2013-02-03 | 18:53:00 | Kategori: Frågestund

Svar på frågestunden: Del 1

kan inte ni försöka få mycket fakta om personerna, alltså typ, paul, nina och ian :)
Svar: Jo, vi kan göra ett varsitt inlägg om dem någongång framöver!
 
Vem tycker ni är snyggast i tvd castet? :)
Anna: Paul Wesley eller Michael Trevino ♥ 
 
Emelie: Ian!
 
Joanna: Joseph och Paul! Grrr! Men ärligt talat så är typ ALLA snygga!
 

och är det bara jag som älskar Elena som vampyr?
Anna: Det tror jag inte du är, men jag känner nog att Elena var bättre som människa :) 
 
Emelie:Nej, du är nog inte ensam! Jag däremot är inte så förtjust.
 
Joanna:  Det är många som gillar vampyr-elena, men jag tycker hon är lite för mycket!
 
 
Kan ni inte göra en sådan där rolig å bra video igen som ni spelar in själva? Vore super roligt !
Anna: Hahaha, du får nog nöja dig med den som finns ;) 
 
Emelie: Haha, nej! Har nog aldrig skämts så mycket...
 
Joanna: Hehe, det blir nog ett Nej på den frågan ;)
 
 
Vad tycker ni om det som hänt med DELENA,STELENA!?
Anna: Jag det känns lite overkligt, jag trodde nog aldrig att Damon och Elena någonsin skulle bli ett sådant par det är idag, alltså ett riktigt par. Jag skulle nog hälldre tycka att Elena bara skulle hålla på med Damon inte vara ett riktigt par, alltså hålla det lite hemligt. Stelena saknar jag så klart, men jag skulle nog inte vilja att det gick tillbaks som det var förut, de blev faktiskt lite tråkiga där på slutet... hehe. 
 
Emelie: Känns sjukt att det har blivit Delena "på riktigt"  om man säger så, men det är kul! Samtidigt tycker jag att det är sorgligt att Stelena är över. Om jag fick bestämma skulle det vara Sdelena ;) Know what I'm sayin?
 
Joanna: Överväldigande. Har inte riktigt tagit 'sida' ännu, håller tummarna för andra par istället! :)
 
 
Och är det bara jag men jag saknar Katharine! Hon är ett måste...eller... ;))
Anna:Jag känner som dig, hon är ett måste. Saknar henne hon livade upp allt i Mystic Falls. 
 
Emelie: Jag saknar också henne faktiskt. Lite.
 
Joanna: Jag saknar henne inte så mycket faktiskt. Men när hon väl kommer tillbaka (om hon gör det) kommer jag nog inte vara besviken!
 
 
Och vad tycker ni det låter om jeremy-bonnie Rebecka-matt Klaus-Caroline tyler-Katharine Damon...kanske Alice, hette hon så hon som i förra avsnittet förrådde Elena och var på Rebeckas "sida" ! ??? Skulle bli sjukt glad om ni svarade!!! <3 love Youre blogg!!!!!!!!!!! Keep going! <3
Anna: Det låter väl bra med Jermey och Bonnie!! :)
 
Emelie:Jag hoppas verkligen på Bonnie och Jeremy, så söta tillsammans! Skulle kanske vara spännande att se Tyler med Katherine och Damon med April, men nej, det är verkligen inget jag shippar!
 
Joanna: Det låter ganska bra, speciellt Klaus-Caroline och Jeremy-Bonnie. Är det April du menar? Hon som blev compelled av Rebekah?
 
 
Jag har inte läst tvd böckerna men det sägs att i boken så väljer elena stefan i slutet. Vad tror ni eller vet ni kommer hända i slutet av serien vem kommer hon att välja? Jag är helt klart team damon så jag hoppas på honom.
Anna: Jag har ingen aning, tror inte hon kommer att välja någon faktiskt. Men om jag skulle hoppas på någon skulle det vara Stefan :) 
 
Emelie:Jag tror att Damon dör i böckerna? Så då faller det sig ganska naturligt att hon väljer Stefan igen. Men mycket skiljer sig mellan böckerna och serien så det behöver verkligen inte betyda något! Jag vet verkigen inte vem jag tror att hon kommer välja, så jag låter det vara osagt! Bara slutet är lyckligt och alla är glada så är jag nöjd!
 
Joanna: Det skulle vara fint om det blev Stefan, hihi!
 
 
Är ni delena eller stelena fans?
Anna: Stelena, fast nu skulle jag nog bara vilja att hon inte skulle vara med någon av dem. Vill ha mera triangel drama. 
 
Emelie:Sdelena, hihi.
 
Joanna: Varken eller!
 
 
Tror ni stefan och rebbekah kommer bli tillsammans igen?
Anna:Om man kollar hur det ser ut nu, så kankse det. Det är nog inte omöjligt. 
 
Emelie:Vet inte, men hoppas INTE!
 
Joanna: Åh jaaa! Man kan ju inte mer än hoppas! :D
 
 
Vad tror ni kommer hända i de kommande avsnitten?
Anna: Mycket, tror vi kommer få reda på en del frågetecken, jag hoppas på mycket kärlek drama, hehe!
 
Emelie:Det kommer nog vara ganska tjaffsigt mellan Damon-Elena-Stefan och Elena-Stefan-Rebekah. Jag hoppas även på mycket äventyr och spänning! Får inte glömma att krydda med lite kärlek ;)
 
Joanna: Jag hoppas lite på Stebekah, hihi! Sen så vill jag att Klaus ska komma ut ur vardagsrummet, så att det händer lite grejer! Men de kommer ju iallafall fortsätta leta efter botemedlet!
 
 
Kan ni göra fler inlägg om de mindre kända rollerna i serien som t.ex Anna?
Svar:Det kan vi försöka fixa!
 
 
 Kan ni göra inlägg om Steven Mcqueen, Kat Graham eller Candice Accola? De är de bästa?
Svar:Vi försöker blogga om alla, vi ska göra vår bästa!
 
 
Berätta om vilka ni tycker om och era egna åsikter?Grym blogg btw! <3
Anna: Egna åsikter, hmm. Jag tycker nog mest om Caroline. Hon har hjälp så många som tillexempel Elena i avsnitt 4x02 då hon nästan bet April. Hon är alltid så go och glad. Sedan kommer Stefan, han är allt för snäll och spännande tycker jag, man vet aldrig när han kan slå om från gott till ont... Sedan är det väl alla andra, haha! 
 
Emelie:Tack!! Jag älskar Damon, har iprincip alltid gjort (förutom i början) och kommer alltid att göra. Han har gjort mycket dumt men jag förlåter honom ALLTID, vet inte varför. Damon är Damon helt enkelt! Jag gillar ju självklart dom flesta på olika vis, men Damon står liksom högst på listan. Och det finns SÅ mycket åsikter i mitt lilla huvud, så att rabbla upp allt skulle ta för mycket plats, men efter varje avsnitt lägger vi upp ett inlägg med våra åsikter, så läs gärna det!
 
Joanna: Vad kul att du tycker om bloggen! Hmm, jag är ju vääääldigt förtjust i Klaus. Alla hans elakheter som kryddar serien något enormt och alla dessa känslosamma stunder med han och Caroline eller när han bara är ensam och ledsen. Klaus har allt. Andra åsikter (lite kortfattat) så hoppas jag på Klaroline, Stebekah och Klefan, hehe! Sen vill jag ha tillbaka ELIJAH nu nu nu! Självfallet så finns det massa andra åsikter men det får ni se mer av i bloggen! :)
 
 
Klaroline vs Forwood?
Anna: Forwood!

Emelie:
Forwood
 
Joanna: KLAROLINE!
 
 
Delena vs Stelena?
Anna: Stelena 
 
Emelie:Bara jag som saknar triangeldramat?
 
Joanna: Elena förtjänar inte någon av dem, just nu! Kommer säkerligen ändra åsikt om hon blir liiiite mindre bitchig.
 

Datherine vs Stebekah?
Anna: Datherine, skulle jag vilja se mer av...
 
Emelie: Gillar inte Damon och Katherine som ett par, men hatar Stebekah, så måste säga Datherine! 
 
Joanna: Stebekah, bästa som hänt på lääääänge! Nej då, men just nu så är jag en hardcore Stebekah-shipper!
 

Mikaelsson Family vs Salvatore Brothers?
Anna:Salvatore Brothers ♥
 
Emelie: Salvatore brothers!
 
Joanna: Åhhh vad svårt... Men i nuläget (när Kol är död) så säger jag Mikaelson Family/The Originals!
 
 
Kommer det att bli en 5 säsong?! :D
Svar: Ja det gör det! Sägs komma totalt 6 säsonger :)
 
 
Har Nina och Ian flyttat ihop?
Svar: Dom har en lägenhet tillsammans i Atlanta, där dom spelar in serien :)
 

Planerar nån av skådespelarna att skaffa barn? Eller har någon redan barn eller ett barn påväg? Tänkte mest på karaktärerna man ser mest utav.
Svar:Oj, vet inte. Deras privatliv är väldigt hemligt (förståeligt!).
 

Kan ni berätta lite om Ians, Pauls och Ninas barndom?
Svar:Kan försöka leta upp mer fakta och skriva det i ett sparat inlägg!
 

Har det hänt att ni har kontaktat någon av skådespelarna nån gång och fått svar? t:ex på twitter eller någon annat?
Anna: Kontaktat, men aldrig fått något svar (twitter) 
 
Emelie: Nej, jobbar på't! ;)  
 
Joanna:Har försökt flera gånger men misslyckats...
 
 
Hur kommer ni göra r TVD börjar i Sverige? Kommer ni blogga om avsnitten här då eller om avsnitten som dom går i USA?
Svar: Vi kommer blogga om både svenska taktens avsnitt och de amerikanska.
 
 
är du en klaroline shipper?
Anna: Nja, inte ännu... ;) 
 
Emelie:Nej, de vill jag inte påstå.
 
Joanna: Om jag är! Så oemotstådligt söta tillsammans!
 

om du skulle få chansen att bli vampyr, skulle du ta den eller skulle du fortsätta med ditt vanliga liv?
Anna:Absolut!! Vill vara vampyr, fast kan skippa blod grejen, men tänk att kuna springa snabbt, radera andras minnen, få andra att göra saker. Gud va roligt! 
 
Emelie:Oj, svår fråga! Jag vill ju vara vampyr, hehe, men vet inte om jag skulle kunna "avsluta" mitt liv för de, så nej.
 
Joanna: Det lutar åt ja, dock skulle jag vilja vänta tills jag är runt 20 i såna fall. Men ändå man missar ju så mycket av LIVET, så nja...
 
 
Vem är snyggast Damon eller Stefan?
Anna: Stefan :) 
 
Emelie: Damon!
 
Joanna: Stefan
 

Hoppas ni är nöjda med svaren! Del 2 kommer att publiceras vid senare tillfälle.
Postat av: Saga

Tänkte bara säga att på frågan "vem elena skulle välja i slutet" & någon av er svarade att Damon dog, han dör i midnight & vaknar upp i phantom, men dock är böckerna inte klarskriva av LJ Smith så det är inte klart vem hon väljer, och han har även sagt att han inte tänker välja att skriva klart böckerna, utan någon annan kommer göra de =) läste det på någon sida!

2013-02-03 / 20:21:23
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: