2013-01-10 | 20:43:00 | Kategori: Skådespelarna

Ninas födelsedag

 
Postat av: Väggblomman.

Blodet skjuter som nyårsraketer upp i kinderna så att jag nästan kan föreställa hur de spricker av rodnad. Det här var verkligen inte meningen. Tagen på bar gärning där jag sitter med den blåa gitarren i famnen och med flyktvägen blockerad - är min högsta önskan att smälla av och vakna upp någon annanstans, i en trygghet långt borta från allt som heter nutid.
Som hotellbetjänt bör man aldrig peta på gästernas privata grejer, inte heller i hemlighet utan deras närvaro, trots att man serverar glass till ett tomt hotellrum. Detta visste jag. Det var en inbankad hotellregel från dag ett på arbetet.

Så, vad skulle nu hända? Skulle jag få sparken för att ha petat i nyfikenhet på den brunögda och nu aningen förvånade killens vackra gitarr. Är en arrest det nästa som sker i mitt liv?

Spelar det någon roll om killen råkar vara samma typ som hänger på ett x-antal bilder i min lillasysters rum? Spelar det någon roll om det är just han...?


Läs mer på: BelieveThis.blogg.se

2013-01-10 / 23:00:03 / URL: http://believethis.blogg.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: