2012-11-17 | 18:51:13 | Kategori:

Våra åsikter 4x06

Ett önskemål från er vart att vi skulle skriva en recension av varje avsnitt. Vad vi tycker osv.Så det har vi tänkt göra nu framöver! Det senaste avsnittet "We All Go A Little Mad Sometimes" får den här responsen av oss:
 
 
Anna: Jag Tyckte avnittet var dunderbra, men också väldigt skrämmande. Blev något enormt paff i början då hon högg Jeremy ( Connor) i halsen. Då vart jag skrämd med lättade sen när han hade ringen på sig. Jag vet inte men jag tycker verkligen inte om Elena längre, nej hon har blivit väldigt jobbig och sådant ( min åskigt ;) jag tyckte så himla mycket om Damon i detta avsnitt han var verkligen gullig och snäll plus omtänksam! Jag får inte glömma att Klaus vissade lite känslosam sida mot Caroline det tyckte jag var väldigt sött plus han tänkte på Elena eftersom han förutspodde att hon skulle vilja ta självmord, bra gjort grabben!! Men till det stora med detta avsnitt var slutet! Herregud, jag grät som en tok! När dom satt där på trappan och man förstod att detta kommer vara slutet på paret man så länge har fäljt och hoppas på, nu är det över.. Nej det var tufft och se för ett Stelena fan.. :'( Men över till en annan sak så tyckte jag det var lite läskigt då Elena såg Connor i alla, och det ledde till att hon "dödade" Jeremy och högg Stefan. Lite läskigt! Men ja det var min lilla åskit, plus tycker Tyler har blivit lite tråkig..  
 
 
Emelie: Avsnittet var bra. Det händer så mycket nu för tiden, vilket är helt underbart! Elena hade hallucinationer på grund av att hon dödade Connor i förra avsnittet. Hon såg Connor, Katherine och sin mamma. Mötena med Connor var ju allt annat än trevliga. Katherine var inte heller så snäll mot sin dubbelgångare. När hon träffade sin döda mamma på bron, blev det väldigt känslosamt. Det var en fin stund ända tills Miranda övertalade Elena att döda sig sjäv. Som tur var lyckades Damon klura ut hur dom skulle bryta förbannelsen och hennes "inre demoner" försvann tvärt. Sista minutrarna utav avsnittet var så sorgliga! (Anna satt och störtbölade, hehe) Stefan och Elena avslutade sitt förhållande, vilket kanske inte var helt otippat. Vi får se om det blir dom igen någon gång framöver. Kanske händer det något spännande på Delena-fronten? Måste bara flika in också att jag tycker lite synd om Klaus, faktiskt! Han lev så glad att Caroline ville ta en drink med honom, men han blev lurad. Starckar liten! I övrigt var det ett jättebra avsnitt!
 
 
Joanna: Eftersom jag är #teamklaus, kände jag mig lurad i det här avsnittet. Hade inte en blekaste aning att Caroline(!!!) skulle gå Klaus bakom ryggen! Sen en annan stor skandal var att Elena valde bort Stefan, och nu kommer hon gå till Damon, bra eller dåligt? Jag vet faktiskt inte. Men våran hypotes är att antagligen om Elena får botemedlet kommer hon vilja gå tillbaka till Stefan, så jag tror inte Elena har valt Damon föralltid!
Sen var det väldigt spännande (och lite creepy) det här med Connor och Elenas hallucinationer. Enligt mig så är det VÄLDIGT likt Pretty Little Liars, (iallafall lika sjukt!). Så jag hoppas att The Vampire Diaries hittar tillbaka till sin ursprungliga form!
Postat av: D

Bra skrivet! Måste säga att jag håller med Joanna till 100%!!! Känner mig lite sådär vilse i serien, allt förändras så snabbt och blir så annorlunda..:/

2012-11-17 / 22:17:58
Postat av: Frida

Jag är Team Stelena och kommer nog alltid vara det i grunden. Men jag hoppas ändå att det kommer bli något med Damon fast jag tror att det kommer sluta med Stefan. Jag gillar inte heller Elena längre, tycker hon är jättejobbig och serien har börjat balla ur lite eller hur man ska säga. Tillbaka till hur det var innan.

2012-11-18 / 12:44:21
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: