2015-06-28 | 10:29:00 | Kategori: Frågestund

Frågestund

Blir det en till säsong? Ja, det kommer minst en säsong till. Säsong 7.

 

Vilket datum kommer nästa säsong ut? Den 8 oktober detta år beräknas säsong 7 att börja sändas i Amerika.

 

Tror ni att säsong 7 är sista säsongen?

Anna: Jag hoppas lite på det... Eftersom att Elena nu är borta så tycker jag det ska börja tänka på ett avslut, hur jobbigt det än kommer att bli att säga adjö till serien.

Emelie: Ja, jag tror faktiskt att serien tyvärr kommer tappa alltmer tittare nu utan Nina.

 

Vad kommer nästa säsong handla om? Den enda information vi har är egentligen från sista avsnittet i säsong 6, då vi fick en liten sneak peek. Men vi kan inte svara på vad exakt säsongen kommer handla om, vi får helt enkelt vänta och se. Jag tror att det kommer handla mycket om att beskydd Elenas kropp, som vampyrer vill åt (pga botemedlet). Vi kommer nog få reda på vad som hänt med Mystic Falls, hur relationen mellan Stefan och Caroline ser ut osv.

 

Hur många år har gått när nästa säsong börjarar? Det vet tyvärr ingen ännu, men vi skulle gissa på ett antal år.

 

Är Kai borta för gott nu? Chris Wood, killen som spelar Kai, har skrivit kontrakt för säsong 7. Så enligt våra spekulationer, och eftersom han varit så populär hos tittare, tror vi inte att Kai är borta för gott.  

 

Kommer Nina vara med i säsong 7? Hon har inte skrivit kontrakt för säsong 7, och eftersom hon själv sagt att hon lämnat serien tror vi inte att hon kommer närvara i säsongen. Men dock sägs det att hon kommer tillbaka lagom till seriens avslut.

 

Är Nina och Chris tillsammans? Det har umgåtts en hel del på sidan av serien, men det finns ingen information om att de skulle vara ett par. Men vi kan båda instämma att de skulle vara ett gulligt par om så var fallet.

 

Vilka är det som inte blir med i säsong 7? Nina Dobrev och Michael Trevino, kan vi säga helt säkert, har lämnat serien. Men Steven R McQueen, vet vi inte säkert. Han har tidigare sagt inför säsong 6 att han skulle medverka i avsnitt som är lite självklara, som Elenas "begravning" mm. Men när det gäller säsong 7 har vi ingen aning.

 

Hur många mer säsonger kommer de ut allt som allt? Det finns inget säkert svar på det. Men Julie Plec har sagt "So, so far so good, you know. We'll see how long we can stay, doing it well. We'll make sure that we don't start sucking."  Så det låter som att de kommer fortsätt så länge det går bra för serien.

 

Vet ni om Nina kommer vara med i någon till serie eller film? Hon har medverkat i filmen "The Final Girls" som hade premiär i USA i mars. Men annat än den filmen vet vi faktiskt inte, på hennes instagram ser det ut som hon tar igen tiden hon kanske spenderat på skådespelandet för att resa och vara med sina vänner.

 

Vad kommer Nina göra nu i sitt liv, vad kommer hon jobba med? Vi har ingen aning, som vi skrev ovan ser det ut som hon umgås med sina vänner, sin katt och familj. Tar det lite lugnt. Men skådespeleri är hennes yrke, och vi är övertygade om att hon kommer lyckas bra på den fronten i framtiden.

 

Har Nina tagit en paus med skådespeleriet? Det är inget vi kan svara på till 100% men det ser ut som hon tagit en liten paus.

 

Tror ni att Elena kommer vakna i slutet?
Anna: Jag har tänkt mycket på det och jag hoppas verkligen att det är så. Jag hoppas att vi får vara med när hon vaknar, att Nina Dobrev ställer upp sista avsnittet i sista säsongen någonsin. Då Elena Gilbert slutligen vaknar till liv och sen slutar allt och vi kan bara gissa om framtiden som väntar henne.
 
Emelie: Ja absolut! Det ryktas ju om att Nina kommer tillbaka för det sista avsnittet någonsin (tror Julie Plec bekräftat detta i en intervju tidigare i år).
 

Tror ni att många kommer fortsätta titta nu när Nina, Steven och Michael lämnat?

Anna: Jag tror många är intresserade av hur serien kommer fortsätta nu när speciellt Nina är borta, huvudrollen liksom. Sen tror jag många kommer vägra att kolla för så många "större" karaktärers kapitel avslutas...  

Emelie: Ja, jag tror att de trognaste fansen kommer fortsätta kolla oavsett vad som händer. Men kan absolut tänka mig att en del tittare går förlorade i samband med dessa karaktär-avhopp.

 

Kommer ni sakna Kai?

Anna: Jag tror ju inte riktigt Kai är borta ;) Men eftersom han orsaka så mycket tråkigheter nu på senare tiden, har jag mest varit förbannad på honom. Men gillade verkligen när han började mjukna lite och gillar hans humor. Han kryddar serien och skulle nog sakna honom om han lämna serien för gott.

Emelie: Hade du frågat mig i mitten av senaste säsongen hade jag sagt "JA!", men nu tycker jag att hans idiotiska mordkupper börjar bli lite dryga.

 

Tror ni att vi får se Klaroline?

Anna: Jag tror chansen är väldigt, väldigt liten. Men vi ska aldrig säga aldrig.

Emelie: Nej, tror att det är Steroline som är det nya it-paret.

 

Tror ni det blir Bonnie och Damon nu och vad tycker ni i så fall om det?

Anna: Har alltid tjatat lite om det med mina vänner, hur roligt det skulle vara om de fick en fling, men det var speciellt då jag kände att Elena skulle hitta tillbaka till Stefan igen. Men nu när Elena inte är med längre, och Bonnie och Damon kommit varandra väldigt nära... tror chansen är stor.

Emelie: Jag är nästan övertygad om att Elena är den enda tjejen i Damons ögon, och jag tror att relationen mellan honom och Bonnie kommer hållas på en vänskaplig nivå.

 

Om ni fick bestämma, vad tycker ni ska hända framöver för att serien ska bli bättre? (vilka ska vara par och hur ska handlingen gå)

Anna: Jag hoppas det börjar runda av, inte så många nya problem utan att de löser de som finns nu och att det endast är drygt två stora problem i säsong 7. För många problem blir allt för rörigt, man hänger knappt med. Vet inte riktigt vad jag vill, men hoppas nästan på att det är sista säsongen. Och om det är det hoppas jag att serien slutar, hur hemskt det än låter och även fast mitt hjärta skulle gå i tusen bitar...att Elena vaknar upp, men både bröderna har dött. De dog tillsammans, de kämpade för varandra, för kvinnan de båda älska, för att sedan dö tillsammans. Skulle vara hemskt men samtidigt vackert. De skulle betvinga Elena att glömma, eller kanske bara att gå vidare. Bröderna skulle vara ett minne blott och Elena skulle få leva livet hon innerst inne vill. Familj, hus och läkaryrke. Nej usch, nu var det för tungt. När det kommer till par hoppas jag på att Caroline hittar någon, som inte är Stefan. Vill verkligen att han endast ska älska och vara förälskad i Elena och endast Elena, för det var Epic.

Emelie:

 

Tror ni att Nina Dobrev kommer tillbaka i säsongs finalen i säsong 7?

Anna: Ja om säsong 7 är den sista säsongen.

Emelie: Om säsong 7 är den sista, så ja!

 

Vad tror ni kommer hända i säsongen nu när Elena är borta?

Anna: Tror inte Damon, Stefan, Caroline, Bonnie, Matt, Alaric och Jeremy lyssnat på Elenas råd. Tror de gjort precis tvärtom, de har nog inte levt ett lyckligt liv sen hon föll i sömn. Som de såg ut i slutet på sista avsnittet för säsong 6 verkar Mystic Falls gått i konkurs. Tror "gänget" plundrat staden för att de inte litar på att någon ska vilja ta botemedlet, det vill säga Elena. Så tror säsongen kommer kretsa mycket kring det, samt följa Caroline och Stefans relation och få se hur karaktärerna utvecklas nu när deras stadiga pelare, Elena, är borta.

Emelie: Jag tror det fortfarande kommer handla om Elena, eller i alla fall hennes kropp, och att beskydda den. Tror de kommer vallfärda massa vampyrer för att få tag på botemedlet. Sen kommer vi nog få följa Salvatorebröderna med allt vad det innebär med relationer och så vidare. Matts kamp mot allt övernaturligt, känns som att han blivit allt mer hatisk. Sen hoppas jag att vi får reda på vad som hänt i Mystic Falls.

 

Tror ni det kommer en ny karaktär i säsong 7?

Anna: Det tror jag absolut.

Emelie: Ja, det dyker nog upp någon ny. Information av det kommer nog att dyka upp snart.

 

Favorit säsong av The Vampire Diaries?

Anna: Säsong 3, så mycket spänning mellan alla karaktärer. Vi fick se så många nya sidor bland våra huvudkaraktärer och kärlek sats på spel. Älskar säsong 3.

Emelie: Säsong 2 och 3. Känns som att de hade bäst story och spännande relationer.

 

Favorit karaktär? Både tjej och kille

Anna: "I love Stefan, it always gonna be Stefan". Sen står det mellan Elena och Caroline.

Emelie: Elena/Katherine (kan inte välja en) och Damon.

 

Drömscenario för säsong 7?

Anna: Att ingen lyssnat på Elenas "order" angående hur hon vill att de ska leva sina liv nu när hon är borta. Allt spårar i staden och det kommer någon super skurk, eller kanske ett gäng. TVD gänget mot ett annat gäng... skulle vara intressant. Caroline hittar någon annan underbar kille, som vi tittare kommer älska. Stefan erkänner att han älskar Elena fortfarande. I sista avsnittet får vi följa en svår strid, bröderna går ihop men förlorar fighten. Elena vaknar slutligen upp till en stad utan de två män hon älskat så djupt och allt är väldigt tragiskt, hemskt men starkt och bra.

Emelie: Att den inte spårar ur totalt. Att det kommer några elakingar som försöker hitta Elena (vilket skulle göra att Elena känns närvarande på ett sätt). Att vi får följa Damons sorg och att det blir en riktig kärleksrelation mellan Stefan och Caroline. Sist av allt skulle jag vilja att Elena vaknar upp och att serien avslutas på ett episkt sätt. OBS! Vi vet inte ännu om detta är den sista säsongen, men jag skulle nästan vilja att säcken knöts ihop snart... Jag älskar TVD, och det är en stor del av mitt liv, men utan Elena kommer det aldrig bli detsamma.

Postat av: Anonym

Men de finns season 7 på dreamfilm men kommer season 8?

2016-01-02 / 19:23:42
Postat av: Anonym

Men de finns season 7 på dreamfilm men kommer season 8?

2016-01-02 / 19:25:43
Postat av: Thea

Kommer Stefan tillbaka efter att ha varit med Klaus i säsong 3?

2016-02-22 / 20:04:29
Postat av: Anonym

Att Annabelle kommer tillbaka, vet inte hur men jag vill att hon ska vara med!🙏🏼

2016-02-24 / 07:51:54
Postat av: Anonym

Hej jag undrar liken kanal vampire diaries går på skulle så gärna vilja se alla säsonger farm till säsong 7 börja.snälla skriv vart man kan se dom nånstans

Svar: Hej! Du kan se alla säsonger på Dreamfilm.se :)

/ Vampire Diaries Blog
Vampire Diaries Blog

2016-09-08 / 05:24:47
Postat av: Anonym

Vem dog i ritualen när Klaus skulle bli en hybrid

Svar: Jenna, Elena & Jeremys moster.
/VampireDiariesBlog, Anna
Vampire Diaries Blog

2018-01-14 / 20:29:18
Postat av: Anonym

Vem dog i ritualen när Klaus skulle bli en hybrid

2018-01-14 / 20:29:18
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: