innehåller SPOILERS för er som ej sett avsnitt 6x17!
Anna: Jag tyckte detta avsnitt var jättebra. Tycker det är ganska intressant och roligt att följa Stefan och Caroline som badguys men tycker inte det ska pågå en längre tid. Älskade att de åkte tillbaka för mamma Salvatore, jag tror verkligen detta kommer röra om i grytan och bli riktigt bra. Älskade hur Damon reagerade, visade känslor att han kände sig sviken. Var bara så himla häftigt och se mor och son tillsammans. Men förstod inte vad det var för människor hon ville ha med tillbaka, de var bara skummisar i mina ögon. Bonnie attackera Kai och lämna kvar honom... vad tror hon att hon håller på med? Känslo-Kai är ju underbar att följa, hoppas verkligen han kommer tillbaka. Åh ja, Enzo är tillbaka hans riktiga jag, hans känslomässiga jag. Märkte ni också hur ledsen han blev när Alaric hoppade på honom, han tryckte verkligen på rätt punkt. Enzo vill bara hitta en familj, någon som älskar honom. Kanske han och Kai? Nej längtar enormt tills nästa avsnitt... i april. OCH slutligen Bonnie har fått tag på botomedlet. Känns som att det inte kommer vara så många säsonger kvar nu om Damon väljer att ge botomedlet till Elena. Mamma möter mammas pojke kommer hon lyckas få honom tillbaka eller kommer allt sluta i kaos? Avsnitt 6x18 jag längtar efter dig! 
 
 
Emelie: Oj vilket avsnitt! Eller snarare, oj vilket avslut. Och nu är det självklart uppehåll. Dom kan det där med cliffhangers. Stefan och Caroline vekar ju trivas ihop? Lite hatkärlek på den fronten! Även fast det är roligt att följa dom från en annan synvinkel, utan mänsklighet, så hoppas jag att de snart kommer bli sig själva igen - och kanske fortsätta som ett par med äkta kärlek? Bonnie lämnade Kai i fängelsevärlden och jag kan tänka mig att han kommer få ett helvete där. Tänk alla vampyrerna som var där, dom kommer vilja äta från honom om och om igen, och eftersom han aldrig kommer kunna dö på riktigt kommer det bli ett stort lidande för honom. Förtjänar han det? Jag vet faktiskt inte vad jag tycker. Jag kunde i alla fall inte låta bli att tycka lite synd om honom. Sist men inte minst. Slutscenen. När Bonnie var fängslad passade hon på att hämta botemedelt, som nu finns i Damons händer. Frågan är bara vad han väljer att göra med det? Jag tror inte att Elena kommer vilja ha det, hon har ju inget diretk att bli människa för. Damon kan ju inte ta det, och inte Stefan eller Enzo heller, eftersom dom då ren teoretiskt skulle dö av ålderdom? Så de lämnar oss vid Caroline. Fast vill hon verkligen bli människa nu när Liz är död? Nästa avsnitt, nu! P.S. Förlåt för att åsikterna kom så sent, it's on me!
 
 
Vem tror ni kommer få botemedlet och vem vill ni ska få det?
Postat av: Sanna

Tror Damon och Stefans mamma får botemedlet faktiskt.

Svar: Ja kanske det? Fast då skulle nog Lillian dö av ålder likt som Katherine. Så som jag förstått måste personen som tar botemedlet vara i lämplig ålder (alltså inte över 100) för att "klara av" att ta pillret. :) /Anna
Vampire Diaries Blog

2015-03-26 / 17:03:52 / URL: http://mammasvardag.se
Postat av: Anna

Jag tror nog att Caroline kommer ta det.. eller snarare att någon(Damon, Elen(stefan)) bara trycker in det i hennes mun.;)

2015-03-27 / 11:07:16
Postat av: Evve

Elena kommer ta det frivilligt när hon får veta att Jo är gravid, för då inser hon var hon kommer missa!

2015-03-28 / 14:33:19 / URL: http://vackervildblomma.blogspot.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: