2013-10-19 | 21:17:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "Original Sin" 5x03

OBS! Detta inlägg innehåller SPOILERS för er som inte sett avsnitt 5x03!
Anna: Jag kan ju börja med att säga att detta avsnittet var det mest oförutsägbara på länge... Jag menar wow, hur ska de lösa allt det här! Det största frågetecknet har jag iallafall fått reda på, varför Silas "so badly" vill åt Katherine, hon är ju det levande botomedlet som både han och Qetsiyah (Tess) vill åt. Sedan denna långa historia om hur alla "Stefan" och "Elena" är meant to be. Att hela universum jobbar med att få ihop dem, bästa jag hört på länge. Men samtidigt som jag känner denna lycka om Stelena så tänker jag "Så Stelena måste vara tillsammans, betyder det att deras kärlek aldrig varit äkta, utan att de är som man säger, meant to be!!"
Måste medge att jag tycker riktigt synd om Damon också, hoppas att inte allt hans hopp har tagit slut, även fast jag är hardcore Stelena shipper så tycker jag fortfarande att Damon absolut inte ska ge upp! Men det största nu och det största som någonsin har hänt i tvd's historia är att Stefan, han har tappat minnet helt, han kommer inte ens ihåg sin bror, SIN BROR! Först förlorade jag Stefan i en kista så han nästan stängde av sina känslor och nu när han äntligen är tillbaka försvinner han igen, på nå vis?
 
Emelie: Herregud! Vad är det som händer? Hängde knappt med på hälften, så lär se avsnittet igen haha. Nu har vi i alla fall fått reda på varför Silas vill åt Katherine! Botemedlet finns kvar i hennes blodomlopp, och Silas behöver alltså henne för att bli dödlig igen. Vi fick även träffa Qetsiyah för första gången, som är en väldigt kraftfull häxa och Silas "one true love" - eller? Det var snarare hon var kär i Silas men han hade ögonen på någon annan! Nämligen Amara, som är Elena och Katheriens första dubbegångare. I samband med allt detta fick vi även veta att alla dubbelgångare av Stefan och Elena är menade att vara tillsammans! OMG!! "That kind of love never dies" eller vad är det man brukar säga? Nu har dom i alla fall fått hem Stefan och han är i trygghet... Än så länge. Han vaknade upp och hans minne var HELT borta! Han kommer varken ihåg sin största kärlek eller bror. WTF?
 
Joanna: Shiiiiiiit vilket avsnitt! Stefan minns ingenting, NADA! Så vampire diaries kommer troligen att "börja om på nytt"med stelena eftersom att de är dubbelgångare/självsfränder!!! Tycker att det är grymt spännande att Katherine ÄR botemedlet numera, så det är alltså DÄRFÖR de har jagat henne hela tiden, phew, känns skönt att veta varför! Så nu kommer hon nog snart vara i Silas händer om Silas själv får bestämma och hans häxbrud är sjujävla cool alltså, vilken brud! Så mycket krafter och en ny historia att få reda på! I like! Och allt det här med Amara gör allting snäppet bättre! 

 
Olivia, läsare: Jag tyckte detta avsnitt var det bästa hittills av säsong 5! Man fick reda på mycket och det var väldigt spännande. Är så himla glad att Stefan äntligen är tillbaka. Har saknat han så mycket. Dock, så tyckte jag att det var lite dåligt att Caroline, Jeremy och Bonnie inte syntes nånting. Höjdpunkten i detta avsnitt var iaf när Katherine och Elena hade sina tjaffs (haha) och att man fick se Qetsiyah.
Postat av: Ebba

Galen fråga jag vet, men borde inte Amara ha fått ett barn för att Katherine och Elena ska vara dubbelgångare?

Svar: Jag antar att hon måste ha fått barn innan hon mördades, eller så fördes det vidare inom Petrovasläktet på annat sätt!
Vampire Diaries Blog

2013-10-20 / 08:59:05
Postat av: Caroline

Jag läste en kommentar på youtube om att om det nu är så att dubbelgångarna är "meant to be" så borde Stefan och Katherine bli tillsammans in the end, eftersom de är från samma tid! det borde vara så isf.

Jag hoppas det är så - för jag tycker så synd om Damon (men jag gillar Stefan också) och jag kommer bli så arg på Elena om hon sårar honom på det sättet igen, INTE OK. Kan hon bara bestämma sig någongång.

Börjar bli riktigt trött på detta eviga triangeldrama - visst det är väl en stor del av serie, but COME ON.

2013-10-20 / 11:33:45
Postat av: Anonym

Håller med Caroline, hur många säsonger ska det ta för Elena att slutligen bestämma sig. Men triangeldramat är allt TVD lever på... åh, kan någon göra Stefan lycklig? Men promon verkar bra, ulalala... hoppas bara det inte är i Damons eller Elenas drömmar, jag vill att de ska kyssas påriktigt!

2013-10-20 / 12:12:07
Postat av: Siri

Man kunde nästan räkna ut att det var pga botemedlet som de ville åt Katherine, däremot var Qetsiyah en överraskning. Plus att jag visste att nånting skulle hända med Stefan när hon gjorde det där med Silas, i och med att de var länkade. Häftigt det med Stefan och Elena, men stackars Damon! :( Tycker iallafall att detta var det bästa avsnittet hittills!

Svar: Håller med! :)
Vampire Diaries Blog

2013-10-22 / 22:02:24
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: