2012-02-03 | 22:49:40 | Kategori: Intervjuer

Intervju - Ology

En inblick i The Vampire Diaries " badass Damon Salvatore kunde ha gett dig och Terron R. Moore intrycket att mannen bakom hans galenskap är lika hänsynslös som hans brutala alter-ego. Men du skulle vara fel. Ologi flög ner till Atlanta och upptäckte sanningen:  Ian Somerhalder försöker rädda världen.

Ology: Vad är din ology?

Ian Somerhalder: ConserveOlogy. Jag är allt om bevarande.

Om jag kan fråga, gjorde vad man får med och skapa Ian Somerhalder Foundation? Många människor vill skapa social förändring, men människor inte alltid göra något åt ​​det.

Bara att vara från en riktigt känsliga ekosystem-Jag från Gulf Coast i Louisiana-så det är bokstavligt talat en av de mest känsliga ekosystemen i världen. Det är så unik och fantastisk. 45% av alla våtmarker i Amerika är i Louisiana där jag växte upp. Om vi förlorar dem, vi skruvas. Vilket vi ganska mycket gjort , efter BP. Och den där känslan av hjälplöshet ... Jag beslutade att ingen någonsin ska känna så.

Så vår organisation handlar om att ge människor genom utbildning. Och det är olyckligt, men utbildningen i det här landet saknas. Det finns en brist på information där ute, men den positiva spin på det är att det finns så mycket media och sociala nätverk som vi nu kan överföra information så snabbt. Och det är verkligen fånga den. Det är helt imponerande.

Det låter häftigt.

Jag menar, tänk på det-50% av alla arter kommer att vara utrotad i 50 år, om vi inte gör något åt ​​det.

Hur hittar man tid att göra allt detta?

No. [svordom]. Idea. (Skrattar) Men ungdomar i världen ... de är en mäktig grupp. Det är en ny generation X. Och vår uppsökande går så långt som Pakistan, Indien, Afghanistan ... och sedan finns den ISF Kids armén, och det är barn från 6 till 15. Ett och ett halvt år sedan skickade en 6-årig flicka ISF sina pengar tandfen. Hon ville förändra världen. 6 år . Och hon sa "Jag vet att jag inte har en röst, men jag vill ha en." Så vi sa, okej, ger vi dig en röst. Och nu den här killen har liksom 10.000 Twitter anhängare. Hon är 7 nu, och hon protesterar och skriker och skriker åt Obama och rally alla dessa barn tillsammans. Hon skickade mig en bild [av hennes protest] och jag retweeted det och det hade över en miljon träffar på några dagar.

Wow, det är riktigt coolt.

Ja, det finns barn som att allt över att inte har en röst, men nu dessa små killarna träffas och räkna ut det, de ska konfigurera återvinningsprogram, de är att stänga av sina tv-apparater när de lämnar ... även visa sin föräldrarna bättre sätt att göra saker. Det är galet. 

Så låt oss tala om The Vampire Diaries . Damon har gjort en hel del fel att Elena åren, men hans resonemang för det har varit bra ... eller hur?

Ja, döda någons bror är helt klart det bästa sättet att säga "jag älskar dig"! (Skrattar) Men det finns skäl vi gör allt.

Så varför är Damon så cyniskt?

Du vet, är humor en medicin för smärta. Det är som ett plåster. Det finns så mycket smärta i dessa killar liv, och de använder humor som medicin. Och det fungerar.

Med fanbase som det är, människor är mycket övertygad om att Elena vara med antingen Damon och Stefan. Men din åsikt, ser du en punkt där showen slutar och Elena inte sluta med ett av Salvatore pojkar?

Åh, jag kunde helt se. Jag menar, tror jag att det bästa för henne vore att inte sluta med en Salvatore. Men det blir tufft. Jag har ingen aning. Jag menar, tror jag att hon skulle vara galen för att vara med en av dem. Men kärlek är konstigt, och kärlek är udda. Folk talar alltid om detta Damon och Elena relation, och jag kan bara inte se att hända. Jag menar, han är ganska lockande, och suave, och han är charmig. Men han är en skitstövel. Han är det verkligen.



Känner du för att läsa den på engelska? Klicka HÄR

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: