2012-12-06 | 22:41:00 | Kategori: Allmänt

Rättvist?

Stämningen mellan Elena och Caroline är minst sagt spänd!
Caroline vägrar acceptera att Elena har känslor för Damon och är rent ut sagt uppriven över det.
 
Visst, hon har sina anledningar att hata honom. Det har väl alla. För det första var han grymt taskig mot henne i säsong 1 när han utnyttjade henne kraftigt. I samma veva var han påväg att döda henne, men Stefan räddade situationen genom att spetsa Carolines drink med vervain så att inte Damon skulle kunna äta upp henne, kommer ni ihåg? Damon har även tagit många beslut som påverkat dem flesta människor i Mystic Falls negativt och har ibland en retlig attityd, vilket förmodligen retar Caroline. Sen är hon även bästis med Stefan, vilket får henne att välja parti "Stelena". Gång på gång har hon övertalat Elena om att Damon är fel och att hon stör sig på honom.
 
Inget ont om Caroline, jag giller henne verkligen.... men! Vad har hon att säga till om egentligen?
Själv "dejtar" hon Klaus som dödat Elena en gång och vid ett flertal gånger försökt att döda henne. Har Elena någonsin öppnat sin mun om detta? Nej. Kanske bryr hon sig inte eller så låter hon Caroline styra över sina egna love feelings. Jag vet att Klaroline aldrig har varit ett par eller så, men i avsnitt 4x07 märktes tydligt att hon gillar Klaus och att hon njuter av att vara i hans sällskap. Jag har inget emot Klaroline, tvärtom. Men Caroline borde då inte heller ha något emot Delena.
 
Eller? Det är bara en sak som jag har funderat på. Vad tycker ni?
 
/Emelie
Postat av: michelle

Jag håller med Caroline till viss del, jag är team Delena men som Elenas bäste vän är det hennes ”plikt” att säga till henne ifall hon är orolig över henne. Men sen självklart är det ändå inte hennes sak, och vare sig hon vill det eller inte har hon känslor för Klaus! Lite dubbelmoral de där!

2012-12-07 / 13:05:36 / URL: http://vampirediarie.blogg.se/?tmp=956575
Postat av: Ellen Lindgren

Jag håller med dig ! Visst, det är bra att hon bryr sig om henne, men om hon älskar henne så respekterar hon hennes val.
Jag älskar Caroline, hon är en av mina favoriter i serien, men hon är lite för emot Delena !

2012-12-07 / 17:30:24
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: