2014-05-18 | 20:53:33 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "Home" 5x22 (Säsongsfinal)

OBS! Detta inlägg innehåller SPOILERS för dig som ej sett avsnitt 5x22!
 
GÅ INTE NER LÄNGRE OM DU INTE VILL HA SPOILERS!!
 Anna: Vad i helvete? Jag undrar en sak, hur tänker Julie Plec, Caroline Dires och Kevin Williamson? Man kan inte ta död på en huvudkaraktär, man kan inte ta död på Damon fucking Salvaore. Det är ingen TVD utan Damon, scenen var väldigt fin dock, när han och Bonnie tog varann i hand och både verkade ändå "redo" vilket kändes bra i mitt TVD-hjärta, Dock är jag så j*vla lättad över att Stefan är tillbaka, riktigt underbart!! Och Lexi, min underbara övernaturliga hjälte, tyckte scenen när hon 'find peace' var så fin, och att det sista hon gjorde var att döda Marcos, min one true hero! Nej jag vet inte vad jag ska säga, Damon och Alaric hinner aldrig ta sin bourbon och allt är Julie's fel.. Avslutar som nedstånde, Vila i frid Damon! ♥
 
 
Emelie: NEJ. NEJ. NEJ. Vet ni? NEJ! Det här är absolut inte acceptabelt! Hör du det Julie Plec, Caroline Dires och Kevin Williamson? Om det här är det riktiga slutet för Damon Salvatore, så har jag bara en enda sak att säga... NEJ! Jag är glad att Stefan är tillbaks! Och Alaric med såklart, men det är inte värt det. Jag bryr mig inte om honom just nu och jag skiter i Bonnie. Allt jag har i huvudet är min älskade Damon. Redan i början, när han berättade för Elena att han skulle offra sig själv för explosionen så kändes det i hela kroppen. När Stefan dog var jag övertygad om att han skulle komma tillbaka inom kort eftersom det hände så plötsligt, men nu var det ett långt och vackert avslut och jag är inte alls lika säker denna gång. Jag skulle ärligt talat bli chockad om han kom tillbaka, och det gör så ont att tänka på. Damon är och har alltid varit min favoritkaraktär - och om detta nu är sant, så ja.. Jag är tom på ord. Vila i frid, Damon!♥♥
 
 
Joanna: WHATAFUCK!? Förra avsnittet dog Stefan (som nu är tillbaka, yey!) och nu Damon? Vad tänker julie å gänget med? Inte hjärnan iallafall... Alltså försöker de mindfucka med oss eller vad? Det allra finaste var i slutet när Bonnie och Damon tar varandras händer och gör det tillsammans (vad nu det innebär att "the other side" går under?), trots alla ups and downs de har varit igenom! Jag vet inte riktigt vad mer jag ska säga, känner mig ganska tom. tycker att det hände väääääldigt mycket. Det allra bästa var när lexi tog hand om Marcos en gång för alla!! Inte den bästa säsongsavslutningen kanske (inget slår ju 3x22) men INGET ögat kan varit torrt efter detta känslosamma avsnitt! 
 
 
Clara, läsare: Finalavsnittet var så sorligt på så många vis! Det var så många som förlorade någon. Elena och Stefan förlorade Damon, Stefan förlorade Lexi även fast hon redan var död dock, Jermey förlorade Bonnie vilket även Elena och Caroline gjorde. Dom hade en så jäkla bra plan på att få tillbaka dom från andra sidan så man förstog nästan att nått skulle gå snett, vilket det gjorde. Sen så tycker jag att Liv's brorsa är helt korkad, om han hade låtit Liv fortsätta nån sekund med formeln hade även Damon hunnit passerat. Hade verkligen hoppas på att både Damon och Alaric hade kommit tillbaka, älskar dom tillsammans som drinking buddies! Men det var väldigt många fina scener i det här avnsittet blandat med en bra soundtrack. Mina favoritscener var när Damon satt vid bilen vid Mysic falls skylten och när Damon och Bonnie höll i varandra i slutet. Avsnittet får 5/5, även fast min älsklings Damon dog. RIP Damon Salvatore  28/6 1841 - 15/5 2014
 
 
Tea, läsare: Det här är helt ofattbart. Damon och Bonnie är döda. Jag har aldrig gråtit såhär mycket till en serie någon gång. Elena och Damon hade tillslut bestämt sig att vara tillsammans eftersom de båda inte mådde bra utan varandra. Sen dör Damon eftersom han ville rädda Liz först. Han är en hjälte, end of story. Jag blev glad att Alaric kom tillbaka, alla har behövt honom länge. Om inte Damon kommer tillbaka i säsong 6 vet jag inte riktigt vad jag gör.
 
 
Emma, läsare: Vilket avsnitt, jag tycker att avsnittet var ett bra avslut på säsongen för alla säsongsavslutningar måste ju vara spännande tycker jag. Det enda jag ärligt blev så himla besviken på var Elenas reaktion över Stefans död, jag menar det var som att hon inte ens brydde sig om att han dog precis som att han var vem som helst. Den biten var jag så himla besviken över, det är som att dem inte ens har ett förflutet och för bara några avsnitt sen så fick vi se Stefan och Elena säga till varann att dem alltid kommer älska varandra så det var inte riktigt den Elena jag vill se. Att Damon dog var så otroligt sorligt! jag tycker dock att Elenas sorg över Hans död var lite väl överdriven med tanke på hur hon reagerade på Stefan död för den Elena vi kände innan hade varit extremt ledsen över bådas död. Inför nästa säsong hoppas jag att Damon och Bonnie kommer tillbaka och att Caroline och Stefan äntligen hittar varandra på ett mer romantiskt sätt!
 
 
Lisa, läsare: Tror inte att Damon är borta för alltid. Vill ha han i serien, men jag gillar inte att dom ger honom ett så starkt och känslosamt avslut som dom gjorde om det inte är 100% slut. Om han förblir ett spöke förstår jag, men inte om han kommer tillbaka som vampyr och blir tillsammans med Elena igen... lite som att spela på tittarnas känslor och luras i så fall! Annars var det ett riktigt bra avsnitt, hade gärna velat ha denna intensitet i fler episoder och inte bara säsongsfinalerna :) Och förresten - nästa säsong tycker jag det är dags att STEFAN får det han förtjänar och får vara lycklig! Han har varit utanför "gamet" och blivit för mycket av ett offer för länge nu!! Plus - Håller verkligen med "Emma", grymt besviken på hur kall Elena är var angående Stefans död, som att dom aldrig haft ett förflutet i jämförelse med Damons död... Gillar INTE Elenas utveckling i serien, sen hon blev vampyr blev hon helt fel! Undrar om hon någonsin kommer bli sitt gamla jag ingen, tror inte det. Hoppas på Stefan och Caroline. 
 
 
Postat av: Veronica

Känner att serien verkligen har spårat ut. Men vet man verkligen säkert att Damon är död?

Svar: Nej, man vet inte säkert. Vi kommer få se Damon och Bonnie igen, men de är inte säkert att dom kommer tillbaks levande :/
Vampire Diaries Blog

2014-05-18 / 20:56:21 / URL: http://wallgrenveronica.blogg.se
Postat av: Clara

Jag tror till 99% säkerhet att Damon kommer tillbaka! De skulle förlora så mycket på att han är borta så det skulle nog inte ens vara lönsamt att inte göra det lyckliga slutet med Elena och Damon! Jag känner att nästa säsong skulle vara perfekt att bara knyta ihop allt så att alla kan få sitt lyckliga slut och sedan sluta :)

Svar: Jag tror inte heller att han är helt borta, Julie Plec har sagt att han och Bonnie kommer vara med i säsong 6 på något vis, så vi får se om det blir som vampyr eller som något annat. / Anna
Vampire Diaries Blog

2014-05-18 / 21:30:46 / URL: http://mittlivsomjonsson.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tycket att hela säsong 5 har spårat ur. Allt började redan med säsong 4. Serien tappade sin gnista då. Jag har kollat om serien från säsong 1 och är nu precis i början på säsong 4. Dom första 3 säsongerna är ju guld! 1 får vi se hur Elena och Stefan blir kära och följa deras kärlekshistoria. Damon är "the bad Guy" vilket han passar så bra på att vara! Tvåan kommer Kathrine och är boven! Henne hat-älskar man! I trean har vi Klaus och the originals! Som är så bra!

Även i dom förta säsongerna är det karaktärer som man vill ska vara kvar Alaric, Jenna, Grams, Vicky m.m. Nu är alla döda eller övernaturliga..

Elena är så bra i dom första säsongerna och nu känns det som en helt annan karaktär?! Hon är inte alla densamma. Och det gör även att det känns som en annan serie. Tycker även att hon ser helt tärd och sliten ut! Mycke vackrare i dom första säsongerna!

Stefan har som bara glömts bort och får bara vara olycklig..

Damon är tråkig och så fort han inte får Elena så blir han Elak..

Bonnie ska vara häxa!!

Matt och Caroline älskar jag som dom är för som är samma karaktärer som alltid!

Sen Stefans och Elenas kärlekshistoria är ju helt underbar men alldeles försent att gå tillbaka till nu. Jag är ett stelenafan men vill inte efter alt som hänt med Damon att det ska bli dom igen.

Damon och Elena är ju inte alls lika romantisk utan mer sexuell måste jag säga. Dom har självklart en kemi men true love tycker jag inte.

Hoppas att dom får tillbaka serien på samma spår som innan och att säsong 6 inte blir ännu sämre.

Damon och Bonnie måste komma tillbaka!

Nu blev det lite mycke men kände att kag behövde få ur mig detta! Tack för en toppen blogg! :)

2014-05-19 / 07:53:01
Postat av: Amanda

Jag tycket att hela säsong 5 har spårat ur. Allt började redan med säsong 4. Serien tappade sin gnista då. Jag har kollat om serien från säsong 1 och är nu precis i början på säsong 4. Dom första 3 säsongerna är ju guld! 1 får vi se hur Elena och Stefan blir kära och följa deras kärlekshistoria. Damon är "the bad Guy" vilket han passar så bra på att vara! Tvåan kommer Kathrine och är boven! Henne hat-älskar man! I trean har vi Klaus och the originals! Som är så bra!

Även i dom förta säsongerna är det karaktärer som man vill ska vara kvar Alaric, Jenna, Grams, Vicky m.m. Nu är alla döda eller övernaturliga..

Elena är så bra i dom första säsongerna och nu känns det som en helt annan karaktär?! Hon är inte alla densamma. Och det gör även att det känns som en annan serie. Tycker även att hon ser helt tärd och sliten ut! Mycke vackrare i dom första säsongerna!

Stefan har som bara glömts bort och får bara vara olycklig..

Damon är tråkig och så fort han inte får Elena så blir han Elak..

Bonnie ska vara häxa!!

Matt och Caroline älskar jag som dom är för som är samma karaktärer som alltid!

Sen Stefans och Elenas kärlekshistoria är ju helt underbar men alldeles försent att gå tillbaka till nu. Jag är ett stelenafan men vill inte efter alt som hänt med Damon att det ska bli dom igen.

Damon och Elena är ju inte alls lika romantisk utan mer sexuell måste jag säga. Dom har självklart en kemi men true love tycker jag inte.

Hoppas att dom får tillbaka serien på samma spår som innan och att säsong 6 inte blir ännu sämre.

Damon och Bonnie måste komma tillbaka!

Nu blev det lite mycke men kände att kag behövde få ur mig detta! Tack för en toppen blogg! :)

2014-05-19 / 07:53:53
Postat av: Jenny

Hmm, det är många som hatar Julia nu för hennes dåliga insats! Hoppas hon faktiskt förlorar allt på detta och begriper att man inte kan göra ett sånt avslut! Visst vågar hon erkänna att man får se båsa i tv rutan igen men inte om dom är levande eller ej, men hon vet mycket väl hur det kommer bli annars, så det gäller bara för henne att ta sitt förnuft tillfånga, dvs om hon nu har nått överhuvudtaget!

2014-05-19 / 13:56:28
Postat av: jdnfkf

Wwewetff.... jag kan hålla med om att det har spårat lite.. fast mer brutalt. Herregud vad dem.ska skära i kroppar.... lite för mkt!! Ook klaus får komma tillbaka med sina påhitt. O bonnie kan bli häxa igen. Oooooo wtfaaaa... damon... om han intr kmr tillbaka så är det kört... skulle inte förvåna mig om någon tappade minnet å få börja om på kärleks historian. Ååh.. jag gillar denna serie å hoppas fan inte blir allt för bananas. Aaja..helt jävla sjuk slut. Aa jag reagerade också lite på hur dem tog stefans död. Nee stefan borde tuffas upp lite.

2014-05-21 / 23:40:34
Postat av: jdnfkf

Wwewetff.... jag kan hålla med om att det har spårat lite.. fast mer brutalt. Herregud vad dem.ska skära i kroppar.... lite för mkt!! Ook klaus får komma tillbaka med sina påhitt. O bonnie kan bli häxa igen. Oooooo wtfaaaa... damon... om han intr kmr tillbaka så är det kört... skulle inte förvåna mig om någon tappade minnet å få börja om på kärleks historian. Ååh.. jag gillar denna serie å hoppas fan inte blir allt för bananas. Aaja..helt jävla sjuk slut. Aa jag reagerade också lite på hur dem tog stefans död. Nee stefan borde tuffas upp lite.

2014-05-21 / 23:40:35
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: