2013-11-17 | 21:45:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "Death and the Maiden" 5x07

OBS! Detta inlägg innehåller SPOILERS för er som ej sett avsnitt 5x07!
Anna: Silas är död, killen som höll skämten uppe, haha! Will miss that guy, dock inte hans lite halvt galna flickvänner Amara & Tessa... Adios amigos! Tycker att det känndes som att i början av avsnittet var det jätte mycket problem till helt plötsligt inget problem, gick lite fort kan jag tycka eftersom alla tre "fiender" dog på ett och samma avsnitt. Men men skönt att de är väck! Och till mannen som dödade sin doppelganger, Stefan, så  hoppas jag inerligen att han inte kommer stänga av sina känslor, känndes som att han skulle göra det där på slutet, aja baja Stefan! Känner att han behöver någon som kan hålla honom uppe eftersom att Elena misslyckas med det tycker jag att det ska bli mera Steroline nu och att bro på Caroline vänskap, Katherine, det går inte så bra för henne på den fronten med att sluta åldras. Jag menar är denna säsong slutet för våran älskade Katherine? I hope not! 
 
 
Emelie: Jag känner bara åååååh vad skönt att alla är döda! Nej men ärligt talat, det har pågått väldigt mycket på sista tiden och de känns som att det äntligen kommer lugna sig nu. Ingen Amara, ingen Silas och ingen Tessa! Men är det inte det ena så är det de andra, jag tror nämligen att Stefan kommer stänga av sina känslor nu när alla hemska minnen torterar honom. Stackarn! Han behöver nog Elena, det är det enda som verkar hjälpa i dessa situationer. Kanske väcks ett nytt triangeldrama? Och Bonnie är tillbaka, vilket betyder att dom äntligen har en häxa igen och att Jeremy får vara lycklig för en gångs skull! Det känns ändå som att det är på väg mot ljusare tider, vilket är helt underbart!
  
Joanna: Shiiit vilket avsnitt Silas är död och likaså Tamara och tessa! Men Bonnie är back on track! "Wohoo" tänkte jag tills vi fick reda på att Tessa är en väldans bitch och berättade att alla övernaturliga väsen som dör kommer gå igenom Bonnie, stackarn! Men det som är bra är att gänget har sin Bonnie igen, genom lite hokus pokus kanske det går att lösa! Någon det också är synd om är stackars Stefan, hoppas verkligen att han lär sig hantera sina hemsk minnen och INTE slår av sin mänsklighet! Hoppas, hoppas, hoppas!
 
 
Matilda, läsare:  Jag har väntat länge på något sånt här avsnitt nu. Jag hade mina gissningar att Bonnie skulle komma tillbaka - då hon är en stor karaktär - men jag var aldrig helt säker. Och var det bara jag som trodde att Jeremy skulle fråga om Bonnie ville gifta sig när allt var över? Haha eller är det bara jag som drömmer ^^ Och det kommer att bli problem med att hon är ankaret nu för man såg ju hur ont det gjorde. En annan sak jag också väntat mig under avsnittet gång var att Tessa skulle bryta sitt löfte med Katherine. Och nu vill jag bara veta vad som ska hända med henne och hennes åldrande!  Jag tycker också väldigt synd om Stefan som bara får lida och lida hela tiden, och återuppleva alla gånger han drunknade. Så jag tycker det är ganska skönt att Silas är borta, även om hans roll i serien verkligen var spännande och gjorde så man ville veta mer.En annan grej jag också gillade med avsnittet var alla dom coola specialeffekterna som användes och TVD- skådespelarnas talang när det gäller att spela flera olika roller i "samma rum" med alla dubbelgångare. 
  
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: