2012-11-02 | 13:45:24 | Kategori: Frågestund

Svar på frågestunden: Del 1

Vad menade Klaus i slutet av S4ep3 ? :) "You dont know your own histori"
Svar:Klaus vet ju något om Connor som han påstår att han inte själv vet om. Nu har vi fått reda på att han är "one of the five". Efterträdare av den första gruppen. Dessa har en karta på kroppen som tillslut leder till botemedel mot vampyrismen.
 
Vilka personer har Nina, Ian och Paul varit tillsammans med?
Svar: Det är ett brett ämne. Google is your best friend ;) 
 
Kommer denna dubbelgångaren Tatia som är kopia av Elena dyka upp i serien?
Svar: Ja, det ryktas om det. Det är alltså den första dubbelgångaren.

Vem tror ni Elena kommer välja till slut av Stefan och Damon?
Anna: Svår fråga hurru du, men antingen Stefan.. eller Damon ;) 
 
Emelie: Jag vet verkligen inte. Jag tror att hon alltid kommer vara lite emellan dom.
 
Joanna:'It will always be Stefan' är något Elena säger (ganska ofta). Men det verkar ju inte som det, eller? Elena kommer antingen alltid ligga valet i kvalet mellan Salvatore-bröderna annars så skaffar hon sig ett nytt kärleksintresse?

Har nån av skådespelarna svenskt urspung?
Svar: Nej, tror inte det.

Vem av skådespelarna är yngst?
Svar: Just nu är det 20-åriga Grace Phipps (April). Av huvudpersonerna är det Nina och Kat på 23 år.

Vilka av skådespelarna är eller har varit ihop med varandra utanför serien?
Svar: Ian och Nina är ett par nu och har vart det sen 2010. Paul och Torrey är gifta.
 
Vad tycker ni om säsong 4 hittills?
Anna: Jag tycker säsong 4 är bra, men har inte riktigt smält detta med Elena som Vampyr, men jag antar att jag vänjer mig... 
 
Emelie: Jag tycker att den är kanon! Jag gillar verkligen att Elena har blivit vampyr, så det rörs om lite i grytan. Annars hade det blivit yttligare en säsong med samma koncept (även fast jag hade gillat det också.)
 
Joanna: Om jag ska vara HELT ärlig, så gillar jag inte det här med att Elena är vampyr... Tycker serien kryllar av för många vampyrer, hoppas Connor skövlar en del, hehe! Men jag ser fram emot att få se mer utav hennes förvandlig, vem vet? Jag kanske ändrar åsikt helt. Men det bästa med säsong 4 hittills är att Klaus är tillbaka!
 
Är någon av skådespelarna troende? Krista,muslimer,judar osv?
Svar: Kat är jude, Ian är katolik, resten är kristna. Men tror inte att någon är religös.

Dejtar fortfarande Nina och Ian?
Svar: Ja! :)

Hur gamla är ni som driver bloggen?
Anna: 15 år, 16 år om snart en månad!! 
 
Emelie: Fyller faktiskt 16 om några dagar.
 
Joanna: 15 år.

Söker ni någon till som kan hjälpa till att driva bloggen?
Svar: Nej, inte i nuläget.
 
Dejtar Candice någon?
Svar: Det ryktas om att hon dejtar Zach Roerig, läs mer om rykterna här.
 
I avsnitt 3 som var i går. Hur fick elena och rebekah i sig vargblod?
Svar:Det var inte vargblod, utan varggift. Det var det Connor tog från Tyler i början utav avsnittet. Sedan såg han till att Elena och Rebekah fick det i sig. Hur det gick till, fick man aldrig veta.
 
Varför gillar ni denna serien så mycket?
Anna: Den är helt enkelt bäst, den har humor, romantik.. och även lite "skräck". Vem skulle inte kolla? Plus serien har en flertal hunkar ;) 
 
Emelie: För att den har allt! Glädje, sorg, kärlek, hat, humor, spänning, vampyrer, varulvar, hybrider, häxor, människor. Haha allt!
 
Joanna: Jag älskar att det är en så bred serie, alltså man kan gråta till den, man kan skratta, man kan hålla på att skita på sig för att det är så läskigt! Serien har ALLT! Att serien handlar om vampyrer är en stor bonus!

Har ni oxå väldigt svårt att bestämma er över Stelena eller Delena?
Anna: Yes mam! Riktigt svårt därför har jag dragit slutsatsen att jag är Team Slavatore! 
 
Emelie: Gud ja! Kan inte alls bestämma mig. Men är lite mer åt Delena... tror jag. Haha!
 
Joanna: Usch jaaa! Önskar att hon kunde välja båda! Jag tror jag är Stelena, eller näää jag är nog Delena. Svåraste besultet någonsin, fast ännu svårare för Elena, haha!
 
Kan inte ni ställa frågor till oss asså liksom riktigt svåra som typ nån slags quiz skulle va jätte kul att se hur mycket alla fans kan om tvd :)
Svar: Jo, vi kanske skulle kunna fixa något liknande :)
 
Team Klaus vs Tyler? (När det gäller Caroline)
Anna: Tyler, det stabilaste paret jag kan svara på! 
 
Emelie: Tyler! Kan dock inte smälta att han var otrogen mot Caroline.
 
Joanna: Utan tvekan KLAUS! När Klaus är med Caroline, så blir han en helt annan person! Och det är äkta kärlek! Tyler var ju som sagt otrogen, det skulle Klaus aldrig göra mot Caroline! VÄLJ KLAUS, CAROLINE!  Klaroline är beviset på att Klaus har lite mänsklighet i sig och tyvärr tror jag inte Caroline förstår det!
Men Joseph (Klaus) har sagt att det kan bli lite Klaroline-moments i Säsong 4 så vi får hoppas på det, alla Klaroline-fans därute!

Jag tittar på minst ett gammalt avsnitt från de förra säsongerna då jag verkligen inte kan sluta tänka på tvd, hur gör ni för att klara av längtan mellan de nya avsnitten?
Anna: Kollar på Youtube videos och även gamla avsnitt. Musiken dundrar också ur högtalarna ;) 
 
Emelie: Vi bloggar ju, vilket gör att vi får våran dagliga dos av Vampire Diaries. Men jag brukar även titta på det nyaste avsnittet nån mer gång.  
 
Joanna: Jag kan kolla något avsnitt ibland eller hela säsonger, hehe! Sen som Emelie sa, när vi bloggar får vi en dos av serien. Sedan kan man även kolla på videos på youtube, det är ett bra botemedel! ;)
 

Del 2 kommer upp inom kort. Ni har fortfarande chans att fråga fler frågor.
Postat av: Ronja

Det där med varulvs giftet var så att det fanns i ölen på rebekah fest! Och eftersom Stefan inte drack öl utan drack något "starkare" så fick han inte i sig de!:)

2012-11-02 / 15:28:42 / URL: http://halelucy.blogg.se/
Postat av: Lovisa :D

Hej!

Er blogg är riktigt bra vam har Taylor varit otrogen med?

svara för jag pallar inte att ni är sen nån blogg som inte svara på ensfrågor

Svar: Han har varit otrogen med Hayley som dyker upp i säsong 4 :)
Vampire Diaries Blog

2012-11-02 / 16:29:57
Postat av: Izabella

Hej. Har redan frågat det här men fick ingt svar
så frågar igen:
Har Ian/Nina/Paul någon "official" instagram som
man kan följa dom på?

Svar: Frågor som ställt under de senaste dagarna har vi tagit med i frågestunden. Svar på denna fråga finns i "Svar på frågestunden: Del 2" Så ni som ställt en fråga ni inte ännu fått svar på, kika i svaren från frågestunden. Ni kan även använda er av blogresponse.
Vampire Diaries Blog

2012-11-03 / 01:15:52
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: