2015-01-01 | 16:12:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter på TVD-par

Som ni vet bad vi om era åsikter angående brist på insperation till "vinter-inläggen". Och något som var väldigt efterfrågat var våra åsikter. Våra åsikter på säsongen som varit, våra åsikter på karaktärerna och våra åsikter när det kommer till paren i Mysitc Falls. Så vi tänkte varför inte?. Så vi börjar året med våra åsikter på några utav de många paren i The Vampire Diaries.
Vilka par shippar vi egentligen och vad tycker vi egentligen om dem? 
 
 
Stelena - Stefan + Elena 
 
Anna: Detta är mitt absoluta favoritpar genom tiderna. Även om det inte är så aktuellt och om jag ska vara ärlig så tror jag aldrig att det kommer bli det igen heller... Men de hade allt, romantiken, humorn, den sarkastiska humor, gemenskapen, spänningen, värmen, glädjen, det sårbara, avundsjukan, det ledsamma, det fina, ja, jag kan hålla på hela natten. De hade allt, enligt min åsikt. Jag skulle kunna prata om detta par i evighet och jag kommer alltid att stå upp för detta paret. Om det kommer någon och argumenterar emot är jag snabb med ett svar. Detta par är mitt absoluta absoluta favorit par av alla serier jag sätt och även om jag är så ledsen över att deras kapitel troligen har tagit slut, tror jag inte heller att det skulle gå att fortsätta skriva på. Stelena är och kommer nog att förbli ett avslutat kapitel. Men de lever kvar i mig och alla andra som shippar detta par ♥ 
 
Emelie: Detta var ju det första paret man shippade, så klart att det ligger en varmt om hjärtat. Dom var så himla fina tillsammans, och de var så kära och söta. Det var en viktig tid för dem båda. Både Stefan och Elena fick uppleva äkta kärlek för kanske första gången i sitt liv. En kärlek till en annan människa som inte var manipulerad eller byggde på vänskap. Men sen hände det en del grejer i serien. Elena blev vampyr och förändrade en del personlighetsdrag, vilket gör att jag idag shippar henne med Damon.
 
 
Delena- Damon + Elena
 
Anna: Detta paret hade jag så svårt för till en början. Jag gillade dem inte alls och jag började inte gilla dem heller förens i slutet av säsong 5. Det var då jag insåg att Stelena var över. Jag störde mig på allt som Damon och Elena gjorde tillsammans, även det jätte fina stunderna. För att jag var så sur över att Stelena bröt upp över just Delena. Men om jag ska vara helt ärlig, så har jag innerst inne alltid gillat detta paret. Men inte vågat erkänna det för mig själv, töntigt jag vet, haha! Något jag tycker är konstigt är att jag alltid faller för "the bad guy" i serier och jag shippar alltid huvudrollen med "the bad guy", men inte i denna serien. Jag har faktiskt tänk på detta ganska mycket, att jag egentligen rent tekniskt borde shippa Delena, men jag antar att Stelena is to good to be true. Men jag är dock väldigt trött på att det alltid ska stå någonting emellan dem, lite uttjatat. 
 
Emelie: I början var jag inget fan, om jag ska vara ärlig. Jag tyckte helt enkelt att Elena och Stefan var en bättre matchning. Självklart ville jag ju att Damon skulle vara lycklig, men det var kluvet. Sen kom kyssen i Denver. Ni vet den på motellet? Den förändrade min åsikt direkt och jag kände verkligen hur bra dom passade ihop! Det var nytt, spännande och passionerat. Och därefter shippade jag dom till hundra procent. Nu när Elena är vampyr och annorlunda mot sitt mänskliga jag, är dom ett ännu bättre par och jag skulle inte kunna tänka mig en relation mellan Stelana i dagens läge. ♥ 
 
 
Steroline - Stefan + Caroline 
 
Anna: Detta par shippar jag inte alls. Inte någon procent av mitt TVD-hjärta shippar detta par. Jag älskar både Stefan och Caroline, det är de två karaktärerna jag gillar mest i TVD men jag vill absolut inte att de ska bli tillsammans. Tycker att deras vänskapsrelation är mycket finare än deras romantiska relation. Jag vill inte att alla personer i Vampire Diaries ska ha varit tillsammans med alla, tycker att vissa endast ska förbli vänner. Shippar Caroline mer med Enzo och Klaus och jag tycker att Julie ska hålla tassarna borta från den fina vänskapen Stefan och Caroline har. 
 
Emelie: Det här är ett par som jag inte vet vad jag ska tycka om. Jag vet inte, men skulle det inte vara lite konstigt med en het kärleksscen mellan Stefan och Caroline? Dom skulle lika gärna kunna vara syskon i mina ögon. Eller ett kompispar, precis som de är i nuläget. Men det skulle ändå vara kul med något som rörde om i grytan, och dom verkar ju göra varandra lyckliga (när dom väl är sams) så vem är jag att stoppa det? Dock tycker inte jag att Stefan verkar vara på samma plan som Caroline. 
 
 
Beremy - Jeremy + Bonnie 
 
Anna: Detta par shippar jag! Tycker de är fina ihop och de behöver varandra. Men dessvärre får de nästan aldrig vara tillsammans. Är inte den ena borta är den andra det. Är det något par som har utsatts för prövning så är det detta par. Båda har de dött ifrån varandra och kommit tillbaka...några gånger, och det har varit tjafs och lögner, gamla flickvänner och ja allt på kartan så att säga. Men ändå är det fortfarande så kära i varandra. Om det är något par som förtjänar att vara tillsammans och som förtjänar lugn och ro så är det Beremy!  
 
Emelie: Bonnie och Jeremy är så fina tillsammans! Kan inte tänka mig nån av dem med någon annan partner. Det känns som att dem var så ensamma mitt i allt kaos, men hittade varandra! Hoppas verkligen att Bonnie kommer tillbaka snart och gör Jeremy glad igen! Han är så annorlunda och vilsen just nu!  
 
 
Carenzo - Caroline + Enzo 
 
Anna: Det hetaste paret på marknaden just nu, om ni frågar mig. Detta par shippar jag nå enormt. Carenzo tar plats nummer ett på 'hetaste ship-par just nu'. Även om Enzo försöker att utplåna karln min (Stefan Salvatore) så diggar jag honom, och jag tror att han och Caroline, som haft sina stunder, är perfekta för varandra. Även om paret är lite nerkylt just nu så tror jag absolut att gnistan kommer tillbaka. Skulle detta paret lyckas, garanterar jag att de kommer bli ett par för alla tittare att tycka om och shippa. Båda två är olyckligt kära och de båda förtjänar lycka och kärlek som jag tror att de kan hitta hos varandra. Humor, het romantik, lycka och bråk kan vi pricka av för detta paret och det ser jag gärna lite mer av det i TV-rutan. 
 
Emelie: JA! Det är något med Caroline och britter som är intressant och extremt shippvänligt! Bad Boy och Girl Next Door är en grymt spännande kombination. Jag hoppas dom kan finna varandra, för bådas skull. Jag tror Caroline behöver ha en sådan relation för att bli lite mer tuff och Enzo skulle behöva lite kärlek och någon att beskydda för att mjukna lite. LITE. Inte allt för mycket.
 
 
Liver - Tyler + Liv  
 
Anna: Har inte så mycket att säga om detta paret. Känner att de kan väl vara tillsammans om de nu känner för det. Tycker att dem inte direkt tillför någonting till serien, är inte ett något direkt stort fan utav varken Tyler eller Liv. Tyckte det var mer roligt att följa Caroline och Tyler än Tyler och Liv det känns som att deras relation saknar något kan inte riktigt sätta ord på vad. 
 
Emelie: Jag har inga större "känslor" för varken Tyler eller Liv, så om dom är tillsammans eller inte bryr jag mig inte så mycket om. Dom passar väl ganska bra ihop och tillför det bästa hos varandra, så dom är väl en ganska bra match. Förut shippade jag Tyler jättestarkt med Caroline, men nu har de känslorna dött ut. #Carenzo!
 
 
Jolaric - Jo + Alaric 
 
Anna: Detta paret tror jag kan hålla livet ut om nu Jo överlever. Alaric och Jo känns bra för varandra, känns som att det kan tillföra lycka och kärlek hos varann. Något jag tycker Alaric förtjänar!
 
Emelie: Tycker dom är ganska söta tillsammans, och dom får gärna vara ett par för min del! Dom behöver nog båda två en trygg punkt i livet, vilket jag tror dom finner hos varandra. Kanske kan dom bilda familj snart? Om Jo nu överlever... Det skulle vara ganska kul!
 
 
Klaroline - Klaus + Caroline
 
Anna: Ett par jag också hade svårt för till en början men som jag nu är helt såld på. Älskar Caroline och Klaus tillsammans och ja hoppas att det tillslut också blir dem. Vet inte riktigt vad jag ska skriva förutom att det var så roligt att betrakta Klaus när han var med Caroline, att få se hur han förändrades och sådant. Favorit paret efter Stelena, utan tvekan. 
 
Emelie: Som sagt, jag var en Forwood shipper till 100% men jag tyckte ändå att dom var ganska söta och började shippa dom mer och mer på slutet. Nu när Klaus är borta och verkar vara det för gott så tänker jag inte så mycket på dom just nu.
 
 


Skriva gärna vad ni tycker om paren ovan och kanske om något annat par vi glömde nämna och som ni gillar extra mycket i The Vampire Diaries. Vi älskar att läsa era åsikter också! 
Postat av: Karin

Haha tycker själv att Caroline och Stefan passasr super tillsammans, de skulle vara det perfekta paret ju! Shippar inte alls Enzo och Caroline, usch!! :P

2015-01-01 / 18:28:18
Postat av: A

Jag shippar Delena och Carenzo mest. Det känns bara som om dom är dom bästa paren och älskar dom båda.Jag tycker som du Anna om steroline. Dom kan Julie låta vara! Tycker det är kul med dessa inlägg!

Svar: Vad bra att du tycker det, mer kommer det bli i framtiden! :) / Anna
Vampire Diaries Blog

2015-01-01 / 19:07:14
Postat av: Therese

Jag tycker det hade varit roligt att veta vad ni tyckte om Rebekah och Matt som par när de var "tillsammans" :)

2015-01-01 / 21:10:09
Postat av: Moa ♥

Jag gillar mest DELENA!! även om de inte är super aktiva just nu. Sedan kommer Klaroline och Carenzo. Jag har aldrig gillat Beremy och det har alltid kommit någon mellan dem bryr jag mig inte riktigt om. Ja, de typ ""förtjänar" varandra men jag har aldrig typ gillat att Elenas bästa kompis och hennes lillebror är ett par.

BTW
(NO HATE) Anna det stavas väl i "Känner att de kan väll (väl) vara tillsammans och (om) (det stod också fel här) de nu känner för det."
Och till båda deras Shipname är inte tyliv utan det är Liver.
Annars har ni tp världens bästa blog om TVD och jag älskar att kolla på vad ni har lagt upp!

Svar: Oj ja ibland blir det lite små fel, ska ändra. Tack för du var uppmärksam, hehe! / Anna
Vampire Diaries Blog

2015-01-01 / 21:49:55
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: