2013-06-23 | 00:09:00 | Kategori: Tävlingar

Vinnaren av iPhoneskal! (Tävling 1)

 
Nu har vi valt vinnare i tävlingen om iPhoneskalet med TVD-tryck.
Stort grattis till Alia! (Kolla din mejl)
 
Tävlingen gick ut på att ni skulle beskriva er drömdejt med en utav karaktärerna. Alia skrev en rolig och detaljerad kommentar, vilket gjorde att valet föll på henne! Här har ni den vinnande drömdejten:
 
"Min drömdejt är absolut med Stefan, för han har en look som får mig på fall och jag älskar sättet han behandlar en tjej. Först och främst ska han åka och hämta mig med hans gamla, snygga bil för att skjutsa oss till stranden, där allt redan är fint dukat på ett bord. Det ska bara vara vi två på stranden, han skrämmer bort alla andra på sitt egna lilla sätt. Han drar ut stolen till mig och beteer sig som en riktig gentleman, ger mig komplimanger och är bara allmänt gullig som vanligt. Det går inte så fort mellan oss, vi skrattar mycket och behandlar varandra som vänner. Även fast det finns en gnista i hans ögon, så väntar jag för att kunna få reda på mer om honom. Obekväma tystnader existerar inte. Han är öppen och berättar mycket om sig själv. Varmrätten - som består av oxfilé, någon dyr sås, grönsaker och ris - äter vi knappast, inte för att den inte är god, utan för att vi nästan vek oss av skratt. Fast vi klarar den och går vidare till efterrätten. 
 
Jag tycker att det är viktigt att prata med varenda kille på en dejt,om man går på bio så kan man inte prata lika mycket och det skulle bara leda till en obekväm tystnad, men om man tittar på en film hemma så kan man ju alltid prata eller avbryta filmen.På en middag öppnar man sig mer, pratar mer och har mer kul. Man är ju liksom tvungen att säga något om det är tyst, och det leder alltid till ett annat ämne och man kan inte sluta prata. Det ska vara lätt att prata med en kille, skratta och öppna sig. Det sista är viktigast, att känna att man kan öppna sig för killen. Ge honom sin tillit redan på första dejten, följa magkänslan. 
 
Samtidigt som vi åt, började solnedgången synas. Han föreslår att vandra på kusten, studera solnedgången och bara prata mer. Vilket jag med glädje går med på. En promenad vid havet som smeker strandens lena sand. Vi går barfota, helt tysta och njuter av varandras närhet. Jag såg att han var nervös och det smittade sig snabbt till mig. Hjärtat slår dubbla slag och jag flätar ihop mina fingar med blicken på sanden. Plötsligt stannar han och tar tag i mina händer, möter min blick och pratar "Du vet, allt jag berättat för dig har jag hållt för mig själv hela livet. Du är den första jag berättat så mycket till, och förmodligen den sista." Han säger allt på ett andetag. Därefter fortsätter han. " Jag har aldrig kunnat prata med någon, jag ville bara--" Innan han hinner säga något mer trycker jag mina läppar mot hans, fattar tag om hans ansikte och drar den närmre min. Han var inte långsam att besvara den. Före den blir lite för het drog jag mig undan, flätade mina fingrar med hans och ledde han till bilen vi åkt med."
 
Ni som inte vann denna gång, var inte ledsna! Vi kommer lotta ut fler iPhoneskal inom kort!
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: