2013-05-14 | 21:55:35 | Kategori: Frågestund

Svar på frågestunden: Del 1

När kommer the originals igång på riktigt?
Svar: Oktober 2013.

Kommer Klaus tillbaks till mystic falls?
Svar: Hans prio ett är New Orleans, men vem vet, han kanske dyker upp då och då? :)

Kommer ni länka avsnitt från the originals på bloggen?
Svar: Dom allra flesta ville det, så ja det kommer vi göra!
 
Hur många säsonger och avsnitt kommer the originals vara?
Svar: Det beror förmodligen på hur bra det går för serien. Det kommer vara 13 avsnitt i första säsongen.
 
Vet ni när säsong 5 av tvd kommer? I amerikansk takt och svensk.
Svar: Ett särskilt datum har inte satts, men det kommer i höst! September/oktober någon gång i amerikansk takt skulle jag tro. Svensk takt går tyvärr inte att säga, det beror helt på TV6.
 
Kan inte ni typ videoblogga ibland?
Svar: Haha nja, om vadå? :)
 
Är ni klaroline fans och förkrossade över nyheten?
Anna: Jag är inte ett så stort fan utav Klaroline, tycker deras scener är jättefina men gillar mer Forwood!
 
Emelie: Jag är inte riktigt en "äkta" Klaroline shipper, så jag kan inte kalla mig förkrossad.
 
Joanna: Både ja och nej! Mitt hjärta slår hårdare för Klaus än för Klaroline...
 
Vad tycker ni om Cami och Klaus?
Anna: Jadu bra fråga...haha!
 
Emelie: Jag känner bara.... NO!
 
Joanna: inga kommentarer...
 
Vad tycker ni om the originals story line?
Anna: Jag vet inte än, tror att den kan vara lite dålig till en början men blir nog bättre efter varje avsnitt! 
 
Emelie: Alla tycker nog att jag är knäpp, men gillar det inte!
 
Joanna: Jag tror VERKLIGEN på det här! Och har skyhöga förväntningar eftersom att jag är ett stort fan av the originals!
 
Har ni ett instagram konto om TVD det har jag men har ni? I så fall vad heter ni?
Svar: Ja, det har vi! Vi uppdaterar det dock ganska dåligt → @vampirediariesblog
 
Ungefär när kommer den 5:e säsongen att visas ? 
Svar: Som sagt, inget spikat datum än. I höst någon gång.
 
Håller dem på att spela in den nu? 
Svar: De blev precis klara med säsong 4 och har just nu ledigt. De kör nog snart igång med säsong 5.
 
Vet ni hur många säsonger det kommer att bli ?
Svar: Nej. De har bekräftat 6 säsonger, men har sagt att det lika gärna kan bli 10.
 
Det här är en jättekonstig fråga. Det finns kanske inte något svar. Men hur kan folk komma tillbaka från andra sidan om deras kroppar är förstörda? Det är en fantasi serie så man kanske bara måste inse att det är så??:)
Svar: Det är deras andar som kommer tillbaka i form av deras äkta kroppar och ja, rent tekniskt är det ju omöjligt! Haha, vi får nog bara acceptera att det är en fantasiserie :)
 
vet ni när första avsnittet i säsong fem kommer ut?
Svar: I höst.
 
när började ni kolla på vampire diaries? :)
Anna: Hösten 2011, och om jag ska vara ärlig skrämde det skiten ur mig och jag var nära på att sluta kolla efter några avsnitt, haha!
 
Emelie: I början 2011 tror jag det var, sen tyckte jag att det var dags för Anna och Joanna också! ;)
 
Joanna: I samma veva som Anna!
 
Om ni fick ta tillbaks en karaktär som dött, vem skulle de va?
Anna: Lexi! :) 
 
Emelie: Jeremy!
 
Joanna: gaaah! vad svårt! Lexi eller Jeremy tror jag...
 
Vem är eran absoluta favoritkaraktär?
Anna: Stefan bästa Salvatore ♥
 
Emelie: Damon Salvatore♥
 
Joanna: Klaus Mikaelson, min älskling! 
 
Om ni fick komma på och spela en helt ny karaktär i TVD, vad skulle det vara för person?
Anna: Jag skulle nog vilja vara en människa, lite som Elena, som grabbarna (speciellt Stefan) skulle fatta tycke för.. hihi! 
 
Emelie: Jag skulle vara en vampyr som var en gammal awesome polare till Stefan och Damon! ;) 
 
Joanna: Klaus första riktiga kärlek, som han förvandlade där i början av hans "vampyr/hybrid-karriär", som han tror är död men så visar det sig att hon fortfarande "lever" och han är fortfarande galet kär i henne (mig, hihi).
 
Vilka är era tre favorit par ? 
Anna: Stelena, Forwood och Stelena! 
 
Emelie: Stelena, Delena & Beremy..... eller kanske Mebekah?
 
Joanna: Klaroline, Stelena & Mebekah (Matt & Rebekah)
 
Delena/stelena?
Anna: Stelena :) 
 
Emelie: Sdelena :)
 
Joanna: Stelena, fast ärligt talat så är jag inte så insatt!
 
Vilket är erat favorit avsnitt ? 
Anna: Älskar detta avsnitt i säsong ett då Bonnie visar sina häx förmågor och låter alla fjädrar säva. (1x08) Fast det kanske är mera en favorit scene, annars är det nog det avsnittet då Lexi kommer tillbaka i säsong 3 och ska hjälpa Stefan. (3x07) BIG heart!
 
Emelie: Det finns ju så många bra avsnitt! Kan ärligt talat inte välja ett som är min favorit, men kan säga några jag tycker extra mycket om: (1x06 - När Elena får reda på att Stefan är vampyr) - (3x14 - Balen.) - (3x19 - Damon och Elena åker till Denver...) - (3x22 - Elena dör.) - (4x23.... I know it's gonna be EPIC!)
 
Joanna: Älskar bal-avsnittet i säsong 3, Give me love scenen är "to die for"! Sedan blir jag så galet exalterad när Alaric gräver i Mystic Falls historia med hjälp av Stefan och Elena (2x16). Sedan älskar jag (3x21 & 3x22) det är nog min absoluta favoritavsnitt!
 
Hur många avsnitt blir det av säsong 5?
Svar: 22-23 skulle vi tippa :)
 
Favorit karaktär i TVD och varför?
Anna: Stefan Salvatore, kan knappt förklara, han är omtänksam, snäll, mysig, gullig, snygg, läcker, otroligt go och helt enkelt så underbar som bara en Stefan Salvatore kan vara... :) 
 
Emelie: Damon. Han är bara bäst helt enkelt!
 
Joanna: Klaus! Finns ingen annan som kan göra massa elakheter med glimten i ögat! Och hans varma flörtiga sida får min äggstockar att explodera tusen gånger om! Och att han är sexig är ju inget man kan förneka!
 
Hur många är ni som driver bloggen?
Svar: Vi är 3 tjejer, 16 år.

Varför bestämde ni er att starta en blogg?
Svar: Vi älskade TVD, och vi läste andra fanbloggar. Vi tyckte det verkade kul så vi slog till!
 
Vilken säsong gillar ni bäst?
Anna: Säsong 1 eller 2, tycker att de börjar spåra ut lite efter det, men alla säsonger är ju bra...
 
Emelie: Jag gillar faktiskt alla säsonger, men jag tror det är säsong 3 som ligger mig närmast, hehe. Jag älskar den för att Elena fortfarande är människa, Stefan är vilsen, man får lära känna Klaus och för att Damon äntligen "gets the girl"...... Awesome!
 
Joanna: Säsong 3, som jag även kallar "Klaus säsong". Det mesta kretsar kring Klaus och Elena är (tack och lov) mänsklig! 
 
Vet ni vad som kommer hända i de kommande säsongerna? Om man utgår från böckerna?
Svar: Vi har inte läst böckerna, så tyvärr har vi ingen aning. Det ända jag vet är att Damon dör i böckerna, så hoppas det inte stämmer överens i serien! :(
 
Om ni fick bestämma hur hela serien skulle sluta, hur skulle den då sluta? Vad skulle hända med alla karaktärerna om ni fick bestämma?
Anna: Har tänkt på det, villl inte att serien alls ska ta slut, men jag har en liten fundering, berättar lite kortfatatt. Elena blir människa igen, Stefan och Damon bestämmer sig för att göra det rätta, lämna staden raderar minnerna på Matt och Elena, då Caroline fortfarande är vampyr (och har lämmnat staden med Tyler) och Bonnie är förmodligen fortfarande död. Det sticker sedan för gott och Elena börjar om på nytt helt omedveten. Eller vaknar Elena upp i sin säng, kall svettig och skrikande och har drömt alltihoppa. Sedan när hon kommer till skolan stöter hon ihop med den nya snygginen som just har börjat vid namn, Stefan och PANG slut! 
 
Emelie: Shiiiit, vilken svår fråga! Jag har ingen aning, men skulle i alla fall se till så att det slutade lyckligt för alla!

Joanna: Säcken ska knytas ihop, dvs att den ska sluta som den började MED STELENA! Det känns som det enda rätta, i nuläget, fastän jag inte är ett stelena-fan. Sedan hoppas jag det bästa för Klaus, att han kommer tillbaka till Mystic Falls och får sin Caroline, samtidigt som Rebekah får familjen hon förtjänar! Det är tre måsten!
 
Vilken av de döda karaktärerna skulle ni vilja kom tillbaka levande?
Anna: Lexi! :) 
 
Emelie: Jeremy♥
 
Joanna: Lexi eller Jeremy. Eller kanske Bonnie (om hon nu inte kommer tillbaka?)
 
Skulle ni kunna uppdatera på bloggen om ni vet när TVD gänget är med i tävlingar som går på TV, som MTV tävlingar och så? Lyckas alltid missa dem, så om ni har koll på dem skulle det vara jättesnällt om ni la upp den infon om när och var det går :D
Svar: Självklart! :) Dom brukar vara nominerade till Teen Choice Awards och liknande, och så fort vi vet något så skriver vi det här. Bara att hålla utkik! 
 
Så där! Då var första delen av frågorna besvarade, del 2 kommer inom kort!
Postat av: Maja

Hej! :)
Gå gärna in och kika på min och min kompis stelena blogg, det hade varit jätte kul om ni gjorde det! Vi har inte så jätte många besökare och det hade varit supergulligt om du skulle vilja typ i ett inlägg att '' gå in och kika på deras stelena blogg typ, aa om någon letar efter en stelena och vampire diaries dagligen uppdatering. '' vi kan såklart göra samma sak på eran blogg då för våra läsare kommer säkert också gilla eran fantastiska blogg! ;)<3

ps. super grym blogg! :D

2013-05-15 / 12:25:04 / URL: http://stelenaswe.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag har varit borta nu i en vecka o har inte riktigt fattat då om ag missat ett eller 2 avsnitt:S senaste avsnittet jag såg var när elena trodde att matt dog o då hon blev mer mänsklig om man säger så. Är det avsnitt 22 jag enbart har missat?S:

Svar: Ja, du har bara missat avsnitt 22! :)
Vampire Diaries Blog

2013-05-15 / 14:33:19
Postat av: Johanna

Tack för svaret:) helt sjukt vilken GRYMT BRA jblogg de är!:)

Svar: :)
Vampire Diaries Blog

2013-05-15 / 22:41:24
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: