2014-10-04 | 16:04:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "I'll Remember" 6x01

Detta inlägg innehåller SPOILERS för dig som ej sett avsnitt 6x01!
 
Anna: Äntligen är TVD tillbaks, och det känns enormt bra. Älskade detta avsnitt och diggar "temat" på denna säsongen, deras vänskap och gemnskap står på spel. Kommer de gå ihop och strida tillsammans, föra att få tillbaka deras stad och för att få tillbaka Damon & Bonnie. Ska bli spännande att se. Gillar sättet Elena "sörjer" Damon på, lite olika från de förra sörjandena. Men, nu när hon tröttnade på hennes typ av "sörjande" och vill radera hennes kärlek för Damon, kommer hon då gå tillbaka till Stefan?! Ah, det är så många frågetecken och jag älskar det! Dock har jag börjat tröttna ganska rejält på denna Elena, saknar Elena vi hade från säsong 1-3, men vem vet hon kanske hittar tillbaks. Det känns väldigt bra att Alaric är tillbaka, någonting har fattas sen han dog och nu har det äntligen kommit tillbaks! Och fina Caroline som försöker dra ihop och gänget och kämpar för att få tillbaka Damon, Bonnie och hennes kära Mystic Falls. Man märker också hur mycket hon saknar Stefan, att det förmodligen finns lite mer än vänskap från hennes sida. Något jag inte gillade med detta avsnittet var Tyler och Liw, både dem två börjar gå mig lite på nerverna, speciellt Tyler och om de ska bilda ett par...nej jag vet inte riktigt. MEN nu till det stora frågetecknet och det jag nog gillade mest med avsnittet, slutet?. Till att börja med, Damon i en röd flanellskjorta, som står och steker pannkakor som ingenting, och sen serverade dem till Bonnie som satt vid matbordet. Dem såg ut som ett gift par, aah. Vart är dem någonstans?! Ska bli så extremt spännande och roligt att följa denna säsongen, mycket kommer nog att hända och det känns så jäkla bra att TVD är tillbaka igen! 
 
Emelie: Så himla underbart att få glo på TVD igen, eller vad säger ni? Det är väl den bästa fredagsunderhållningen denna jord har att erbjuda, hehe. Älskar att det är ett nytt tänk över denna säsong, inga vampyrer kan ta sig in i Mystic Falls som har varit en av de största ståndpunkterna i de tidigare säsongerna. Alla håller till på olika ställen och lever sina egna liv, typ. Det är lite sorgligt och jag hoppas verkligen att dom kan samlas snart. Typ flytta in i ett stort hus någonstans och försöka lista ut mysteriet med Bonnie och Damon. Elena har levt i förnekelse och vill nu glömma bort att hon överhuvudtaget älskade Damon, vilket jag tycker är helt absurt! Tänk om han lyckas komma tillbaka från "den andra sidan" eller vad man nu ska kalla det, och sen bryr hon sig inte ett skit. Den sorgen för Damon lär ju vara värre än döden själv. Och vart är dom egentligen? Pannkaksmys i röd-rutig skjorta? Vill se nästa avsnitt NU!
 
Kommentera gärna vad ni tycker och vilket betyg ni ger!
Postat av: Wilhelm

Slutet var inte schysst! Hoppas att det går att få tillbaka Elenas minnen om Damon ifall han skulle komma till liv!

2014-10-04 / 17:17:44 / URL: http://ungochgalen.se
Postat av: Jenny

Kan väll säga att jag hoppas hon glömmer bort Damon. För jag tycker hela tiden Elena och Stefan hör ihop. Dom är perfekta för varandra! Självklart har jag inget emot Damon men han kan ju vara tillsammans med Katherine eftersom hon liknar så mycket Elena.

Det vore perfekt isåfall, men som sagt detta är min åsikt, alla måste ju få ha åsikter :)

2014-10-04 / 17:45:55 / URL: http://jennnypettersson.blogg.se
Postat av: emma alam

Jag tyckte avsnittet va jätte bra men jag vill inte att Nina ska glömma bort om att hon va kär i Damon!

2014-10-04 / 17:53:56
Postat av: Anonym

Jag tycker det är lite konstigt när ni skriver "gamla elena"? Säsong tre var ca 3 år sen, såklart alla karaktärer förändras, men jag hör ingen säga "gamla stefam" t.ex?

2014-10-04 / 22:43:58
Postat av: Jennifer

Jag tycker det är lite konstigt när ni säger gamla Elena istället för bara Elena? Säsong 3 var ca tre år sen, såklart alla karaktärer förändras och växer upp, men det betyder inte att dom blir helt nya människor. Jag hör ingen säga "gamla Stefan" osv?

Svar: Nej det har du rätt i, men tycker det är lättare att förklara med "gamla Elena" och "nya Elena", även om det är självklart att karaktärerna förändras, betyder inte det att jag alltid tycker om förändringen :) / Anna
Vampire Diaries Blog

2014-10-04 / 22:45:24
Postat av: Lisa

Tycker avsnittet fick 3 av 5. Tycker serien började gå utför när Elena blev vampyr. Tycker inte att hennes minne med Damon ska raderas, för det kommer inte kännas lika äkta för oss tittare om hon tex blir kär i Stefan igen senare. Näe, tyvärr går det utför med alla genvägar dom tar och raderar minnen hit och dit, känner inte lika starkt för karaktärerna längre.. Saknar gamla mänskliga Elena, nu är hon så kaxig och översjälvsäker!

2014-10-05 / 13:08:55
Postat av: Emma

Fråga:
Hur kan Stefan vara utanför Mystic Falls?
Är man inte typ "inlåst" och om man går utanför gränsen så dör man....?

Bra inlägg!

Svar: Hej! Nej, de är tvärtom. Ingen vampyr eller annat övernaturligt kan vistas i Mystic Falls, det är då dom dör. Därför har alla lämnat staden :)
Vampire Diaries Blog

2014-10-10 / 18:12:12
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: