2014-03-08 | 13:07:36 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "Gone Girl" 5x15

OBS! Detta inlägg innehåller SPOILERS för dig som ej sett avsnitt 5x15!
 Anna: Vilket avsnitt, tycker Vampire Diaries verkligen börjar bli bra nu. Vilket är riktigt skönt!
Vi kan ju börja med att Katherine nu befinner sig i helvetet, om jag tolkade scenen rätt och hennes dotter Nadia på andra sidan. Måste erkänna att jag tyckte det var en riktigt fin scenen när Katherine gick in och fipplade med Nadias minne, så hon fick gå bort i en slags trygghet eller vad man ska säga. Men nu till det Katherine sprutade in i "Elena" innan hon lämnade hennes kropp... Elena kommer nu alltså bli en värre blodtörstande vampyr som suktar efter vampyr. Man kan ju säga att Katherine vet hur man sätter saker i spel. 
Ja vi får se hur det löser detta, tar det för lång tid tror jag det är lätt hänt att vampire diaries flippar ut totalt.
Vi får helt enkelt vänta och se, men fortsätter de som det gjort tidigare går det nog susen.
 
Emelie: Äntligen börjar TVD återfå sin kvalitet! De två senaste avsnitten har vart så jävla bra och spännande! Nu är Katherine borta föralltid och hon verkade hamna i helvetet eller något liknande? Och innan hon dog injicerade hon en spruta som gör vampyrer till kannibaler i Elenas kropp. "If I can't have Stefan, no one can!" Lika smart som alltid! Jag tycker att det var kul att se Jeremy och Bonnie tillbaka, då dom inte vart med så mycket på sista tiden. ÄNTLIGEN är Dr. Wes död! Förlåt, men hatade verkligen honom. Jag gillade inte Nadia heller, men hennes död var grymt sorglig. Jaja, hoppas verkligen dom hittar ett botemedel mot kannibalismen snart!
 
Joanna: Äntligen är Katherine borta en gång för alla, och med "borta" innebär det helvetet, där hon passar jävligt bra in om ni frågar mig, hehe ;) Men jag måste erkänna att nu har TVD faktiskt förlorat en gnista. Katherine må vara en pain in the ass, men hon gav serien en bra story och hennes bra kommentarer ska vi inte ens tala om. Men som tur är, är Elena tillbaka, i sin alldeles egna kropp. Fast den är inte riktigt som hon lämnade den... Även fast Katherine numera är död hann hon ställa till med problem. Så fastän gnistan (aka Katherine) är borta kommer hennes story leva vidare, storyn som numera handlar om att hon satte Elena i sticket. 
 
Postat av: Tea

Som jag uppfattade var det som Katherine injicerade i Elena inte det som gör de till "vampyrtörstande" om man kan kalla det så, utan en farligare variant av varulvsgift. För om jag inte misstar mig så sa Dr. Wes något liknande "The werewolf-venom I got from Nadia I managed to make even more lethal to vampires". Om jag inte misstar mig helt på vad de sa då jag såg utan text :)
Alltså så klarade han av att göra varulvsgiftet ännu giftigare för vampyrer.
Då tänker jag också att eftersom att Katherine inte ville att Elena skulle få Stefan så är det ju mer rimligt att hon skulle ge henne ett gift så att hon dör än om det hade varit så hon hade blivit vampyrtörstande då de hade kunnat arbeta sig genom det och ändå lyckas bli tillsammans.

Eller tänker jag helt orimligt nu? :)

Svar: Ja du kanske har rätt, jag uppfattade det som att han sa att han hade gjort viruset när det börjar äta på vampyrer ännu värre, men jag kanske hörde helt fel. Scenen var ganska otydlig så vi får helt enkelt se i det kommande avsnittet vad han menade. :) / Anna
Vampire Diaries Blog

2014-03-08 / 21:09:32
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: