2012-11-13 | 20:44:01 | Kategori: Allmänt

Kommer dom hitta botemedlet?

Ni som inte sett alla avsnitt av säsong 4 bör inte läsa vidare då denna frågeställning är en ganska stor spoiler.
 
 
Vårat kära gäng har nyligen fått reda på att det finns ett botemedel mot vampyrismen.
Om dom hittar det och använder skulle dom alltså bli mänskliga. Vilket inte kan ske för alla karaktärer, eller det kan hända, men det är inte troligt. Vad skulle hända med serien då liksom?
 
Det finns många teorier kring det här.
 
Jag är ganska övertygad om att några av karaktärerna stannar som vampyrer,
så dessa är några teorier jag (Emelie) har:
 
1. När man använder botemedlet så blir man mänsklig och blir så gammal man är menad att vara. Vilket skulle betyda att det bara är Elena, Caroline, Tyler som kan ta det. (Eftersom att Stefan, Damon, Klaus och de andra gamla vampyrerna skulle bli över 100-1000 år och i sådna fall dö.)
 
2. Det finns inget botemedel. Det är bara en myt.
 
3. Botemedlet fungerar bara under en viss tidsgräns av något slag, så att alla inte hinner bli mänskliga.
 
Vad tror ni om botemedlet?
-Finns det?
-Hur kommer dom hitta det?
-Vilka kommer ta det?
 
 
Postat av: Anonym

Jag tänkte exakt som du skrivit på den första! Det var de första som kom upp i mitt huvud då jag fick reda på att det fanns ett botemedel. Det är rätt så logiskt och skulle inte förvåna mig om de är så.

2012-11-13 / 20:55:19
Postat av: Hanna

Jag har en liten annan teori, jag är nämligen inte så säker på att när dom hittar botemedlet att det kommer funka på Elena. Det värkar vara något specielt med henne, kanske eftersom hon är en dubbelgångare? men tex kan hon inte äta annat blod en det diräkt från människor. Även lite andra saker jag laggt märke till och värkar bli mer av i kommande avsnitt?

2012-11-14 / 00:26:44
Postat av: nora

jag tror att det finns ett botemedel men ifall de kommer hitta den det vet jag inte,lite halvsäker på ifall de kommer göra det eller inte,och ifall de nu hittar det så tror jag inte att hur många som helst kan använda det utan jag tror att det är nog bara elena som kommer använda det ifall det nu finns.jag tror också att botemedlet kanske har lite med tatia och den vita eken att göra eftersom det var de sakerna som hjälpte de att bli vampyrer från första början.

2012-11-14 / 09:30:56
Postat av: Louise - Elsalouise.blogg.se

Hejhej, fin blogg :D
Har en "hemlighet" i bloggen som kommer avslöjas snart. Kika gärna in i bloggen och följ gärna via bloglovin' för att hålla koll på när "hemligheten" avslöjas.

Ha en bra dag! ♥

2012-11-14 / 10:26:05 / URL: http://elsalouise.blogg.se
Postat av: Janelle

Jag fattar bara inte.. Elena och Stefan vill ju vara med varandra förevigt, ändå vill båda att elena ska vara människa.. Vill Stefan leva med henne 70 år till bara tills hon blir gammal och grå? Och sen gå vidare med sitt liv? Tycker det där är lite stört.

2012-11-14 / 21:12:27 / URL: http://janellanderson.blogg.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: