2012-04-08 | 21:59:32 | Kategori: Frågestund

Svar på frågestunden


1. Varför har serien så många konstiga "småpauser" hela tiden? Det började i början av året och gick typ en månad, sedan paus en månad, sedan började det lite sen nu är det paus igen! :(


Svar: Det är pauser av flera olika anledningar. En av dom är att dom behöver mera tid för att spela in avsnitten, då inspelningen av ett avsnitt tar ca 8 dagar. En annan orsak är för att underlätta för oss tittare, tro det eller ej! Men fanns det inga små pauser skulle säsongerna gå jättefort och sedan skulle vi få vänta desto längre tills nästa säsong. Tänk er själva att säsongen slutar sådär rysligt spännande sen måste vi vänta i 8 månader på säsongspremiären.

2. Finns den någon video eller liknande då Paul eller Torrey bekräftar att dom är gifta? Har bara sett en gamla video då Paul skrattar och säger att han inte är gift.

Svar: Varken Paul eller Torrey har direkt bekräftat det, men nedanför finns två videoklipp där det blir bekräftat på annat vis. Bland annat att Torrey bär ring och Nina som pratar om det.



3. Varför började ni blogga? ^^

Anna: Jag tyckte det var en kul grej, att skriva om någonting jag verkligen är insatt i. Jag ungefär så, lite kort fattat!

Emelie: Jag föreslog att vi tre tjejer skulle starta en TVD-blogg och dom andra tyckte det var en rolig idé, för jag älskar Vampire Diaries och det är roligt att skriva om.

Joanna: Det var Emelie's idé med att starta en fanlogg om TVD, jag & Anna nappade direkt eftersom vi allihopa är helt besatta i tv-serien!

4. Är Nina och Ian ihop IRL eller vad?

Svar: Ja, det är dom.

5. Hur länge har ni bloggat?

Anna: Oj, jag har bloggat innan den här bloggen, faktiskt så äger jag en annan blogg med två andra. Men kanske 2 år till och från.

Emelie: Jag har haft jättemånga bloggar innan denna! Jag tror jag skaffade den första 2008. Men just med denna har vi bloggat sen i Januari.

Joanna: Som sagt vi alla har bloggat innan denna bloggen, men den här bloggen har vi haft i några månader!

6. Vem skulle ni vilja vara i serien? Själv skulle jag vilja vara Katherine ^^

Anna: Antingen, Elena eller Caroline.

Emelie: Jag skulle nog vilja vara Elena, för att hon är så himla vacker och för att hon 2 snygga killar intill sig.

Joanna: Definitivt Caroline, hon är en så stark karaktär. Sen är hon så vänlig och rättvis mot alla.

7. I det senaste avsnittet sa Esther att hon förlät (hur det nu stavas) Klaus, gör hon det eller ljuger hon bara?

Svar: Esther förlät honom, men hon har något lurt pågång ;)

8. Vilka bloggar/sidor brukar ni oftast besöka för att få nyheter om TVD?

Anna: Jag är väldigt dålig på sidorna, så jag lägger mest upp bilder och videos ;)

Emelie: Jag använder mig av jättemånga sidor, men mest http://vampire-diaries.net & http://thevampirediariescanada.com.

Joanna: Jag kollar mest det senaste på twitter som TT's och tweets från skådespelarna/TVD crew.

9. Hur många besökare får ni ungefär varje dag?

Svar: Det varierar, men brukar ligga runt ungefär 50-60 st unika. Sprid den gärna vidare och tipsa era vänner, så fler känner till den! :)

10. Är det svårt att hitta fakta?

Anna: Nej det är bara att skriva in Stelena & Delena på youtube ;) haha

Emelie: Nej, inte om man vet vart man ska leta :)

Joanna: Det är ganska lätt, men man måste kolla källorna så man inte hittar falsk fakta.

11. Vem är eran favorit karaktär.

Anna: Caroline, efter att hon hade blivit vampyr. Hon är så snäll och ställer alltid upp för andra.

Emelie: Samma för mig, Caroline. Hon är så himla positiv och snäll mot alla. Sen är hon ju så fin!!

Joanna: Utan tvekan Damon, vad skulle serien vara utan Damon och hans klokrena citat?

12. Ungefär hur länge har Klaus levt?

Svar: Sedan 10-talet, alltså omkring 2000 år.

13. I det senaste avsnittet öppnade ju Bonnie och hennes mamma kistan, var det Eshter som var där? För jag tittade bara ibland tack vare min mamma -.-


Svar: Ja, det var Esther som låg i kistan.

14. Vem är den äldsta vampyren (Förutom "The Orginals".

Svar: Det har man inte fått reda på än, men kanske får vi reda på det i något av de kommande avsnitten.

15. Hur blev Klaus hybrid?

Svar: Hans riktiga pappa var varulv. Michael var inte hans riktiga far.

16. Från en skala från 0 - 100 hur mycket älskar ni att blogga om TVD?

Anna: 75

Emelie: 100 faktiskt, jag älskar det!

Joanna: 90, ibland är det riktigt roligt!

17. När började ni titta på TVD? Och vilket var det första avnsittet?

Anna: i höstas, hade värsta martonet. Haha! det första avsnittet jag såg var 1x1

Emelie: Jag tror jag började kolla sommaren 2011. Det var min syster som tipsade mig och sen dess har jag vart helt fast. Senare samma år drog jag med mig Anna och Joanna och vi hade 12-timmars maraton...

Joanna: Hösten 2011, Emelie hade tipsat mig om serien så när jag var hemma och sjukt tittade jag för första gången. Tur som jag hade var det avsnitt 1, säsong 1.

18. Det är väl bekräftat att en säsong 4 ska komma, men vilka kommer vara med?

Svar: En säsong 4 kommer. Alla som alltid varit med kommer väl vara med, tror dock inte att Alaric och Jeremy kommer att vara så synliga. 

19. Har ni någonsin träffat någon av TVD skådespelarna? Skulle ni det? Och vem?

Anna: Jag har aldrig träffat någon av dom, men jag skulle gärna vilja träffa Nina, Paul & Ian.

Emelie: Jag har aldrig träffat någon heller, men det är typ min högsta önskan. Jag vill träffa alla, men om jag bara fick välja en skulle jag välja Ian :)

Joanna: Jag har inte träffat någon av dem men jag skulle jättegärna göra det. Helst Ian, Paul, Nina och Joseph.

20. Var det roligt att svara på alla frågorna? ^^

Anna: Jätte roligt! :)

Emelie: Jajämen! :)

Joanna: Bara man vet vad man ska svara så är det kul! :)

21. Delena eller Stelena?

Anna: Stelena, " That kind of love never dies"

Emelie: Svårt val... Men det lutar nog åt Stelena.

Joanna: Stelena, men Delena passar bra de med!

22. Har ni twitter? Isåfall, har ni någonsinn fått svar ifrån någon karaktär?

Anna: japp @annaelgbergman och nej jag har aldrig fått något svar av någon av dom, men har däremot försökt få det.

Emelie: Jag har twitter och har skrivit till dom, men aldrig fått svar tyvärr :(

Joanna: @elgswag på twitter, jag har tweetat dem men tyvärr inte fått svar men jag försöker fortfarande ;)

23. Hur många läsare får ni dagligen?

Svar: ca 50-60 unika.

24. Claire vs Nina? (vackrast)

Anna: Nina, helt klart. Fast tycker Claire är väldigt fin.

Emelie: Båda är jättefina, men Nina Dobrev tar hem priset!

Joanna: Jag tror vi alla är eniga om att Nina är vackrast! Men Claire är vacker hon med.

25. Har ni någonsin träffat någon ifrån TVD?

Anna: Nix pix!

Emelie: Nej :(

Joanna: Nope, det står fortfarande på önskelistan! ;)

26. Är det kul att svara på frågor?

Anna: Yeesbox!

Emelie: Ja men visst sörru ;)

Joanna: Inge fel med det ;)

27. Kommer Elena va ihop med Stefan eller Damon i slutet?

Svar: Det får vi vänta och se, men de har sagt att Stelena fansen kommer att bli glada!

28. om ni fick välja mellen Damon eller Stefan, vem skulle ni ta?


Anna: Stefan helt klart, I like the good guys även fast han har blivit lite hård nu.

Emelie: Båda är skitsnygga, men Damon♥

Joanna: Stefan är snäppet snyggare och lite mer att lita på men Damon är väldigt attraktiv!

29. vem tycker ni Elena ska välja :)


Anna: Stefan, Stefan, Stefan! #teamStelena

Emelie: Stefan :)

Joanna: Stefan, men hon ska även flörta lite med Damon ;)

30. Har tvd pratat nånting om Sverige? T:ex i någon intervju eller något..


Svar: Tror att dom har nämt "swedish" i något avsnitt?

31. Vad tycker ni om att Ian och Nina dejtar? Själv är jag as lycklig! :D

Anna: Dejtar dom? Jag trodde dom var tillsammans redan.

Emelie: Jag tycker det är jätteroligt! Dom passar verkligen :)

Joanna: Det är faktiskt hur kul som helst, de passar så bra ihop!

32. vem är meridht? (vet inte hur hon stavas) För hon är ju inte samma person i böckerna som i serien? :s

Svar: I boken är Meredith klasskompis till Elena, men i tv-serien är hon läkaren som "dejtar" Alaric. Men det sägs att dom har ungefär samma personlighet.



33. Vart kan man se avsnitten från USA?

Svar: Det finns en mägnd olika sidor, vi kollar från http://tv-links.eu och tittar med PutLocker. Men det finns även en till
bra sida, http://yourtvseri.es. Båda sidorna är gratis.

34. Tror du elena kommer bli tsm med stefan eller damon eller ingen av dom?

Anna: Jag vet faktiskt inte, tvivlar lite på den fronten. Vet inte om hon kommer bli tillsammans med någon av dom. Men hoppas på Stefan!

Emelie: Enligt spoilers ser det ju ut som att Stefan och Elena kommer att komma varandra närmre med tiden.

Joanna: Någon kommer det bli, det hoppas nog alla TVD-fans på! Sen om det blir Damon eller Stefan eller rent av Klaus, det vet ingen än - den som lever får se ;)

35. Vad heter pauls, ians och ninas twitter och instagram? OM dom har någon :)

Svar: Twitter: @iansomerhalder @ninadobrev @paulwesley
Instagram: @ianjsomerhalder @ninadobrev @paulwesleys

36. vad har hänt med katharine? Hon bara försvann :O

Svar: Hon har lämnat från Mystic Falls för att fly från Klaus.

37. Vem är eran favoritkaraktär i serien?

Anna: Caroline som jag sa innan ;)

Emelie: Som sagt, Caroline...

Joanna: Som sagt vad skulle serien vara utan Damon?

38. Favoritpar?

Anna: Stelena

Emelie: Stefan & Elena, Tyler & Caroline

Joanna: Caroline & Klaus, de är inte direkt något par men de passar tillsammans. Hoppas på dem i kommande avsnitt!

39. Vem tror ni Elena kommer välja, och varför? :)

Anna: Stefan, bara för att han verkligen älskar henne och det har han alltid gjort. Finner inga ord, dom SKA bli tillsammans igen, hehe!

Emelie: Stelena har ju ett gemensamt förflutet, tror att Elenas känslor för Stefan är starkare än känslorna för Damon.

Joanna: Jag tror på Stelena, men TVD är så oförutsägbart så det kanske blir Delena eller Melena ;)



Hoppas ni fick svaren ni önskade på era frågor, ni får självklart ställa en fråga när ni vill om det är något ni undrar över!
Postat av: Meggi ♥

Tack för svaren! :) Men kan ni följa mig på twitter? @megginhan, säg till när nån av er följer mig så följer jag tillbaks! ^^ Hihi, hoppas att det blir Stelena i slutet då! #Teamstelena :D♥♥

2012-04-09 / 15:52:37 / URL: http://megginhan.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: