2015-02-21 | 19:31:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "Let Her Go" 6x15

Detta inlägg innehåller SPOILERS för dig som ej sett avsnitt 6x15!
 
 Anna: Detta avsnitt var riktigt bra. Älskade att nästan alla medverkade, Caroline, Elena, Damon, Stefan, Matt, Tyler, Bonnie, Alaric, Kai och Joe. Saknar tiden då alla höll ihop och umgicks. Mycket känslor i detta avsnitt, starka känslor. Begravningen var väldigt fin och älskade att Caroline sjung. Damon fick bearbeta gamla känslor med nya och fick chansen att göra om och göra rätt. Han fick chansen att säga adjö och inte bara för hans egen skull utan för alla andras skull också. Stefan var osäker på kyssen, vilket faktiskt gladde mig. Det hade känts så konstigt om de hade känts alldeles rätt och att de pang bom skulle bli ett par. För innerst inne vill jag faktiskt att han fortfarande endast ska älska Elena oavsett vad, hur hemskt det än skulle vara för Stefan att vara olycklig hela livet, skulle det vara så epic. Men Stefan upptäckte att det visst var känslor han kände och att han ville försöka med Caroline. MEN, det var för sent. Detta tog jätte mycket på mig, hur spännande det än kanske blir vill jag inte ha en bad-ass Caroline. Ville inte att hon skulle slå av känslorna. Och när Stefan kom inspringandes genom dörren och hittade Elena medvetslös på mattan förstod vi alla, det var för sent. Vi får helt enkelt se hur detta ut artar sig. Något mer som berörde mig var att Bonnie äntligen lyckades komma hem, och det vackraste var att den första som mötte henne var Damon. Det var han hon ville träffa först, som hon längtat efter mest och det gladde mig så mycket. Älskar deras vänskap, älskar att det blivit en sådan vacker vänskap. Men något mer att tillägga där, Mamma Salvatore kom på besök och jag tror att hon följde med Bonnie ”hem”. Mamma Salvatore återförenas med sina två söner? Ska bli intressant att se den återträffen. Och nu slutligen, Alaric och Joe ska bli föräldrar, de väntar barn. Detta gladde mig, det visar verkligen att karkatärerna blir äldre och vi alla vet att Alaric kommer blir en fantastisk pappa. Väntar med spänning in för det kommande avsnittet!! Ps. Vet inte varför jag skriver noveller hela tiden, haha. Ds.
 
Emelie: När detta avsnitt tog slut tänkte jag verkligen "jag måste se nästa avsnitt nu" och det var länge sen jag kände så. Vad kommer hända med Caroline? Nu när Stefan äntligen insett att han faktiskt älskar henne och behöver henne i sitt liv, så är det försent? Nu kommer hon inte ha kvar sina känslor för honom och allt kommer bli kaos. Hon kommer förmodligen inte bli glad att se Bonnie heller. Åh Bonnie!!! Äntligen är hon tillbaka. Älskade hennes reunion med Damon, dom är ju så söta. Förmodligen går även Damon och Stefans mamma runt i Mystic Falls nu också, som vi förhoppningsvis kommer få veta mer om nästa vecka. Och Jo är gravid, och friad till - gud va kul för Alaric! Han kommer bli världens bästa pappa och man! Om det är något jag ska klaga på om detta avsnitt så är det tillbakablickarna till Stefan och Damons ungdom/barndom. Den ålderskillnaden.... Seriöst? Det skulle skilja typ 5 år på dom, och kom igen, sådär ser inte en femtonåring ut haha! Fin begravning, fina tal, fin sång, fin musik, spännande, sorgligt osv osv. Kan inte vänta på nästa avsnitt! Tyvärr måste vi vänta några veckor, pga uppehåll. Det blir en stark 4! 
 
Kommentera gärna era åsikter och/eller vilket betyg ni ger!
Postat av: Anonym

Jag älskade tillbakablickarna med Damon och Stefan:)

2015-02-21 / 22:48:27
Postat av: Sandra

Jag kände bara - Äntligen! Nu verkar det hända något och jag hoppas det blir helt galet så att jag kan börja längta efter varje avsnitt igen! Det har varit segt alldeles för länge nu.

Svar: Ja nu börjar vampire diaries ta fart igen, det gillar vi också! :)
Vampire Diaries Blog

2015-02-22 / 11:33:21
Postat av: josefin

Hej!
Kan ni snälla byta ut min Justin blogg till min Ariana blogg? Bloggar inte på Justin bloggen längre. Ni svarar inte heller på mail :(

Tack.

Svar: Hej, förlåt för att vi inte svarat förens nu! Men vi ska fixa det idag! :)
Vampire Diaries Blog

2015-02-22 / 17:49:36 / URL: http://arianagrandessweden.blogg.se
Postat av: Anonym

Är de inte 7 års skillnad mellan Damon o Stefan? Damon är väl 24 o stefan 17? Skulle mer se ut som att stefan var 10 o Damon 17

Svar: Det har aldrig riktigt bekräftats, men jag har fått för mig att Stefan är 17 och Damon är 22. Men du kan ha rätt! :)
Vampire Diaries Blog

2015-03-04 / 14:44:09
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: