2013-05-03 | 21:04:00 | Kategori: Åsikter

Våra åsikter "She's Come Undone" 4x21

Detta inlägg innehåller SPOILERS för er som ej sett avsnitt 4x21!!
Anna: Shit vilket avsnitt, ett av dom bästa på länge! Väldigt blandade känslor, både hat, kärlek och sorg...
Jag känner en sån stor lättnad att den riktiga Elena har kommit tillbaka, nu är det bara ett steg till, hon ska bli människa. Det var en sådan sorglig scen med Matt, och Damon gjorde det så bra, så verkligt, då Elena alltid har vetat att Damon lätt skulle kunna mörda Matt ( pga över bron händelsen) så det var nog därför hon gick på det så lätt eller hur man ska säga. En stor stjärna till Matt också som ställde upp på det och Rebekah gud vad jag tycker om Rebekah, hon är så snäll, speciellt med Matt, det syns verkligen att hon försöker. Jag är också väldigt lättad över detta med Carolines mamma att hon klarade sig, många tårar slank ner ska ni veta både under den scenen och Matt/Elena scenen. Så nu är det bara en fråga i huvudet... Bonnie, bluffar hon eller ska hon hjälpa Silas, jag har ingen aning, men det är väl det som är det spännande med detta. Men vem vet de kanske inte ens är Bonnie som pratar med Katherine, det kanske är Silas, ja, allt är rubbat just nu, haha!
Men Elena är iallafall tillbaka en sak som är säker (eller?), Hallelujah ♥ 
 
 
Emelie: Åh Elena! Jag har saknat dig så mycket! Scenen när hennes känslor kom tillbaka var så stark och jag blev så lättade och ledsen på samma gång. Nu är hon arg och vill döda Katherine, men ärligt talat så bryr jag mig inte. Hennes känslor är på och det är det enda som spelar nån roll. Eller bluffar hon? Det var faktiskt en tanke som slog mig, men nja, med tanke på hur ledsen hon blev över Matts "död" så tror jag det är äkta känslor. Hinner inte skriva så mycket mer nu, men jävlar säger jag bara. Välkommen tillbaka Elena!
 
Joanna: Detta avsnitt bjöd på blod, svett och tårar! Blod över hela skärmen, svettig blev jag när Silas skrämde skiten ur mig och tårarna rann när Matt och Mrs Forbes nästan dog... eller snarare dog och återuppstod. Avsnittet var jävligt bra, om jag får uttrycka mig så grovt... Och slutet fick mig att längta ihjäl mig till nästa avsnitt. Elena är väldigt hämndysten på Katherine, så hämndlysten att det kan bli hennes död medan Bonnie och Katherine har en deal, som säkerligen kommer sluta med att de inte har en deal. För varken Katherine eller Bonnie är något att lita på. Sedan något som är på gång är Rebekahs förvandling, fastän hon inte har tagit botemedlet så är det en mänsklig förändring på gång och lika så är det på Elena fronten. Tack och lov! Det enda som saknades i avsnittet var "riktiga" Klaus, annars fenomenalt!
Postat av: Ellen Lindgren

Jag kan bara hålla med. Avsnittet var gryyyymt !! Men jag kanske är den enda men jag vill att Elena ska vara vampyr, men med känslor såklart. Och "Klaroline" scenen skulle ha varit så underbar om det faktiskt var Klaus. Jag gillar inte denna Silas. Jag tycker han kan dyka upp som dig själv och inte hoppa in i allas kroppar. Men guuuuud så jag längtar till nästa avsnitt !

2013-05-04 / 23:14:32 / URL: http://ellenlindgrens.blogg.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: