2014-01-26 | 15:55:00 | Kategori: Allmänt

Era åsikter om "500 Years of Solitude"

 
Det 100:de avsnitt har precis varit, och vi på bloggen vill gärna veta dina åsikter om det...
Den starkaste scenen, bästa karktären som kom tillbaka, pinsamaste stunden eller måste jag ens påminna om Klaroline?
Vi vill höra just din åsikt om avsnitt, så skriv nu så att händerna blöder.
 
Postat av: Hanna

Asså herregud vart ska man börja? Det här var utan tvekan en av mina favoritavsnitt. Jag antar att alla som har väntat på en klaroline kyss också tycker det, det var en av mina favoritscener. Sen har vi stunden man fick se vicki och alaric, var jag den enda son föll några tårar, speciellt när man såg alaric. Man fick även se mycket av kathrine vilket jag älskade och tyckte verkligen jättesynd om henne under hela avsnittet och tyckte elena var så snälla som förlät henne. Men det värsta var ju det kathrine gjorde i slutet. Jag ville inte att hon skulle dö men hon överlevde ju inte på det bästa sättet direkt. Tyckte verkligen om detta avsnitt man fick se mycket och det fanns både tårar och skratt. Man blir aldrig besviken av tvd!

2014-01-26 / 16:28:23
Postat av: Frida

Klaroline var det absolut bästa!

2014-01-26 / 16:47:34
Postat av: Anonym

Nog en av mina favorit avsnitt på evigheter från TVD, starkaste scenen var nog med Alaric och Vicki, blev så tårögd över hela grejen med Dalaric (Damon&Alaric) och sen guud, Klaroline?! Lätt bäst ju! Fanns inte så mycket Delena och "deras breakup" men det var ändå bra, glad över att Stefan var helt okej och försökte Elena att förstå att hon måste kämpa för Damon.
Men hela grejen med Katherine och att hon tog över elenas kropp.... nä sämst. Inget smart move direkt, avsnittet var för att hedra henne och hon kunde fått ett fint avslut på livet med det med Stefan och att Elena bad om ursäkt. Så ja! Min tankar och så ^^

2014-01-26 / 17:19:38
Postat av: Melissa

Herregud! Vilken vändning!
Klaroline var ju verkligen de bästa, som man har väntat på att nåt ska hända mellan dom. Pinsamt att Tyler kom tillbaka också, ajaj.
Stefan är min favorit, men de här med att stå på Kathrine´s sida är väldigt störande!

Skönt var de också att för en liten stund få se Ric och Vicki! :D:D
De är mycke som händer nu i serien, men oj så spännande de är!

Tack för en bra och rolig blogg!

2014-01-26 / 17:34:59
Postat av: Elin

Avsnittet var SÅ bra! Älskar att man fick se mycket av Katherine. Var så ledsen över att hon skulle dö, trodde dock inte hon skulle dö eftersom hon är trots allt en surviver. Rätt smart att ta Elenas kropp, skulle jag också gjort om jag var hon så. Älskade också Klaroline såklart, äntligen! Tyckte också om att Elena fick reda på att Stefan legat med Katherine och att hon blev sur och lite svartsjuk kanske. Älskar att Stefan inte är så surig/deppig just nu så håller tummarna för lite mer Stefan och Katherine scener :D Höll också på att börja gråta då jag såg Alaric. Såå bra avsnitt, är så taggad till nästa!

2014-01-26 / 19:22:24
Postat av: Emma

Det bästa avsnittet på läänge!! Guud! Satt och var spänd genom hela avsnittet. Visste ju inte om katherine skulle överleva eller ej. De två bästa scenerna var klaroline i skogen! OJOJ! äntligen!!! Sen tyckte jag katherine och nadias scene var väldigt bra och känslosamt! Grät nästan där! OCH vilken lättnad! Trodde katherine dog där ett tag men som sagt, hon är en surviver!!

2014-01-26 / 19:37:58
Postat av: alice

jag tyckte att avsnittet var väldigt bra!det bästa var klaroline men jag tyckte det var väldigt dåligt att det inte var fler mabeckah och kalijah scener det var ju liksom bara en mabeckah scen och en kaylijah scen och den var ju liksom inte ens verklig.
men resten tyckte jag var bra.

Svar: Kände som du, ville också ha mer Mabeckah scener! Dom är så fina tillsammans! /Anna
Vampire Diaries Blog

2014-01-26 / 20:17:28
Postat av: Emelie Bohlin

Tyckte avsnittet var hur bra som helst, men det som förstörde det hela var när Katherine tog Elenas kropp. Tyckte Kathrine skulle levt kvar, men inte i Elenas kropp. Man vill ju se båda två. Nu kommer det bli helt förvirrande. Och det kommer bli så synd om Stefan när han får reda på det. Hoppas på att det blir Stelena snart :D

2014-01-26 / 21:13:15 / URL: http://nattstad.se/emeliebohlin
Postat av: Felicia

Ojojoj! Det va e vändning jag inte var beredd på!Jag tycker det lever upp till det 100:de avsnitt.
Jag blev så ledsen när Alaric kom och man känner Damons känslor. Tycker även att Kathrine skulle fortsätta lev amen inte i Elenas kropp men jag är hel säker på att de nästa avsnitten kommer bli fankastiska! 5/5 huggtäner!

2014-01-27 / 10:37:14
Postat av: Marika

Tycker att tvd har börjat gå neråt den senaste tiden men detta avsnittet var riktigt bra. Tror det var Klaroline som gjorde det, behöver man ens säga nåt mer? Älskade slutet också när Kathrine "tog över" elenas kropp. Ska bli spännande att se vad hon kommer göra och hur Elena kommer hantera minnesluckorna. GO KATHRINE!

2014-01-27 / 14:55:02
Postat av: :)

Alltså KLAROLINE!!! Äntligen!Visste inte om helt säkert om jag var var Klaroline eller Forwood, men kan ju säga att jag är säker nu. Klaroline for the WIN! Kan ju även tillägga att jag inte har grinat såhär mycket sen Rose dog. När Alaric kom så blev man ju värsta brandslangen.. Det enda som var lite typiskt är ju att Katherine tar över Elenas kropp, liksom kom igen, hon fick ju en "find peace-dröm" av Stefan så det hade varit ett jättefint avslut, men nu.. Dock ser det ut som att Julie kommer göra något väldigt intressant av det hela. Tycker att Katherine har tappat sin bad girl-image på senaste tiden, men hon kanske kommer få tillbaka den nu.Detta avsnitt fick mig verkligen att förstå varför jag älskar TVD så mycket.

2014-01-27 / 18:52:07
Postat av: Caroline

Jag tyckte det här var ett av det bästa avsnitten på länge! TVD har inte varit lika bra som förut, men det här avsnittet var riktigt bra - fast slutet förstörde det lite faktiskt.

Jag tycker om Katherine, det är en intressant karaktär som är spännande - det hade varit ett fint avslut för henne. Men nu är det ju förstört, det känns ju ändå som att hon kommer dö inom en snar framtid (let's face it, hon kommer ju inte få leva kvar i Elena's kropp. Det känns ju inte så sannolikt) och hennes karaktär hade kunnat fått ett fint och värdigt avslut.

Men annars var det ett toppen avsnitt! och höjdpunkterna var ju som sagt Klaroline & sen att man fick se Alaric (KAN VI INTE BARA FÅ HONOM TILLBAKA FRÅN DE DÖDA?! ALLA ANDRA KOMMER JU TILLBAKA :-()

2014-01-29 / 02:59:36
Postat av: Lisa

Jag tycker avsnittet var bland de sämre och att serien börjar dala lite... mest för att historien kring Katherine börjar ta över hela serien. Det har handlat om henne så länge, vill se MER relationsdrama mellan Stefan/Damon och Elena igen!! Tycker den delen har stannat upp. Och nu mera tycker jag inte ens Elena förtjänar Stefan efter hur hon betett sig, det är ju lite därför jag sett fram till nu, för att jag hoppats att dom ska "bonda" igen... men då försvinner ju själva syftet. Gillade Elenas karaktär i första två säsongerna, nu har hon tyvärr blivit en helt annan person som man inte känner lika mycket för/med som förut. Ska ge tvd några fler avsnitt, men fortsätter den utvecklas åt fel håll så kommer jag nog tyvärr sluta följa den!

2014-01-29 / 09:22:52
Postat av: Anonym

Tycker avsnittet var ganska dåligt.. Det enda intressanta i det var Karoline.. Hoppas dock alla som kom och hälsade på stannar nu i nåsta avsnitt, alla var ju bara med några sekunder var.. Och detta med Kathrine och Elena, Nja, är tveksam! Känns inte alls som en bra story, tyvärr!

2014-01-31 / 12:35:13
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: