2014-05-09 | 22:25:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "Promised Land" 5x21

OBS! Detta inlägg innehåller SPOILERS för dig som ej sett avsnitt 5x21!!
 Anna: Ja vilket avsnitt, känner med ilska om jag ska vara ärlig. Hur tänkte Julie Plec? Hon valde att ta bort Stefan, min Stefan som seriöst får råka ut för allt. Jag förstår att det kanske var "dags" att någon skulle dö så det blir lite spänning och sorgligt, men då måste hon ju inte välja självaste Stefan!! Själva scenen när han dog var så sorglig, han drog lixom ut hjärtat på Stefan, hans fina varma hjärta. Nej tårarna spruta och mitt TVD-liv känns allmänt tragiskt just nu. Nu måste dom verkligen komma på ett sätt att ta tillbaka Stefan, och det ska ske fort. Tycker även väldigt synd om Bonnie, hon har alltid så himla mycket på axlarna, hur ska hon berätta det här för alla, först och främst att hon kommer dö och även alla andra på den andra sidan, vilket betyder inklusive Stefan. Nej nu vill jag se säsongs avslutningen på engång, och Stefan ska medverka i den.
 
 
Emelie: Ja herregud! Vart ska man börja? Vad är det som händer? Stefan är död. En av huvudkaraktärerna, som absolut aldrig skulle dö. Dock är jag nästan övertygad om att det bara är tillfälligt. Klart Bonnie kommer på hur dom ska rädda andra sidan, och då kommer Stefan komma tillbaka, tillsammans med Enzo! Jag börjar tröttna rejält på Liv, Luke och alla Travelers, så himla ovärda - kan ni dra tack och lämna Mystic Falls ifred? Ska bli så skönt när allt är över och när Stefan är tillbaks (ja, jag lever i oförnekelse och är övertygad om att han kommer tillbaks) och när Elena och Damon kan bestämma hu dom vill ha det i lugn och ro. Undrar även om Tyler kommer tillbaka? Vi får se... Det var ett väldigt känslosamt avsnitt, vilket jag älskar, men de får inte full pott just för att, ja... Stefan är död.
 
Joanna: Det här avsnittet är jävligt svårt att smälta... Vad hände precis!? Stefan kan inte vara död. Stefan får inte vara död! Det sista han fick uppleva var att stå och se på när hans själsfrände kysser hans brorsa och sen fightas och bli dödad av "Tyler". Och Car, hans kära vän är tvungen att se allt. Usch, vilket hemskt slut. Är så sjukt trött på alla travelers!!! Annat var det när Katherine eller Klaus var "Bad guys", för dem tyckte folk ändå om. Har inte hört en enda säga att de är TEAM TRAVELERS, men vet många (bl.a. Jag) som var/är Team Klaus. Och allt det här med "the other side" gör mig tokig. Det är så tråkigt och långdraget kan inte Bonnie bara lösa det snart, please!? Vad jag undrar mest just nu är; vad kommer säsongsavslutningen ha att erbjuda som slår en död av en av de 3 huvudpersonerna. Ännu en död? Eller en happy ending? Jag och ni  (förhoppningsvis) håller tummarna för en uppståndelse av Stefan... Och Enzo, hehe...
Postat av: Becca

Har ni slutat med läsarnas åsikter?

Svar: Ja, men vi kan göra det nu till säsongsfinalen! :)
Vampire Diaries Blog

2014-05-11 / 02:01:58
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: