2013-10-26 | 20:53:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "From Whom the Bell Tolls" 5x04

OBS! Detta inlägg innehåller SPOILERS för er som inte sett avsnitt 5x04!
Klicka för att stänga bilden
 Emelie: Det här avsnittet var sååå bra! Så himla sorgligt och jag grät för första gången på väldigt länge. Bonnie är död, och alla vet det. Hon måste väl komma tillbaka? Det har jag i alla fall trott enda sen hon dog, men nu känns det som att hon lämnat människolivet för gott, och isåfall måste dom väl hitta en ny häxa snart? Hoppas på återuppståndelse! Och Stefan då!! Menar dom på allvar att han inte minns någonting från hans liv? Hoppas allt faller på plats snart, annars blir jag riktigt besviken. Han måste ju minnas Elena! Och Damon också för den delen. Caroline behöver honom också. Jesse kysste Caroline och Tyler kom tillbaka. Känns som att det kommer bli ett nytt triangeldrama. Nu undrar jag dock vart Silas är och vad som har hänt med honom? Han och Stefan är ju sammanlänkade, så har han också tappat minnet? Och vad planerar Tessa?
 
 
Anna: Detta avsnittet var verkligen, blod,svett och tårar. Vi kan ju börja med svetten, herregud spänningarna mellan Stefan och Elena var ju helt, helt underbara. Kan dom inte bara make out någon gång. Sedan kände jag att Elena inte behövde förstöra det hela där på slutet då hon berättade att hon lämnat honom för hans bror, hjärtskärande. Och Caroline & Stefan, deras fina vänskap finns fortfarande kvar, åhh det var så fint där innan slutet när det hade deras lilla snack. Nu när jag ändå tog upp "slutet" kan jag väl ändå komma till det, ett av det sorgligaste moment på TVD. Bonnie's lilla begravning, hur alla stod uppsamlade, gråtandes och lämna fram olika saker som beskrev Bonnie. Men när hon stod och talade till Caroline och hur Caroline grät och grät, men det var inte det sorgligaste utan det var när Tyler kom och man fick se hur glad hon blev. Nu börjar jag nästan gråta på nytt igen. Tycker det känns skönt att alla vet om det och jag hoppas, hoppas verkligen att hon kommer tillbaka i liv igen. #bringbonniebacktolife
 
Joanna: Finaste avsnitter jag har sett på länge! Helt underbara Stelena moments! Älskar att Elena visar och berättar för Stefan det de har gjort ihop, för att få honom att minnas! Men något jag inte älskar lika mycket är att Damon kommer i mellan. Stelena är meant to be, och jag bara väntar på att hon ska byta brorsa! Påtal om Stefan. Det var hur gulligt som helst när Caroline var nedstämd efter att hon fått reda på Bonnies död (återkommer till det snart) när hon säger att hon är ensam och hon själv är den enda hon har och Stefan säger: “And me. You have me. Like you were there for me last night, sounds like you’re always there for me. So let me be there for you, okay?”
Men tillbaka till Bonnies död. Jag har ju självklart varit medveten om att hon har varit död MEN jag har inte riktigt insett det förens nu. När alla hennes närmsta var samlade och gav en varsin gåva, och Elena strödde ut fjädrar, så kunde jag inte hålla tårarna inne och alla fina ord och råd hon sa till alla... FAST jag tyckte synd om Matt som fick stå där ensam, när alla andra hade någon att krama om, fast iofs han har en vandrare som sällskap ;)
Postat av: Caroline

Jag tycker fortfarande att det är Katherine och Stefan som borde vara "meant to be" eftersom de är från samma tid :-)

Svar: hm, du kan ha en poäng i det... Fast i och för sig så hade ju Katherine levt ett tag längre som vampyr innan Stefan. Så det kanske fanns en annan Stefan som var för Katherine? :) - Anna
Vampire Diaries Blog

2013-10-27 / 21:28:21
Postat av: e

Vill att Elena och Stefan ska bli tillsammans igen, vad tycker ni?

Svar: känner samma, men först vill jag ha tillbaka gamla Stefan! - Anna
Vampire Diaries Blog

2013-10-29 / 14:12:12
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: