2015-01-25 | 21:59:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "Woke up with a Monster" 6x11

 Anna: Kai... har blandade känslor för den killen. Ena sekunden sitter jag och skrattar åt hans "skämt" andra sekunden svär jag åt honom. Tyckte det var spännande att han tog Elena, länge sedan hon ändå blev tagen på det viset. Instängd i skolmiljö, var det bara jag som tänkte på när Klaus kom till staden och skapa kaos på high school? Men Elenas lilla squad kom ganska snabbt till räddning och nu har de tagit Kai till fånga, men kan de verkligen göra det? det är min lilla fråga inför nästa avsnitt. Nu till det fina, Caroline. Mår verkligen dåligt över hela den situationen, vi kan inte ha Mystic Falls utan vår sheriff? Utan Liz... Visste att det inte skulle gå att bota cancer med vampyrblod, kände som Stefan, det var för enkelt. Så ska bli spännande att se hur det löser det här. Detta avsnitt bjöd en hel del på Steroline, fina scener dessutom. Tycker om att det hittat tillbaka till varandra, men vill fortfarande att de endast ska vara vänner, även om det verkligen förtjänar varandra. Och Luke tog Liv för hon försökte hjälpa Joe och Tyler blev upprörd. Nej trött på den skaran, tycker alla de 4 kan åka iväg ett tag. Vi behåller Kai, arrivederci! Något mer jag är trött på är Elena och Mr. Damon Salvatore. För det första, alltså de allra första scenerna med dem tillsammans var spännande även jag kände lite pirr i magen, men nu? Känner att det har blivit för mycket gå ifrån, gå tillbaka. Dags att bestämma sig Elena! Nej längtar tills näst avsnitt, måste erkänna att jag var lite besviken på detta avsnitt med tanke på att vi väntat så länge på det, men avsnitt 6x11 gav oss också många fina scener. 
 
Emelie: Ja hörrni, vad ska hända med Liz Forbes? Det är den fråga som cirkulerar i mitt huvud just nu! Kommer hon också att dö precis som mannen på sjukhuset som Caroline hjälpte? Och vad händer mellan Stefan och Caroline? Det verkar som att Stefan ser på henne med andra ögon nu. Dock verkar Caroline sakta men säkert komma över honom. Hela den där scenen på trappen förändrade min syn på dom. Hold your horses - men jag börjar nästan shippa dom! Längtar efter en Steroline-kyss så vi får känna på hur det känns. Lite kärleksspänning i Mystic Falls kan vi väl aldrig få för mycket av? Damon och Elena kommer allt närmre varandra igen, vilket jag till viss del tycker om, MEN jag vill inte att de ska vara som det är nu. Att Elena inte minns något från deras underbara love story. Hon måste minnas! Och Bonnie måste komma tillbaka! BTW... Sleep tight Kai! (Hur länge de nu varar...)
 
Andrea, läsare: Jag hade jätte höga förväntningar på detta avsnittet. Så jag blev besviken när det inte var så bra jag väntade på ett stort OMG moment. Jag känner allt är omkring Joe, Kai och deras familj när dom borde hämta hem Bonnie. Liv, Luke och Tyler kan bara gå och dö jag skulle inte bry mig. Liv och Tyler är anledning att inte Bonnie är tillbaks. Jag älskade Enzo i börjar men nu det senaste är jag ganska trött på han och han känns inte så meningsfull (men vem vet). Enzo och Stefan grejen är jag så över nu.  Jag gillar inte det med Liz och hur Caroline ska rädda henne om Liz dör så tycker jag att Caroline ska flytta till New Orleans. Det slutet med han som Caroline trodde att hon hade räddat var creppy. Caroline och Stefan älskar dom så mycket men inte som par vill att dom ska vara vänner det behövs ett par som bara är vänner. Det bästa med avsnittet var lätt Kai. Kai, jag gillar alltid en ond badboy och han ger spänning man vet inte vad han kommer att göra. Har saknat en bra skurk sen Klaus. Jag tycket att Kai kommer men roliga elaka kommentarer och Chirs Wood är så söt. Det ända dom borde fokusera på är att få tillbaka Bonnie men dom fokuserar bara på "mergen" mellan Kai och Joe eller Luke och Liv (hoppas Luke vinner). Det skulle vara så coolt om Klaus kom in i något avsnitt och mött Kai och ett Klaroline moment. Något som är dåligt för dom som tittar på The Originals så borde det vara mer kopplingar som samtal eller något för dom skulle kunna hjälpa varandra.
Postat av: Emma

Jag har så svårt att förstå varför så många människor inte vill se Stefan och Caroline tillsammans som ett par. Jag är en av dem människor som inte ens kan se i min vildaste fantasi hur Caroline och Klaus skulle vara bra tillsammans ?!
Jag vill se Stefan och Caroline tillsammans! Jag menar vad är egentligen bättre än att bli förälskad i sin bästa vän? Dem har alltid funnits där för varandra, både Caroline och Stefan är så värda varandra. Caroline är den där spralliga Alltid glada tjejen som alltid ställer upp för Alla. Hon är helt genomgod! Stefan är en person som alltid är lite små bekymrad och funderar alltid på nåt, men även han är den där personen som alltid finns för alla andra!
Caroline är alltid den som får Stefan att le? Hon lyckas verkligen jämt med Att få honom glad och inte tänka så himla mycket!
Stefan är alltid den som får Caroline ner på jorden och han ser alltid efter Caroline i alla situationer.
Jag förstår Att folk inte vill äventyra deras relation för den är fin, det är enligt mig den finaste relationen som vampire diaries har. Men helt ärligt? Dem förtjänar varandra? Vilka är vi att försöka hålla isär dem? Vem vet? Relationen kanske bara blir 100% bättre?
Jag älskar tanken på steroline, två bästa vänner som finner varandra!! :)
Det är mina tankar och åsikter !! GE DEM EN CHANS !! :)
Tack för en toppen blogg!!

Svar: Håller med dig, älskar både Stefan & Caroline dom är ju båda mina favorit karaktärer och dom förtjänar varandra till tusen. MEN jag tycker så mycket om bästa kompis relationen, tycker att alla är tillsammans så vänskap mellan en kille & tjej är lite ice breaking. Därför jag tycker som jag gör :) Tack så mycket för din åsikt & för att du tycker om bloggen! :D kram Anna
Vampire Diaries Blog

2015-01-26 / 00:00:27
Postat av: Lisa

Tycker serien börjar haverera :( Bara det att Delenas relation alltid är i centrum (samma sak heeela tiden) och att inte Stefan haft någon riktig relation med någon tjej sen Elena är ju katastrof! Torrt. Känns som att serien glömt att utveckla en bra story om Stefan som är en av de viktigaste huvudpersonerna. Och nu ska det bli Steroline? Känns både för sent och för påtvingat.. Live och Luke = Ointressanta och har varit superlänge. Älskar dock Kai, men antar att det kommer plana ut med tiden också om det bara är samma handling fortsättningsvis :P Tyvärr går det REJÄLT utför för VD!

2015-01-26 / 00:35:07
Postat av: Anonym

varför så negativa?

Svar: Det är bara våra åsikter kring serien, både ros & ris! :) / Anna
Vampire Diaries Blog

2015-01-26 / 09:35:45
Postat av: Sonny

Usch jag bara hatar Kai, han bara förstör allting! Sen så väntar jag ihärdigt på att Damon och Elena ska bli ett par igen, dom var så bra tillsammans och att Elena på något vis får alla deras fina minnen tillbaka. Det ÄR Elena och Damon forever och de flesta som ser denna serie går ju bara och väntar på det så dom borde sätta igång snart innan dom tappar fler :-P

2015-01-28 / 03:53:38
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: