2013-11-10 | 09:54:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "Handle With Care" 5x06

OBS! Detta inlägg innehåller SPOILERS för er som ej sett avsnitt 5x06!
Anna: Mycket som händer nu måste jag erkänna, känns nästan som att de har för mycket problem att lösa, vilket blir lite rörigt. Men Amara är tillbaka nu och Silas är död? Känns som att jag inte har någon aning om vad som egentligen hände där, men Amara är iallafall det springade botomedlet nu - Så långt förstod jag! Känns riktigt skönt att Damon valde att ta hand om henne nu när alla vill åt henne, känns nästan  som att det kommer bli ett litet krig emot Vandrarna och Tess? Vi får se, men att bro på satmaran ;) Hon har gett Stefan tillbaka allt minne, vilket betyder att all sorg & hat är tillbaka men även ritkiga goa STEFAN! Vilket är huvudsaken. Sen har vi det stor mysteriet, Ketherine, som håller på att bli gammal och dö? Jag hoppas inte, för tycker om den lilla vänskapen som förmodligen är på gång mellan henne och Caroline, the new roommates! Sen vad skulle TVD vara utan bitchiga Katherine...? ;) Ja mycket som är på gång & många frågor....kommer de lyckas kvarhålla Amara, kommer Katherine stanna vid liv, kommer Stefan vara riktigt känslosam nu och kommer Bonnie föralltid vara död nu?! :(
 
Emelie: Okej, lugna dig nu Julie Plec. Det börjar sakta men säkert att spåra ur litegrann. Missförstå mig inte, jag älskar TVD och kommer göra de oavsett vad som händer, men det händer så himla mycket nu så jag blir tokig. Amara är tillbaka och drack Silas blod, viket betyder att hon är dödlig igen. Damon fick tag på henne och har nu fört henne till säkerhet. Nu är bara frågan, kommer dom lyckas få Bonnie tillbaka eller är det helt kört nu? Katherine då, hon håller på att bli gammal. Först skymtades en grå slinga i hennes mörka hår, sedan tappade hon en tand. Undra hur långt detta kommer gå? Kommer hon kanske självdö snart? Hoppas inte. Hon och Caroline verkar ju komma bra överens. Även fast det var mycket som pågick under dessa 40 minuter, så gillade jag det. Det var fyllt med humor. "Knock knock... Knock, knock”  “Who’s there?” “The Mayor” “Mayor who?”  “No one, I killed the mayor." Haha Silas är en riktig sköning!
 
Joanna: Allting är GALET, saker händer där och saker händer där. Jag tycker att Vampire Diaries kan chilla lite ett tag så man får ta in allt som hänt! Dock älskade jag citaten i det här avsnittet! Och allt det här med Amara gör mig stissig. Man ska alltså hålla kolla på TRE Elena och TVÅ Stefan... Shit, kan de fixa namnlappar på tröjorna, tack!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: