2013-05-11 | 14:01:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "The Walking Dead" 4x22

Detta inlägg innehåller SPOILERS för er som ej sett avsnitt 4x22!
Anna: Detta avsittet kändes oförutsägbart men var ändå förusägbart, lite weird, Haha! Men det var ett riktigt bra avsnitt måste jag säga, älskar denna kemin mellan Rebekah och Matt hur dom små umgås och hur bra vänner jag tror dom kan bli, eller kankse något mer. Att bropå bra vänskap hur fint var inte den scenen då Lexi kom tillbaks, stora droppar föll ner för mina kinder då, hela mitt tvd hjärta fylldes med glädje, så vackert! Sedan comeback scenerna, med Jeremy och Alaric, BIG heart! Hoppas verkligen att Damon ger botemedlet till Elena, och att hon tar det, det känns som det är för mycket onatuligt nu och sakanar faktiskt detta då Elena inte kunnde skydda sig själv och faktiskt kunnde dö mycket lättare, eller hur man nu ska säga det. Sedan detta med Bonnie, jag kännde lite på mig det eftersom allt detta med hennes nya frisyr, då hon klippt kort och färgat blont, sedan var jag med Joanna och kolla avsnittet och då sa hon under avsnittet " Hon kommer förmodligen dö sen kommer hon vakna upp så hon kommer fortfarande leva" något i den stilen. Men man vet aldrig med tvd:s lilla (mäktiga)häxa. Någon som känndes bra var att Silas nu har blivit en sten igen, förgott?.Väntar iallafall med spänning och lycka på nästa och sista avsnitter för säsong 4 ♥
 
Emelie: Spänning, sorg, lycka... Man blir alltid lika förvånad över hur bra dom lyckas! Jag trodde jag skulle gråta ihjäl mig när Alaric kom tillbaka och Damon blev så glad. Jag har verkligen saknat Dalaric! Jag har även saknat Jeremy och Lexi, så det var så kul att se dom igen. Det var mindre kul att Alexander, Vaughn och Connor (The Five) gjorde entré. Men det är ju alltid kul med lite spänning, eller hur? Och slutet då? Bonnie. Jag trodde hon skulle dö förut, men den tanken hade liksom gått över nu, så det kom som en riktig chock. Frågan är bara: Är hon död på riktigt nu? Och hur ligger saker och ting egentligen till med Silas? Alaric fick tag i botemedlet och gav det till Damon. Vad kommer han göra med det nu? Han kommer nog ge det till Elena, även fast han egentligen inte vill, för han vet att det är de ända rätta. Eller? Kanske kan Jeremy ta det och komma tillbaks? Haha nej, jag vet inte! Det ända jag vet är att jag vill se nästa avsnitt NU! 
 
Joanna: Går det ens att sammanfatta det här avsnittet? Det var rent utsagt ofattbart. Att Lexi "kom tillbaka" gjorde hela avsnittet! Niagarafallen utspelade sig i mitt ansikte, bokstavligt talat... Även stunden med Elena och Jer :') Och jaa... som vanligt kommer jag tjata om att Klaus borde ha synts till i tv-rutan. Kan kort och gott säga att avsnittet hade vart en 5 poängare om den hade haft ett "Klaroline-moment". MEN, ärligt talat. Jag har bara väntat på att Bonnie ska dö, och i början av avsnittet kändes det som att det var dags, och jag hade visst rätt... i slutet låg Bennett-häxan ner, död. Men det knepiga med Bonnie är att hon har väldigt stark magi. Så är hon verkligen död? Kommer hon förbli död? Sedan måste jag bara tillägga att jag blev rädd som fa-an när Bonnie dödade Alaric (Silas), för jag trodde verkligen att de hade tagit fel. Men som tur var, är Silas numera förstelnad, hoppas jag? Och Alarics ande-kropp-själ-whatever är i sitt vanliga skick. GE MIG SÄSONGSAVSLUTNINGEN!