2013-10-12 | 13:47:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter 5x02

Detta inlägg innehåller SPOILERS för dig som inte sett avsnitt 5x02! 
Anna: Först och främst måste jag bara säga hur lycklig jag är att my home-boy Stefan is back. Dock inte som den underbara Stefan han kan vara utan som denna fräcka "rippern". En annan sak jag glädjer mig över är Katherine, hon har börjat släppa lite, tack vara Jemery! Vilket jag älskar, tror dom kommer få en stark realtion faktiskt. Jag hoppas på det iallafall! Men det största som hände var att jag (och förmodligen Damon också) misstänker att Elena har kvar starka (kärleks) känslor för Stefan,WOHO! Glädjer mig något enormt åt det. Dock undrar jag fortfarande vad det här alla vill åt hos Kathrine? Och Silas och denna Nadia (nått pysk av nå slag) vad är det dom kommer koka ihop?! Sen har vi detta med Bonnie och Matt, som nu vet att Bonnie är död fast ändå inte... tycker fortfarande riktigt synd om henne, hoppas hon kommer tillbaka som häxa igen! Nej mycket som händer exakt hela tiden, det är som att det kommer nya problem efter varje avsnitt och jag gillar det! Hoppas det lyckas löser allt bara...
 
Emelie: Ingenting är sig likt längre och jag gillar det faktiskt. Det behövs efter fyra år i Mystic Falls med liknande storylines. Det händer ju något hela tiden och äntligen är Stefan tillbaka! Kan inte vänta tills man får "träffa" honom igen. The Ripper is back! Spännande. Matt och Jeremy har samarbetat för att hålla Katherine fången, och Matt verkar inte ha varit sig själv sedan han blev påflugen av Nadia och hennes polare. Vad vill hon liksom? Matt fick i alla fall en stund med Bonnie på den andra sidan, och det var ju så fint! Det känns som att Bonnie kommer komma tillbaka snart, på något sätt. Jag hoppas verkligen det! Som sagt, det händer så mycket hela tiden, jag måste nästan se avsnittet igen och smälta allt som hänt!
 
Joanna: Vampire Diaries har ALDRIG varit såhär galet!!! T.o.m Matt som alltid har varit lilla oskyldiga pojken har blivit lite tuffare och haft en "vandrare" i sig! Jag vet inte om jag tycker att det spårar ur eller inte, men det är mycket att ta in på en gång! Det här med att Elena kan känna av Stefan är något jag inte riktigt förstår heller... Jag tycker att, just nu, är det många frågor och få svar, vilket jag hoppas det blir ändring på!
 
Lisa, läsare: Jag gillar verkligen den nya känslan i säsong 5! Det är bra att vi fick ett Stelena moment i början, även om det bara var i Stefans huvud så håller det hoppet vid liv - det kanske ändå blir dom till slut. Damon fick ta många smällar i avsnittet, men den värsta är nog att han börjar inse att Elena fortfarande känner starkt för Stefan! Bäst för Damon att han börjar vara ärlig mot Elena i fortsättningen om förhållandet ska fortsätta. Tycker det är bra att Stefan  kommer tillbaka så snabbt, då jag var rädd att han skulle ligga på botten ännu fler avsnitt! Han kommer nog vara helt förstörd, men jag tror Elena är den som till sist lyckas få honom att hitta sig själv igen. Jag tycker Silas lyfter avsnittet - han är ärlig och rakt på sak vilket rör om mycket i grytan. Hemligheter bevaras inte länge med Silas i bilden! Precis allt verka ju kunna hända så länge han har makt! Men har han någon svag punkt?  Det är skönt att se Katherine så svag och hjälplös efter allt elände hon ställt till med! Kanske blir hon bättre med tiden? Jag tänker på hur hon reagerade när Jeremy gav henne filten - helt förvånad över att någon visade henne medkänsla! Det var verkligen tragiskt att se när Bonnie försökte kyssa Jeremy i slutet, men inte kunde. Hoppas det löser sig för henne till slut! Jag är positiv till att Caroline får upp ögonen för en ny kille (om han är att lita på) tycker Taylor har förbrukat sina chanser och har en del att bevisa om han kommer tillbaka!  Och vem är den nya läraren? Många frågor! Avsnittet var verkligen bra, det hände mycket, var känslosamt och mystiskt!
Postat av: Isabelle - SWE3

Hej vi har precis dragit igång en blog awards & undrar om du vill vara med eller nominera någon annan?

Nomineringssidan hittar du här http://swedenemblemthree.blogg.se/2013/october/blog-awards.html#comment

Förlåt om du inte gillar kommentarer som denna!

2013-10-12 / 14:26:03 / URL: http://swedenemblemthree.blogg.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: