2014-10-11 | 14:27:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "Yellow Ledbetter" 6x02

Detta inlägg innehåller SPOILERS för dig som ej sett avsnitt 6x02!
 Anna: Detta avsnittet var guld, så jäkla bra. Jag älskade Enzo's antré och sedan stunderna mellan han och Caroline genom avsnittet. Jag vill verkligen att de ska bli någon romans mellan dem. Stefan fick lite stryk där av Enzo, för att 1. Han gett upp hoppet om att hitta sin bror, 2.Gjorde Caroline ledsen (vilket jag tyckte var väldigt gulligt gjort av Enzo). Men nog om Stefan och mer om Delena. Väldigt fint med tillbakablickarna på Delena-scenerna genom avsnittet, speciellt sista födesedags scenen. Dock tyckte jag faktiskt det var bra att Elena slutligen "raderade" sina romantiska känslor för Damon, hur sorgligt det än var. Just för att jag tror att det kan krydda serien, kommer vi få se Delena bilda en romantisk realtion med varandra ännu engång, och kommer den vara hetare än förra gången. Eller, kommer något helt annat att ske? Känner för något nytt nu. Men nu till det stora frågetecknet, Bonnie & Damon lever alltså samma dag, 10 Maj 1994, om och om igen. Vad kan det betyda? Och vem är egentligen den tredje personen som fyllt i sista rutan på korsordet som bilda titelt på avsnittet "Yellow Ledbetter", är det någong ledtråd? Vill se nästa avsnitt, nu, nu, NU!
 
 
Emelie: HERREGUD VILKET BRA AVSNITT! Det bästa på mycket länge! Det jag älskade mest var alla Delena-tillbakablickar, och när hon berättade om första gången hon kände att hon älskade honom. Då kunde inte ens jag hålla mig från att gråta. Sen pang boooom så tyckte Elena att Damon är ett monster som inte gör annat än att döda folk, vilket inte var en så trevlig vändning. Hoppas verkligen att Alaric kan betvinga tillbaka minnena om nu Damon lyckas komma hem igen. Och på tal om Damon, vad fan är det som händer? Damon och Bonnie är i Mystic Falls och lever samma dag om och om igen. 10 maj 1994. Varför? Och någon mer verkar ju vara där. Korsordet var ifyllt och färdigt och varken Damon eller Bonnie hade gjort det. Meningen var "Yellow Ledbetter" vad kan det betyda? Kanske något dom kan få en ledtråd av? Aaaah blir tokig. Vill se avsnitt tre NU!!!
 
Skriv gärna vad tycker och vilket betyg ni ger avsnittet!
Postat av: Sanna

Håller med er och tycker avsnittet var riktigt spännande! Kan knappt hålla mig till nästa vecka, utan jag vill se avsnittet nu på en gång.

Funderar lite på om datumet som det fastnat på har någon speciell betydelse? Vad skedde egentligen den dagen på riktigt i fall man skulle spola tillbaka tiden när resten av gänget var med?

Kram Sanna

Svar: Ja, förmodligen har det datumet någon koppling till varför dom faktiskt är där! Elena, Caroline och dom andra var runt 2 år gamla vid den tiden, så det är verkligen ett mysterium...
Vampire Diaries Blog

2014-10-11 / 15:49:52 / URL: http://mammasvardag.se
Postat av: Lisa

Grymt avsnitt!! Åh vad jag önskar att alla var såhär bra.. påminde lite om gamla säsonger!

2014-10-11 / 22:28:36
Postat av: Helena

Vilket avsnitt!!! Så spännande. Nyfiken på vem mer som är med Damon och Bonnie.
Men vi kommer helt säkert få mer och mer ledtrådar!!!
Funderar också på Katrhine... Är hon verkligen helt borta? Kan det vara hon?

2014-10-12 / 21:23:12
Postat av: Förvirrad tvd tjej

Är det någon som vet vad yellow ledbetter betyder på svenska? Har sökt runt på internet men hittar inget.
/förvirrad tvd tjej

Svar: Hej! Jag har också sökt men hittar tyvärr inget speciellt förutom att det är en låt skriven av Pearl Jam :)
Vampire Diaries Blog

2014-10-13 / 12:11:23
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: