2014-11-08 | 19:27:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "The More You Ignore, The Closer I Get" 6x06

 Detta inlägg innehåller SPOILERS för dig som ej sett avsnitt 6x06!
 
Anna: Tyckte detta avsnittet var ett av de sämre faktiskt, Damon är tillbaka men det blev inte direkt något ståhej om det. Det tyckte jag var lite synd, var lixom som allt bara gick tillbaka till det vanliga. Dock tyckte jag avsnittet hade spänning, hoppade till några gånger och bet lita på naglarna när saker gick snett. Tillexempel när Damon, Enzo, Alaric och Stefan var nära döden. Speciellt Alaric, har nog aldrig varit så frustrerad på en människa som jag var på Jo när hon inte drog honom över "gränsen". Och Elenas ord, "I want my emotions back" gick inte i uppfyllelse då Alaric numera är människa tack vare och på grund av Jo. Jag ska vara ärlig och säga att jag fortfarande inte vill att Elena ska ta tillbaka sina känslor, då jag vill ha lite nytt. Tror det blir en mer epic lovestory om de hittar tillbaka till varandra även fast hon är compelled, än om hon bara skulle få tillbaka dem på ett silverfat. Det blir även roligare att följa då. Vi har även fått på papper att Caroline har känslor för Stefan, då hon faktiskt sa det till honom personligen. Men vill fortfarande inte att det ska bli något mellan dem, Caroline och Enzo ska det vara. Jag måste även nämna den fina och känsloladdade scenen då Damon ringde Bonnies telefonsvarare, bara för att få höra rösten på henne. Och att bero på det, tycker inte han ska ljuga om att hon inte var där med honom, förstår inte varför, tycker han snarare ska ta tag i kragen och försöka få tillbaka kvinna som hjälpte han hem. 
 
 
Emelie: Detta avsnitt gjorde mig riktigt frustrerad! Jag satt på helspänn hela tiden och ville bara hoppa in i rutan och ta sakerna i egna händer. Till exempel, varför kunde inte bara Jo lyssna på Alaric och hjälpa honom över gränsen. NEJ. Då ska hon försöka rädda honom på "vanligt" vis. Nu fungerade ju de i och för säg, men Elenas minne om Damon är ett nu ett minne blott. Eller? Vi fick en riktigt smart kommentar utav en läsare. Hon påminde oss om gången då Elijah betvingade Katherine att stanna kvar i graven, och när han sedan dog försvann alla compulsions. Därför borde de ju bli samma sak nu. Original-Alaric dog och därför borde alla tvång försvinna, eller hur? Men vi fick ju dock se Elena efter de att Alaric dog och hon verkade ju fortfarande vara betvingad, så ja, jag vet inte? Hon kanske bara behöver träffa honom igen för att "aktivera" känslorna eller något! Men återigen, säger promon något annat. Och jag har nog aldrig varit så besviken på serien som nu. Om Elena inte får tillbaks sina känslor för Damon... Då vet jag inte vad jag gör. Och även om hon skulle falla för honom på nytt, skulle de aldrig bli samma sak...
 
Postat av: Sandra

Jag håller verkligen med om att det här avsnittet var sjukt frustrerande! Det känns som att det är så många grejer som inte går ihop. Som du skrev så borde Elenas compulsion brytas när Alaric blev människa igen, Och kunde hon häxdoktorn helt plötsligt "rädda" en vampyr och göra honom till människa igen? Tidigare när alla letade efter "the cure" fanns det ju absolut inget annat botemedel i hela världen mot vampyrism. Elena beter sig inte alls som sig själv och känns så dryg liksom. och att Damon kom hem var ingen big deal för någon utom Stefan. Nu kommer allt kretsa kring att Elena ska få tillbaka sina minnen av Damon igen, det känns så uttjatat den här kärleksgrejen att dom aldrig bara kan få vara med varandra. Det finns ju så mycket annat spännande att fokusera på i serien, som den nya tjejens släktskap med Salvatore, Steroline och att få tillbaka Bonnie. Haha oj nu skrev jag typ en novell :P men jag börjar tröttna lite på att det aldrig går framåt..

2014-11-08 / 20:30:50
Postat av: Micaela

Anledningen till att Elenas tvång från Alaric inte försvann är för att manusförfattarna har blivit riktigt slarviga nu med serien. De har glömt bort den lilla detaljen. Trist!

2014-11-08 / 22:43:33 / URL: http://othgirl.blogg.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: